• slidebg1
  • slidebg2
  • slidebg3
  • slidebg4
  • slidebg5
  • slidebg6
HOME  •  BLOG
Data publikacji: 24  czerwca  2019     Autor: Grzegorz Tokajuk subskrybuj blog

Jak wybrać influencera do współpracy?

W dobie darmowego dostępu do szeregu różnorodnych danych liczbowych warto wiedzieć, o jakie statystyki pytać i jak je interpretować, by mieć pewność, że wybieramy influencera, który najefektywniej pomoże nam w realizacji założeń naszej kampanii. Dlaczego jest to istotne? Czy jest to kampania głównie sprzedażowa, czy wizerunkowa? Czy zależy nam na dotarciu do jak największej liczby ludzi, czy też naszym głównym celem jest przekierowanie na dedykowany landing page?

W dobie darmowego dostępu do szeregu różnorodnych danych liczbowych warto wiedzieć, o jakie statystyki pytać i jak je interpretować, by mieć pewność, że wybieramy influencera, który najefektywniej pomoże nam w realizacji założeń naszej kampanii. Dlaczego jest to istotne? 

W przypadku, gdy naszym celem jest dotarcie komunikatu do jak najszerszego grona odbiorców, istotne będzie oszacowanie potencjalnego zasięgu danego influencera, ale również wskaźniki, które mierzą zaangażowanie i aktywność danej społeczności: reakcje, komentarze i udostępnienia, a także statystyki pozwalające oszacować popularność dotychczasowych publikacji, czyli liczba odsłon na wpis, liczba wyświetleń wideo czy czas pobytu na podstronie.

Jeśli na danej stronie w przeszłości pojawił się tekst, który generuje bardzo wiele wejść z wyszukiwarek, to ten pojedynczy wpis, nawet sprzed kilku lat, będzie zawyżał miesięczne UU, mimo iż obecna społeczność blogera może być już zdecydowanie mniejsza i mniej aktywna.

Nietypowe aktywności na stronie lub koncie społecznościowym influencera mogą również fałszować wartości pozostałych statystyk.
Dla przykładu gdy pytamy o średni zasięg postów z zeszłego miesiąca, musimy brać pod uwagę, że ta średnia arytmetyczna może być zawyżona przez pojedyncze publikacje, które osiągnęły status wiralowy. Jeśli ta wiralowość została wygenerowana przez publikację o kontrowersyjnej treści lub za pomocą niema, to nie jest to wynik, który łatwo będzie powtórzyć postowi sponsorowanemu. Rozwiązaniem tego problemu jest pytanie o statystyki pojedynczych postów, a nie zagregowane statystyki (typu średnie zasięgi, średnia liczba polubień itd.).

Statystyki dotyczące dotychczasowej działalności influencera pozwolą nam oszacować, z jakimi wynikami naszej własnej kampanii możemy się liczyć. Nie jest to jednak równoznaczne z gwarancją, że nasze działania osiągną podobne wyniki. Jest to uzależnione od wielu innych czynników, do których zaliczyć możemy jakość kreacji stworzonej przez influencera, dopasowanie kampanii do grupy docelowej, jak również czynniki losowe. Warto jednak zbierać różnorodne i szczegółowa dane, bo w ten sposób zwiększamy szanse na to, że nasze predykcje będą adekwatne.



influencerblogpromocja marki
24  czerwca  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jak wybrać influencera do współpracy?
W dobie darmowego dostępu do szeregu różnorodnych danych liczbowych warto wiedzieć, o jakie statystyki pytać i jak ...
6  czerwca  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jakie treści publikować na Facebooku?
Za tworzenie efektywnych treści na Facebooku odpowiada nie tylko ludzka kreatywność. Powodzenie naszej komunikacji zależy ...
29  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Dlaczego warto nadal inwestować w e-mail marketing?
E-mail marketing jest jedną z najczęściej wykorzystywanych form promocji. Dobrze przygotowane wiadomości mogą ...
23  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Content is king!
Czy da się ułatwić codzienną pracę nad przygotowywaniem treści? „Content is king” – wiadomo. Któż z osób, ...
18  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Siła i jakość Personal Branding
Silna marka osobista to prawdziwe wartości, szczera obietnica połączona z jej spełnieniem, odpowiadanie na potrzeby ...
1  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Potencjał sprzedażowy Instagrama
W tym momencie do potencjału sprzedażowego Instagrama nikogo nie trzeba przekonywać, mimo że praktycznie jeszcze rok temu ...
25  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Centrum Danych pod wodą!
Microsoft uruchomił nowe centrum danych, zlokalizowane u wybrzeży archipelagu Orkadów, nieopodal Szkocji. Obiekt ma ...
16  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Kilka mitów na temat bezpieczeństwa chmury.
Jeszcze kilka lat temu o chmurze głównie się mówiło, dzisiaj jest to jeden z czynników napędzających biznes. ...
2  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Przenieś biznes do sieci!
E-commerce to olbrzymie wirtualne targowisko, na którym każdy - od detalisty po ogromne sieci handlowe - znajdzie ...
27  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Reklama na Instagramie
Jak wytłumaczyć to, że reklamy, które z każdej strony nas atakują – czy to w realu, czy w Internecie – ...
21  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
LinkedIn i profil firmowy
LinkedIn to największa biznesowa dzielnica świata – liczba jej „mieszkańców” w listopadzie 2018 r. przekroczyła ...
4  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce.  Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...
10  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Odkryj potencjał Facebooka w e-commerce!
W ostatnich latach, tworzenie wizerunku firmy na Facebooku, stało się bardzo istotnym działaniem, podobnie jak świadczenie ...
3  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Kampanie reklamowe Google Ads, czyli rebranding Google Adwords
Google AdWords zmienił się w Google Ads. Nastąpiło połączenie DoubleClick i Google Analytics 360 Suite, dzięki ...
 
Copyright © 1999-2019 MOUTON.pl     All rights reserved  -  MOUTON.pl