• slidebg1
  • slidebg2
  • slidebg3
  • slidebg4
  • slidebg5
  • slidebg6
HOME  •  BLOG
Data publikacji: 4  lutego  2019     Autor: Grzegorz Tokajuk subskrybuj blog

E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!

Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane wiadomości e-mail, Biuro Obsługi Klienta nie musi za każdym razem dzwonić do klienta, aby przeprowadzić rejestrację, zakup lub też poinformować o wysyłce zamówionego towaru. Służą do zwiększania zaangażowania odbiorców, budowania relacji, zbierania nowych kontaktów lub też do zwiększania zasięgu.

Maile transakcyjne są bardzo ważnym elementem sprzedażowym każdego sklepu internetowego. Ich dobre skonstruowanie może zachęcić użytkowników do powrotu do sklepu w przyszłości bądź również konkretnego działania, np. oceny poziomu sprzedaży konkretnego sklepu poprzez umieszczenie linku do odpowiedniego formularza. W związku z powyższym może zaistnieć potrzeba użycia własnych maili transakcyjnych w sklepie internetowym.

Jakie wiadomości można zaliczyć do kategorii emaili transakcyjnych? W zasadzie to wiele z tych, które spotykamy na co dzień:

 

  1. Wiadomości potwierdzające zapis do newslettera,
  2. Wiadomości resetujące i potwierdzające zmianę hasła,
  3. Potwierdzenie zakupu,
  4. Podziękowanie za wykonaną akcję (np. wypełnienie ankiety, złożenie zamówienia),
  5. Autorespondery,
  6. Wiadomości przypominające o porzuconym koszyku,
  7. Powiadomienie o wystawieniu faktury,
  8. Wiadomości pobudzające,
  9. Wiadomości powitalne,
  10. Podsumowanie artykułów na blogu (np. RSS-to-email),
  11. Zaproszenia na webinary,
  12. Wiadomości z informacją o czasie dostawy produktu.

 

Jak widać, nie ma ograniczeń mówiących jakie wiadomości są wysyłane automatycznie do indywidualnych użytkowników. Użytkownik sam decyduje, która z akcji jest najistotniejsza. Celem tych wiadomości jest nakłonienie użytkownika do wykonania działania, w odpowiedz na wysłany mail bądź jedynie przesłanie użytkownikowi informacji, która jest następstwem jego działania.

Najważniejsza cecha wiadomości transakcyjnych jest to, że są wysyłane w czasie rzeczywistym. Są to komunikaty wyczekiwane przez odbiorców, dlatego ich dostarczenie nie może zająć więcej niż kilka sekund. Wysyłane są indywidualnie do każdego odbiorcy. E-maile transakcyjne cechują się także wysokim współczynnikiem open rate oraz CTR. Nie powinny wpadać do spamu. Aby tego uniknąć, wysyłka wiadomości transakcyjnych powinna być oddzielona od wysyłki wiadomości marketingowych. W celu rozdzielenia wysyłek należy zadbać o dwa dedykowane adresy IP – jeden do wiadomości transakcyjnych, natomiast drugi do wiadomości marketingowych (newslettery, kampanie e-mail).



marketingnewsletterye-maileocena sprzedażyporzucony koszykautoresponder
24  czerwca  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jak wybrać influencera do współpracy?
W dobie darmowego dostępu do szeregu różnorodnych danych liczbowych warto wiedzieć, o jakie statystyki pytać i jak ...
6  czerwca  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jakie treści publikować na Facebooku?
Za tworzenie efektywnych treści na Facebooku odpowiada nie tylko ludzka kreatywność. Powodzenie naszej komunikacji zależy ...
29  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Dlaczego warto nadal inwestować w e-mail marketing?
E-mail marketing jest jedną z najczęściej wykorzystywanych form promocji. Dobrze przygotowane wiadomości mogą ...
23  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Content is king!
Czy da się ułatwić codzienną pracę nad przygotowywaniem treści? „Content is king” – wiadomo. Któż z osób, ...
18  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Siła i jakość Personal Branding
Silna marka osobista to prawdziwe wartości, szczera obietnica połączona z jej spełnieniem, odpowiadanie na potrzeby ...
1  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Potencjał sprzedażowy Instagrama
W tym momencie do potencjału sprzedażowego Instagrama nikogo nie trzeba przekonywać, mimo że praktycznie jeszcze rok temu ...
25  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Centrum Danych pod wodą!
Microsoft uruchomił nowe centrum danych, zlokalizowane u wybrzeży archipelagu Orkadów, nieopodal Szkocji. Obiekt ma ...
16  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Kilka mitów na temat bezpieczeństwa chmury.
Jeszcze kilka lat temu o chmurze głównie się mówiło, dzisiaj jest to jeden z czynników napędzających biznes. ...
2  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Przenieś biznes do sieci!
E-commerce to olbrzymie wirtualne targowisko, na którym każdy - od detalisty po ogromne sieci handlowe - znajdzie ...
27  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Reklama na Instagramie
Jak wytłumaczyć to, że reklamy, które z każdej strony nas atakują – czy to w realu, czy w Internecie – ...
21  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
LinkedIn i profil firmowy
LinkedIn to największa biznesowa dzielnica świata – liczba jej „mieszkańców” w listopadzie 2018 r. przekroczyła ...
4  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce.  Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...
10  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Odkryj potencjał Facebooka w e-commerce!
W ostatnich latach, tworzenie wizerunku firmy na Facebooku, stało się bardzo istotnym działaniem, podobnie jak świadczenie ...
3  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Kampanie reklamowe Google Ads, czyli rebranding Google Adwords
Google AdWords zmienił się w Google Ads. Nastąpiło połączenie DoubleClick i Google Analytics 360 Suite, dzięki ...
 
Copyright © 1999-2019 MOUTON.pl     All rights reserved  -  MOUTON.pl