Data publikacji: 4 lutego 2019 • Autor: Grzegorz Tokajuk
subskrybuj blog![](https://www.mouton.pl/gfx/blog/2019-02/2019_02_04_17_47_55_beznazzwyblog.jpg)
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane wiadomości e-mail, Biuro Obsługi Klienta nie musi za każdym razem dzwonić do klienta, aby przeprowadzić rejestrację, zakup lub też poinformować o wysyłce zamówionego towaru. Służą do zwiększania zaangażowania odbiorców, budowania relacji, zbierania nowych kontaktów lub też do zwiększania zasięgu.
![](https://www.mouton.pl/gfx/userfiles/2019_02_04_17_56_34_679.jpg)
Maile transakcyjne są bardzo ważnym elementem sprzedażowym każdego sklepu internetowego. Ich dobre skonstruowanie może zachęcić użytkowników do powrotu do sklepu w przyszłości bądź również konkretnego działania, np. oceny poziomu sprzedaży konkretnego sklepu poprzez umieszczenie linku do odpowiedniego formularza. W związku z powyższym może zaistnieć potrzeba użycia własnych maili transakcyjnych w sklepie internetowym.
Jakie wiadomości można zaliczyć do kategorii emaili transakcyjnych? W zasadzie to wiele z tych, które spotykamy na co dzień:
- Wiadomości potwierdzające zapis do newslettera,
- Wiadomości resetujące i potwierdzające zmianę hasła,
- Potwierdzenie zakupu,
- Podziękowanie za wykonaną akcję (np. wypełnienie ankiety, złożenie zamówienia),
- Autorespondery,
- Wiadomości przypominające o porzuconym koszyku,
- Powiadomienie o wystawieniu faktury,
- Wiadomości pobudzające,
- Wiadomości powitalne,
- Podsumowanie artykułów na blogu (np. RSS-to-email),
- Zaproszenia na webinary,
- Wiadomości z informacją o czasie dostawy produktu.
Jak widać, nie ma ograniczeń mówiących jakie wiadomości są wysyłane automatycznie do indywidualnych użytkowników. Użytkownik sam decyduje, która z akcji jest najistotniejsza. Celem tych wiadomości jest nakłonienie użytkownika do wykonania działania, w odpowiedz na wysłany mail bądź jedynie przesłanie użytkownikowi informacji, która jest następstwem jego działania.
Najważniejsza cecha wiadomości transakcyjnych jest to, że są wysyłane w czasie rzeczywistym. Są to komunikaty wyczekiwane przez odbiorców, dlatego ich dostarczenie nie może zająć więcej niż kilka sekund. Wysyłane są indywidualnie do każdego odbiorcy. E-maile transakcyjne cechują się także wysokim współczynnikiem open rate oraz CTR. Nie powinny wpadać do spamu. Aby tego uniknąć, wysyłka wiadomości transakcyjnych powinna być oddzielona od wysyłki wiadomości marketingowych. W celu rozdzielenia wysyłek należy zadbać o dwa dedykowane adresy IP – jeden do wiadomości transakcyjnych, natomiast drugi do wiadomości marketingowych (newslettery, kampanie e-mail).
6 grudnia 2021
autor: Krzysztof Baran
E-commerce będzie rósł ok. 12% rok do roku.
e-commerce będzie rósł rok do roku średnio 12% rocznie. Już teraz jest zatrzęsienie wakatów w tym sektorze. Firmy ...
16 września 2021
autor: Krzysztof Baran
E-commerce: oto pięć zagranicznych rynków, na które powinni zwrócić uwagę polscy sprzedawcy. ...
Masz ambicję rozwinąć własną firmę w globalną markę internetową? Poznaj swoich przyszłych zagranicznych klientów ...
24 czerwca 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jak wybrać influencera do współpracy?
W dobie darmowego dostępu do szeregu różnorodnych danych liczbowych warto wiedzieć, o jakie statystyki pytać i jak ...
6 czerwca 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jakie treści publikować na Facebooku?
Za tworzenie efektywnych treści na Facebooku odpowiada nie tylko ludzka kreatywność. Powodzenie naszej komunikacji zależy ...
29 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Dlaczego warto nadal inwestować w e-mail marketing?
E-mail marketing jest jedną z najczęściej wykorzystywanych form promocji. Dobrze przygotowane wiadomości mogą ...
23 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Content is king!
Czy da się ułatwić codzienną pracę nad przygotowywaniem treści? „Content is king” – wiadomo. Któż z osób, ...
18 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Siła i jakość Personal Branding
Silna marka osobista to prawdziwe wartości, szczera obietnica połączona z jej spełnieniem, odpowiadanie na potrzeby ...
1 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Potencjał sprzedażowy Instagrama
W tym momencie do potencjału sprzedażowego Instagrama nikogo nie trzeba przekonywać, mimo że praktycznie jeszcze rok temu ...
25 kwietnia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Centrum Danych pod wodą!
Microsoft uruchomił nowe centrum danych, zlokalizowane u wybrzeży archipelagu Orkadów, nieopodal Szkocji. Obiekt ma ...
16 kwietnia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Kilka mitów na temat bezpieczeństwa chmury.
Jeszcze kilka lat temu o chmurze głównie się mówiło, dzisiaj jest to jeden z czynników napędzających biznes. ...
2 kwietnia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Przenieś biznes do sieci!
E-commerce to olbrzymie wirtualne targowisko, na którym każdy - od detalisty po ogromne sieci handlowe - znajdzie ...
27 lutego 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Reklama na Instagramie
Jak wytłumaczyć to, że reklamy, które z każdej strony nas atakują – czy to w realu, czy w Internecie – ...
21 lutego 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
LinkedIn i profil firmowy
LinkedIn to największa biznesowa dzielnica świata – liczba jej „mieszkańców” w listopadzie 2018 r. przekroczyła ...
4 lutego 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17 grudnia 2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce. Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...