• slidebg1
  • slidebg2
  • slidebg3
  • slidebg4
  • slidebg5
  • slidebg6
HOME  •  BLOG
Data publikacji: 3  stycznia  2019     Autor: Grzegorz Tokajuk subskrybuj blog

Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom

Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie pewne miejsce w media planach kampanii nakierowanych na generowanie leadów i sprzedaży.

W przypadku umieszczenia e-mail marketingu w media planie, pod pewnymi warunkami można liczyć na to, że odwdzięczy się on dobrą konwersją lub stanie się fundamentem pod kolejne działania winnych kanałach, które domkną sprzedaż. Co więcej, choć sam e-mailing jest narzędziem stosunkowo prostym, trzeba mieć świadomość, że w procesie generowania sprzedaży pełni wiele różnych funkcji. 

Jest pierwszym i bezpośrednim kanałem sprzedażowym, Pełni funkcję inicjacyjną, pozwala rozpocząć cykl sprzedażowy. Często rola e-mailingu sprowadza się do bycia pierwszym kontaktem użytkownika z marką - tworzy interakcje, zwiększa świadomość i pozwala zainteresować potencjalnego klienta produktem czy usługą (jeszcze nie sprzedać). Pozwala domknąć sprzedaż przez działania retargetingowe. E-mailingwreszcie może także wspomóc finalizację procesu zakupowego. Dzięki wy korzystaniu prostych skryptów oraz śledzeniu zachowań użytkownika e-mail retargeting może się okazać skutecznym narzędziem generującym dodatkowe zamówienia.

Abstrahując od roli i pozycji e-mailingu w procesie generowania sprzedaży, należy mieć świadomość, jak mocno ten kanał zmienił się w ostatnich latach. Wysyłanie e-mailingów woparciu jedynie o dane deklaratywne coraz częściej nie wystarcza do osiągnięcia zamierzonych rezultatów. To dane behawioralne tak naprawdę pokazują, kim są klienci. Na bazie analizy e-mailingów widać, w co klikają ich odbiorcy, jakie witryny oglądają, co wrzucają do koszyka i co kupują albo że porzucają koszyk bez finalizacji zakupu. To właśnie zainteresowania i intencje zakupowe mówią o klientach najwięcej i pozwalają na dostosowywanie oferty do ich potrzeb oraz wysyłanie jej w momencie, kiedy klient poszukuje danego produktu bądź usługi. Dane behawioralne są bardzo dobrym uzupełnieniem danych deklaratywnych. Mówiąc wprost, analiza big data na stałe wkroczyła do e-mail marketingu i ogrom danych, które są generowane przy każdej wysyłce, nie może pozostać niewykorzystany. Przede wszystkim w targetowaniu. Śledzenie zachowania użytkowników w sieci i ich preferencji oraz budowanie na tej podstawie profilów behawioralnych jest podstawą skutecznej i efektywnej komunikacji e-mailowej.


W doborze właściwej grupy docelowej pomaga także geotargetowanie, dzięki któremu można określić miejsce zamieszkania odbiorców. Kolejną możliwością targetowania jest targetowanie pod urządzenia mobilne.
Pozwala ono na odróżnienie internauty mobilnego od tradycyjnego oraz wybór i dotarcie z przekazem reklamowym do odbiorcy korzystającego z interne-tu i odbierającego pocztę elektroniczną za pomocą urządzenia mobilnego, np. smartfona czy tabletu. Korzystając z tej opcji, możesz wybrać użytkownika według używanego przez niego konkretnego systemu operacyjnego (np.: iOS, Windows Mobile, Android) lub marki urządzenia. 

E-mail retargeting czy display remarketing na podstawie prezentacji wybranych produktów, czyli wysłanie kreacji z ofertą, która była oglądana przez klienta, z rabatem na jej zakup, jest idealnym rozwiązaniem zachęcającym do powrotu i sfinalizowania transakcji. 

Wiele argumentów świadczy o tym, że e-mail, który bywa niedoceniany przez marketerów, wciąż sprzedaje.

Umiejętne wykorzystanie potencjału, jaki tkwi właśnie w tym kanale komunikacji, pozwoli na skuteczne - a co najważniejsze - efektywne dotarcie do potencjalnych klientów, generowanie leadów i sprzedaż. □



contentmailinge-mailmarketingnewslettertargetsprzedażb2bE-mail retargetingdisplay remarketing
4  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce.  Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...
10  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Odkryj potencjał Facebooka w e-commerce!
W ostatnich latach, tworzenie wizerunku firmy na Facebooku, stało się bardzo istotnym działaniem, podobnie jak świadczenie ...
3  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Kampanie reklamowe Google Ads, czyli rebranding Google Adwords
Google AdWords zmienił się w Google Ads. Nastąpiło połączenie DoubleClick i Google Analytics 360 Suite, dzięki ...
31  lipca  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
RODO czas na wdrożenie!
15  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Paczki dostarczane przez drony?
Amazon wprowadza nową usługę - Amazon Prime Air.
15  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Czy to ptak? Czy to UFO? Nie, to latające latarnie!
Czy latarnie mogą latać i być na Twoje zamówienie?
13  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Chatbot, czyli nasz indywidualny doradca internetowy.
1  sierpnia  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Zakupy online. Jak należy postępować, gdy paczka odbierana w Paczkomacie jest uszkodzona?
Coraz więcej konsumentów wybiera jako formę dostawy właśnie paczkomaty. Na co powinniśmy uważać?
31  Maja  2016
autor: Iwona Chojecka
Content, o który musi zadbać każdy e-commerce
Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko sprzedaż produktów, aktualizacja oferty czy kontakt z klientami.
13  kwietnia  2016
autor: Iwona Chojecka
Jak zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków? Praktyczne porady i przykłady działań ...
Według badań 61% kupujących porzuca koszyk w e-sklepie i nie finalizuje zakupów. Jak zatem skutecznie zmniejszyć ...
4  marca  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Zakupy online. Kiedy nie można odstąpić od umowy zawartej na odległość?
Kiedy sprzedawca może odmówić nam prawa do zwrotu towaru? Powszechnie stosowane prawo klienta do zwrotu towaru zakupionego ...
25  lutego  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Google Docs - edycja dokumentów za pomocą głosu
Google nie od dziś zaskakuje nas swoimi osiągnięciami. Obecnie bardzo trudno jest zaskoczyć userów czymś nowym ...
11  sierpnia  2015
autor: Grzegorz Mistewicz
Inwigilacja w Windows 10 w porównaniu do innych systemów operacyjnych oraz jak ...
12  Maja  2015
autor: Anna Nasiłowska
Hamaki Amazonas
Hamaki Amazonas można zamocować w ogrodach, tarasach a nawet w salonie. Można z nich korzystać wszędzie.
 
Copyright © 1999-2019 MOUTON.pl     All rights reserved  -  MOUTON.pl