• slidebg1
  • slidebg2
  • slidebg3
  • slidebg4
  • slidebg5
  • slidebg6
HOME  •  BLOG
Data publikacji: 18  Maja  2019     Autor: Grzegorz Tokajuk subskrybuj blog

Siła i jakość Personal Branding

Silna marka osobista to prawdziwe wartości, szczera obietnica połączona z jej spełnieniem, odpowiadanie na potrzeby grupy docelowej, testymoniale budujące reputację i nieustanne czuwanie nad jej strategicznym pozycjonowaniem. Aby ją zbudować, trzeba mieć know-how i charyzmę, być autentycznym (czasem nawet za cenę prywatności), konsekwentnym, a nierzadko nawet odważnym.

Prawdziwie siIna marka osobista wyrasta z głęboko przemyślanej strategii, budującej wyjątkową pozycję rynkową danej osoby. Innymi słowy: marka osobista jest czymś znacznie więcej, niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Pamiętać należy przy tym o prozie życia codziennego, która z czasem dopada każdego z nas i potrafi nieźle dokopać. Kto jednak podoła temu wszystkiemu, z pewnością odniesie sukces zawodowy i będzie mógł go dyskontować.

We wszystkich kanałach marketingowych da się zauważyć brak świadomości, że konieczne jest tworzenie spójnego obrazu marki osobistej w umysłach odbiorców. To właśnie nie wykorzystywana platforma społecznościowa narzuca styl komunikacji marki, lecz strategiczne pozycjonowanie, które musi być zawsze takie samo, niezależnie od rodzaju medium.Aby uzyskać spójny obraz marki w umysłach grupy docelowej, trzeba wyjść od strategii marketingowej. Jeśli to zrobimy, zyskamy mapę drogową z mnóstwem drogowskazów w swojej podróży do upragnionego celu.

 

Pójście na żywioł, prowizorka czy spontan to bardzo kuszące rozwiązania. Wydaje się, że można od razu zabrać się do pracy. Takie działanie jest jednak drogą na skróty, a ta często okazuje się najdłuższą z możliwych. Działanie bez strategii, brak inwestowania w budowę wyrazistego pozycjonowania marki osobistej i liczenie na to, że przecież kiedyś w końcu się uda - to wszystko jest nieefektywne, a zarazem ciągle powszechne. Wszelkie skróty wydają się bardzo atrakcyjne, ale należy pamiętać,że sukces jest pochodną wykonanej pracy - aby zebrać plony, najpierw trzeba zasiać i zadbać o uprawę. Największym nieporozumieniem dotyczącym marek osobistych i ich tworzenia jest działanie chaotyczne, pozbawione wizji i celu, prowadzące do „rozwadniania” pozycjonowania oraz zamęczania odbiorców,afinalnie - do braku efektów biznesowych.

 

 

Podstawową funkcją jakichkolwiek marek (biznesowych, osobistych) jest dawanie kupującym poczucia bezpieczeństwa w zawieranych transakcjach. Taka osobista rękojmia i powstające na jej bazie zaufanie są więc bardzo silną walutą, dzięki której można prowadzić klienta w stronę zakupu. Osoby, które sądzą, że przyciąganie uwagi to wszystko, co należy robić, aby trwale zaistnieć w swojej branży, bardzo często decydują się na niezwykle ryzykowne wypowiedzi. Rozgłos to tylko jedna strona medalu, a na proces tworzenia marki osobistej trzeba patrzeć holistycznie. Bycie zauważonym przez rynek wcale nie musi oznaczać sukcesu, a wręcz przeciwnie: taka nieprzemyślana krzykliwość może ograniczać zdolność monetyzacji oraz dalszego rozwoju marki. Marka osobista musi dbać o wiarygodność. Bez niej może stanowić stygmat, bardzo trudny do usunięcia z życiorysu zawodowego. Według przywołanego badania content marketing, rozumiany jako dzielenie się użyteczną wiedzą, dla78% badanych jest najważniejszy w budowaniu wiarygodności marki osobistej. Drugie miejsce zajmuje aktywna komunikacja w social mediach. 

 

 

Marka osobista to projekt na całe życie. Może stanowić wielką wartość jako dźwignia do udanej i zyskownej kariery zawodowej. Musi być jednak budowana w sposób świadomy, zgodny ze strategią. Nie należy podejmować działań komunikacyjnych pochopnie, ponieważ pozycjonowanie jest jednąz najtrudniejszych rzeczy do zmiany. Błędy w tym obszarze są kosztowne, a ich następstwa często ciągnąsię latami. Komunikacja prowadzona „na YOLO" bardzo szybko szufladkuje i utrudnia monetyzowanie marki osobistej. 



Personal brandingmarka osobistajak wzmocnić markęjakość personal branding
6  grudnia  2021
autor: Krzysztof Baran
E-commerce będzie rósł ok. 12% rok do roku.
e-commerce będzie rósł rok do roku średnio 12% rocznie. Już teraz jest zatrzęsienie wakatów w tym sektorze. Firmy ...
16  września  2021
autor: Krzysztof Baran
E-commerce: oto pięć zagranicznych rynków, na które powinni zwrócić uwagę polscy sprzedawcy. ...
Masz ambicję rozwinąć własną firmę w globalną markę internetową? Poznaj swoich przyszłych zagranicznych klientów ...
24  czerwca  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jak wybrać influencera do współpracy?
W dobie darmowego dostępu do szeregu różnorodnych danych liczbowych warto wiedzieć, o jakie statystyki pytać i jak ...
6  czerwca  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jakie treści publikować na Facebooku?
Za tworzenie efektywnych treści na Facebooku odpowiada nie tylko ludzka kreatywność. Powodzenie naszej komunikacji zależy ...
29  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Dlaczego warto nadal inwestować w e-mail marketing?
E-mail marketing jest jedną z najczęściej wykorzystywanych form promocji. Dobrze przygotowane wiadomości mogą ...
23  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Content is king!
Czy da się ułatwić codzienną pracę nad przygotowywaniem treści? „Content is king” – wiadomo. Któż z osób, ...
18  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Siła i jakość Personal Branding
Silna marka osobista to prawdziwe wartości, szczera obietnica połączona z jej spełnieniem, odpowiadanie na potrzeby ...
1  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Potencjał sprzedażowy Instagrama
W tym momencie do potencjału sprzedażowego Instagrama nikogo nie trzeba przekonywać, mimo że praktycznie jeszcze rok temu ...
25  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Centrum Danych pod wodą!
Microsoft uruchomił nowe centrum danych, zlokalizowane u wybrzeży archipelagu Orkadów, nieopodal Szkocji. Obiekt ma ...
16  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Kilka mitów na temat bezpieczeństwa chmury.
Jeszcze kilka lat temu o chmurze głównie się mówiło, dzisiaj jest to jeden z czynników napędzających biznes. ...
2  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Przenieś biznes do sieci!
E-commerce to olbrzymie wirtualne targowisko, na którym każdy - od detalisty po ogromne sieci handlowe - znajdzie ...
27  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Reklama na Instagramie
Jak wytłumaczyć to, że reklamy, które z każdej strony nas atakują – czy to w realu, czy w Internecie – ...
21  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
LinkedIn i profil firmowy
LinkedIn to największa biznesowa dzielnica świata – liczba jej „mieszkańców” w listopadzie 2018 r. przekroczyła ...
4  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce.  Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...
 
Copyright © 1999-2024 MOUTON.pl     All rights reserved  -  MOUTON.pl