• slidebg1
  • slidebg2
  • slidebg3
  • slidebg4
  • slidebg5
  • slidebg6
HOME  •  BLOG
Data publikacji: 4  lutego  2019     Autor: Grzegorz Tokajuk subskrybuj blog

E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!

Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane wiadomości e-mail, Biuro Obsługi Klienta nie musi za każdym razem dzwonić do klienta, aby przeprowadzić rejestrację, zakup lub też poinformować o wysyłce zamówionego towaru. Służą do zwiększania zaangażowania odbiorców, budowania relacji, zbierania nowych kontaktów lub też do zwiększania zasięgu.

Maile transakcyjne są bardzo ważnym elementem sprzedażowym każdego sklepu internetowego. Ich dobre skonstruowanie może zachęcić użytkowników do powrotu do sklepu w przyszłości bądź również konkretnego działania, np. oceny poziomu sprzedaży konkretnego sklepu poprzez umieszczenie linku do odpowiedniego formularza. W związku z powyższym może zaistnieć potrzeba użycia własnych maili transakcyjnych w sklepie internetowym.

Jakie wiadomości można zaliczyć do kategorii emaili transakcyjnych? W zasadzie to wiele z tych, które spotykamy na co dzień:

 

  1. Wiadomości potwierdzające zapis do newslettera,
  2. Wiadomości resetujące i potwierdzające zmianę hasła,
  3. Potwierdzenie zakupu,
  4. Podziękowanie za wykonaną akcję (np. wypełnienie ankiety, złożenie zamówienia),
  5. Autorespondery,
  6. Wiadomości przypominające o porzuconym koszyku,
  7. Powiadomienie o wystawieniu faktury,
  8. Wiadomości pobudzające,
  9. Wiadomości powitalne,
  10. Podsumowanie artykułów na blogu (np. RSS-to-email),
  11. Zaproszenia na webinary,
  12. Wiadomości z informacją o czasie dostawy produktu.

 

Jak widać, nie ma ograniczeń mówiących jakie wiadomości są wysyłane automatycznie do indywidualnych użytkowników. Użytkownik sam decyduje, która z akcji jest najistotniejsza. Celem tych wiadomości jest nakłonienie użytkownika do wykonania działania, w odpowiedz na wysłany mail bądź jedynie przesłanie użytkownikowi informacji, która jest następstwem jego działania.

Najważniejsza cecha wiadomości transakcyjnych jest to, że są wysyłane w czasie rzeczywistym. Są to komunikaty wyczekiwane przez odbiorców, dlatego ich dostarczenie nie może zająć więcej niż kilka sekund. Wysyłane są indywidualnie do każdego odbiorcy. E-maile transakcyjne cechują się także wysokim współczynnikiem open rate oraz CTR. Nie powinny wpadać do spamu. Aby tego uniknąć, wysyłka wiadomości transakcyjnych powinna być oddzielona od wysyłki wiadomości marketingowych. W celu rozdzielenia wysyłek należy zadbać o dwa dedykowane adresy IP – jeden do wiadomości transakcyjnych, natomiast drugi do wiadomości marketingowych (newslettery, kampanie e-mail).



marketingnewsletterye-maileocena sprzedażyporzucony koszykautoresponder
4  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce.  Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...
10  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Odkryj potencjał Facebooka w e-commerce!
W ostatnich latach, tworzenie wizerunku firmy na Facebooku, stało się bardzo istotnym działaniem, podobnie jak świadczenie ...
3  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Kampanie reklamowe Google Ads, czyli rebranding Google Adwords
Google AdWords zmienił się w Google Ads. Nastąpiło połączenie DoubleClick i Google Analytics 360 Suite, dzięki ...
31  lipca  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
RODO czas na wdrożenie!
15  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Paczki dostarczane przez drony?
Amazon wprowadza nową usługę - Amazon Prime Air.
15  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Czy to ptak? Czy to UFO? Nie, to latające latarnie!
Czy latarnie mogą latać i być na Twoje zamówienie?
13  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Chatbot, czyli nasz indywidualny doradca internetowy.
1  sierpnia  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Zakupy online. Jak należy postępować, gdy paczka odbierana w Paczkomacie jest uszkodzona?
Coraz więcej konsumentów wybiera jako formę dostawy właśnie paczkomaty. Na co powinniśmy uważać?
31  Maja  2016
autor: Iwona Chojecka
Content, o który musi zadbać każdy e-commerce
Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko sprzedaż produktów, aktualizacja oferty czy kontakt z klientami.
13  kwietnia  2016
autor: Iwona Chojecka
Jak zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków? Praktyczne porady i przykłady działań ...
Według badań 61% kupujących porzuca koszyk w e-sklepie i nie finalizuje zakupów. Jak zatem skutecznie zmniejszyć ...
4  marca  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Zakupy online. Kiedy nie można odstąpić od umowy zawartej na odległość?
Kiedy sprzedawca może odmówić nam prawa do zwrotu towaru? Powszechnie stosowane prawo klienta do zwrotu towaru zakupionego ...
25  lutego  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Google Docs - edycja dokumentów za pomocą głosu
Google nie od dziś zaskakuje nas swoimi osiągnięciami. Obecnie bardzo trudno jest zaskoczyć userów czymś nowym ...
11  sierpnia  2015
autor: Grzegorz Mistewicz
Inwigilacja w Windows 10 w porównaniu do innych systemów operacyjnych oraz jak ...
12  Maja  2015
autor: Anna Nasiłowska
Hamaki Amazonas
Hamaki Amazonas można zamocować w ogrodach, tarasach a nawet w salonie. Można z nich korzystać wszędzie.
 
Copyright © 1999-2019 MOUTON.pl     All rights reserved  -  MOUTON.pl