Data publikacji: 18 Maja 2019 • Autor: Grzegorz Tokajuk
subskrybuj blog![](https://www.mouton.pl/gfx/blog/2019-05/2019_05_23_13_35_13_brand.jpg)
Siła i jakość Personal Branding
Silna marka osobista to prawdziwe wartości, szczera obietnica połączona z jej spełnieniem, odpowiadanie na potrzeby grupy docelowej, testymoniale budujące reputację i nieustanne czuwanie nad jej strategicznym pozycjonowaniem. Aby ją zbudować, trzeba mieć know-how i charyzmę, być autentycznym (czasem nawet za cenę prywatności), konsekwentnym, a nierzadko nawet odważnym.
Prawdziwie siIna marka osobista wyrasta z głęboko przemyślanej strategii, budującej wyjątkową pozycję rynkową danej osoby. Innymi słowy: marka osobista jest czymś znacznie więcej, niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Pamiętać należy przy tym o prozie życia codziennego, która z czasem dopada każdego z nas i potrafi nieźle dokopać. Kto jednak podoła temu wszystkiemu, z pewnością odniesie sukces zawodowy i będzie mógł go dyskontować.
We wszystkich kanałach marketingowych da się zauważyć brak świadomości, że konieczne jest tworzenie spójnego obrazu marki osobistej w umysłach odbiorców. To właśnie nie wykorzystywana platforma społecznościowa narzuca styl komunikacji marki, lecz strategiczne pozycjonowanie, które musi być zawsze takie samo, niezależnie od rodzaju medium.Aby uzyskać spójny obraz marki w umysłach grupy docelowej, trzeba wyjść od strategii marketingowej. Jeśli to zrobimy, zyskamy mapę drogową z mnóstwem drogowskazów w swojej podróży do upragnionego celu.
![](https://www.mouton.pl/gfx/userfiles/2019_05_23_13_33_15_brrrrrrr.jpg)
Pójście na żywioł, prowizorka czy spontan to bardzo kuszące rozwiązania. Wydaje się, że można od razu zabrać się do pracy. Takie działanie jest jednak drogą na skróty, a ta często okazuje się najdłuższą z możliwych. Działanie bez strategii, brak inwestowania w budowę wyrazistego pozycjonowania marki osobistej i liczenie na to, że przecież kiedyś w końcu się uda - to wszystko jest nieefektywne, a zarazem ciągle powszechne. Wszelkie skróty wydają się bardzo atrakcyjne, ale należy pamiętać,że sukces jest pochodną wykonanej pracy - aby zebrać plony, najpierw trzeba zasiać i zadbać o uprawę. Największym nieporozumieniem dotyczącym marek osobistych i ich tworzenia jest działanie chaotyczne, pozbawione wizji i celu, prowadzące do „rozwadniania” pozycjonowania oraz zamęczania odbiorców,afinalnie - do braku efektów biznesowych.
![](https://www.mouton.pl/gfx/userfiles/2019_05_23_13_34_27_br5.jpg)
Podstawową funkcją jakichkolwiek marek (biznesowych, osobistych) jest dawanie kupującym poczucia bezpieczeństwa w zawieranych transakcjach. Taka osobista rękojmia i powstające na jej bazie zaufanie są więc bardzo silną walutą, dzięki której można prowadzić klienta w stronę zakupu. Osoby, które sądzą, że przyciąganie uwagi to wszystko, co należy robić, aby trwale zaistnieć w swojej branży, bardzo często decydują się na niezwykle ryzykowne wypowiedzi. Rozgłos to tylko jedna strona medalu, a na proces tworzenia marki osobistej trzeba patrzeć holistycznie. Bycie zauważonym przez rynek wcale nie musi oznaczać sukcesu, a wręcz przeciwnie: taka nieprzemyślana krzykliwość może ograniczać zdolność monetyzacji oraz dalszego rozwoju marki. Marka osobista musi dbać o wiarygodność. Bez niej może stanowić stygmat, bardzo trudny do usunięcia z życiorysu zawodowego. Według przywołanego badania content marketing, rozumiany jako dzielenie się użyteczną wiedzą, dla78% badanych jest najważniejszy w budowaniu wiarygodności marki osobistej. Drugie miejsce zajmuje aktywna komunikacja w social mediach.
![](https://www.mouton.pl/gfx/userfiles/2019_05_23_13_30_09_whoiam.jpg)
Marka osobista to projekt na całe życie. Może stanowić wielką wartość jako dźwignia do udanej i zyskownej kariery zawodowej. Musi być jednak budowana w sposób świadomy, zgodny ze strategią. Nie należy podejmować działań komunikacyjnych pochopnie, ponieważ pozycjonowanie jest jednąz najtrudniejszych rzeczy do zmiany. Błędy w tym obszarze są kosztowne, a ich następstwa często ciągnąsię latami. Komunikacja prowadzona „na YOLO" bardzo szybko szufladkuje i utrudnia monetyzowanie marki osobistej.
6 grudnia 2021
autor: Krzysztof Baran
E-commerce będzie rósł ok. 12% rok do roku.
e-commerce będzie rósł rok do roku średnio 12% rocznie. Już teraz jest zatrzęsienie wakatów w tym sektorze. Firmy ...
16 września 2021
autor: Krzysztof Baran
E-commerce: oto pięć zagranicznych rynków, na które powinni zwrócić uwagę polscy sprzedawcy. ...
Masz ambicję rozwinąć własną firmę w globalną markę internetową? Poznaj swoich przyszłych zagranicznych klientów ...
24 czerwca 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jak wybrać influencera do współpracy?
W dobie darmowego dostępu do szeregu różnorodnych danych liczbowych warto wiedzieć, o jakie statystyki pytać i jak ...
6 czerwca 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jakie treści publikować na Facebooku?
Za tworzenie efektywnych treści na Facebooku odpowiada nie tylko ludzka kreatywność. Powodzenie naszej komunikacji zależy ...
29 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Dlaczego warto nadal inwestować w e-mail marketing?
E-mail marketing jest jedną z najczęściej wykorzystywanych form promocji. Dobrze przygotowane wiadomości mogą ...
23 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Content is king!
Czy da się ułatwić codzienną pracę nad przygotowywaniem treści? „Content is king” – wiadomo. Któż z osób, ...
18 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Siła i jakość Personal Branding
Silna marka osobista to prawdziwe wartości, szczera obietnica połączona z jej spełnieniem, odpowiadanie na potrzeby ...
1 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Potencjał sprzedażowy Instagrama
W tym momencie do potencjału sprzedażowego Instagrama nikogo nie trzeba przekonywać, mimo że praktycznie jeszcze rok temu ...
25 kwietnia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Centrum Danych pod wodą!
Microsoft uruchomił nowe centrum danych, zlokalizowane u wybrzeży archipelagu Orkadów, nieopodal Szkocji. Obiekt ma ...
16 kwietnia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Kilka mitów na temat bezpieczeństwa chmury.
Jeszcze kilka lat temu o chmurze głównie się mówiło, dzisiaj jest to jeden z czynników napędzających biznes. ...
2 kwietnia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Przenieś biznes do sieci!
E-commerce to olbrzymie wirtualne targowisko, na którym każdy - od detalisty po ogromne sieci handlowe - znajdzie ...
27 lutego 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Reklama na Instagramie
Jak wytłumaczyć to, że reklamy, które z każdej strony nas atakują – czy to w realu, czy w Internecie – ...
21 lutego 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
LinkedIn i profil firmowy
LinkedIn to największa biznesowa dzielnica świata – liczba jej „mieszkańców” w listopadzie 2018 r. przekroczyła ...
4 lutego 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17 grudnia 2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce. Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...