• slidebg1
  • slidebg2
  • slidebg3
  • slidebg4
  • slidebg5
  • slidebg6
HOME  •  BLOG
Data publikacji: 3  stycznia  2019     Autor: Grzegorz Tokajuk subskrybuj blog

Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom

Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie pewne miejsce w media planach kampanii nakierowanych na generowanie leadów i sprzedaży.

W przypadku umieszczenia e-mail marketingu w media planie, pod pewnymi warunkami można liczyć na to, że odwdzięczy się on dobrą konwersją lub stanie się fundamentem pod kolejne działania winnych kanałach, które domkną sprzedaż. Co więcej, choć sam e-mailing jest narzędziem stosunkowo prostym, trzeba mieć świadomość, że w procesie generowania sprzedaży pełni wiele różnych funkcji. 

Jest pierwszym i bezpośrednim kanałem sprzedażowym, Pełni funkcję inicjacyjną, pozwala rozpocząć cykl sprzedażowy. Często rola e-mailingu sprowadza się do bycia pierwszym kontaktem użytkownika z marką - tworzy interakcje, zwiększa świadomość i pozwala zainteresować potencjalnego klienta produktem czy usługą (jeszcze nie sprzedać). Pozwala domknąć sprzedaż przez działania retargetingowe. E-mailingwreszcie może także wspomóc finalizację procesu zakupowego. Dzięki wy korzystaniu prostych skryptów oraz śledzeniu zachowań użytkownika e-mail retargeting może się okazać skutecznym narzędziem generującym dodatkowe zamówienia.

Abstrahując od roli i pozycji e-mailingu w procesie generowania sprzedaży, należy mieć świadomość, jak mocno ten kanał zmienił się w ostatnich latach. Wysyłanie e-mailingów woparciu jedynie o dane deklaratywne coraz częściej nie wystarcza do osiągnięcia zamierzonych rezultatów. To dane behawioralne tak naprawdę pokazują, kim są klienci. Na bazie analizy e-mailingów widać, w co klikają ich odbiorcy, jakie witryny oglądają, co wrzucają do koszyka i co kupują albo że porzucają koszyk bez finalizacji zakupu. To właśnie zainteresowania i intencje zakupowe mówią o klientach najwięcej i pozwalają na dostosowywanie oferty do ich potrzeb oraz wysyłanie jej w momencie, kiedy klient poszukuje danego produktu bądź usługi. Dane behawioralne są bardzo dobrym uzupełnieniem danych deklaratywnych. Mówiąc wprost, analiza big data na stałe wkroczyła do e-mail marketingu i ogrom danych, które są generowane przy każdej wysyłce, nie może pozostać niewykorzystany. Przede wszystkim w targetowaniu. Śledzenie zachowania użytkowników w sieci i ich preferencji oraz budowanie na tej podstawie profilów behawioralnych jest podstawą skutecznej i efektywnej komunikacji e-mailowej.


W doborze właściwej grupy docelowej pomaga także geotargetowanie, dzięki któremu można określić miejsce zamieszkania odbiorców. Kolejną możliwością targetowania jest targetowanie pod urządzenia mobilne.
Pozwala ono na odróżnienie internauty mobilnego od tradycyjnego oraz wybór i dotarcie z przekazem reklamowym do odbiorcy korzystającego z interne-tu i odbierającego pocztę elektroniczną za pomocą urządzenia mobilnego, np. smartfona czy tabletu. Korzystając z tej opcji, możesz wybrać użytkownika według używanego przez niego konkretnego systemu operacyjnego (np.: iOS, Windows Mobile, Android) lub marki urządzenia. 

E-mail retargeting czy display remarketing na podstawie prezentacji wybranych produktów, czyli wysłanie kreacji z ofertą, która była oglądana przez klienta, z rabatem na jej zakup, jest idealnym rozwiązaniem zachęcającym do powrotu i sfinalizowania transakcji. 

Wiele argumentów świadczy o tym, że e-mail, który bywa niedoceniany przez marketerów, wciąż sprzedaje.

Umiejętne wykorzystanie potencjału, jaki tkwi właśnie w tym kanale komunikacji, pozwoli na skuteczne - a co najważniejsze - efektywne dotarcie do potencjalnych klientów, generowanie leadów i sprzedaż. □



contentmailinge-mailmarketingnewslettertargetsprzedażb2bE-mail retargetingdisplay remarketing
6  czerwca  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jakie treści publikować na Facebooku?
Za tworzenie efektywnych treści na Facebooku odpowiada nie tylko ludzka kreatywność. Powodzenie naszej komunikacji zależy ...
29  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Dlaczego warto nadal inwestować w e-mail marketing?
E-mail marketing jest jedną z najczęściej wykorzystywanych form promocji. Dobrze przygotowane wiadomości mogą ...
23  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Content is king!
Czy da się ułatwić codzienną pracę nad przygotowywaniem treści? „Content is king” – wiadomo. Któż z osób, ...
18  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Siła i jakość Personal Branding
Silna marka osobista to prawdziwe wartości, szczera obietnica połączona z jej spełnieniem, odpowiadanie na potrzeby ...
1  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Potencjał sprzedażowy Instagrama
W tym momencie do potencjału sprzedażowego Instagrama nikogo nie trzeba przekonywać, mimo że praktycznie jeszcze rok temu ...
25  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Centrum Danych pod wodą!
Microsoft uruchomił nowe centrum danych, zlokalizowane u wybrzeży archipelagu Orkadów, nieopodal Szkocji. Obiekt ma ...
16  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Kilka mitów na temat bezpieczeństwa chmury.
Jeszcze kilka lat temu o chmurze głównie się mówiło, dzisiaj jest to jeden z czynników napędzających biznes. ...
2  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Przenieś biznes do sieci!
E-commerce to olbrzymie wirtualne targowisko, na którym każdy - od detalisty po ogromne sieci handlowe - znajdzie ...
27  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Reklama na Instagramie
Jak wytłumaczyć to, że reklamy, które z każdej strony nas atakują – czy to w realu, czy w Internecie – ...
21  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
LinkedIn i profil firmowy
LinkedIn to największa biznesowa dzielnica świata – liczba jej „mieszkańców” w listopadzie 2018 r. przekroczyła ...
4  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce.  Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...
10  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Odkryj potencjał Facebooka w e-commerce!
W ostatnich latach, tworzenie wizerunku firmy na Facebooku, stało się bardzo istotnym działaniem, podobnie jak świadczenie ...
3  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Kampanie reklamowe Google Ads, czyli rebranding Google Adwords
Google AdWords zmienił się w Google Ads. Nastąpiło połączenie DoubleClick i Google Analytics 360 Suite, dzięki ...
31  lipca  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
RODO czas na wdrożenie!
 
Copyright © 1999-2019 MOUTON.pl     All rights reserved  -  MOUTON.pl