• slidebg1
  • slidebg2
  • slidebg3
  • slidebg4
  • slidebg5
  • slidebg6
HOME  •  BLOG
Data publikacji: 25  stycznia  2019     Autor: Grzegorz Tokajuk subskrybuj blog

Newsletter dla content marketingu?

E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% odbiorców odwiedzających dany serwis jest gotowych do natychmiastowego zakupu. Zdecydowana większość potrzebuje czasu na podjęcie odpowiedniej decyzji. W tym miejscu z pomocą przychodzą strategie lead nurteringowe, content marketing i oczywiście sprawdzony, niezawodny newsletter. Pozostaje pytanie, jak stworzyć skuteczny komunikat, który będzie budował pozytywny wizerunek serwisu wśród odbiorców?

Najważniejsze jest pierwsze wrażenie - to coś. o czym nie można zapomnieć! 

Z zasady bardzo dobrze sprawdza się w górnej belce wykorzystanie firmowego logotypu i czegoś, co przykuje uwagę odbiorcy i zachęci go do dalszej lektury. Pozytywnie zadziała też krótkie podsumowanie treści newslettera, tak aby odbiorca po szybkim przeskanowaniu wzrokiem górnej części e-maila wiedział, czego się może spodziewać. Warto przy tym pamiętać, że tekst „wstępniaka" powinien być napisany odpowiednio dużym fontem, dobrze także jest wykorzystać punktatory, które będą porządkować strukturę dalszej części materiału.

Drugą ważną kwestią jest sposób zaprojektowania całości. Warto odpowiednio wykorzystać wolną przestrzeń do oddzielenia konkretnych newsów od siebie. Można również w tym celu wykorzystać pionowe linie oddzielające jeden slot wiadomości od drugiego. Kolejna istotna kwestia to liczba „newsów" (slotów informacyjnych), które chcemy wykorzystać w newsletterze. Prezentowany news powinien zazwyczaj składać się z kilku kluczowych elementów. Po pierwsze - nagłówka, który będzie w jednym zdaniu wprowadzał czytelnika w opisywane zagadnienie. Bardzo często może okazać się. że to jedyny tekst jaki odbiorca będzie chciał przeczytać. Po drugie - mówi się. że obraz wart jest więcej niż tysiąc słów. Wykorzystaj to. umieszczając w treści newslettera grafikę prezentującą treść danego newsa. Warto przy tym pamiętać, że zazwyczaj dużo lepiej działa grafika umieszczona z lewej strony informacji (wszak czytamy od lewej do prawej) i dużo więcej jesteśmy w stanie wyczytać z takiej wiadomości. 

Najważniejsze - call to action. Niezależnie od tego. jak wartościową informację masz do przekazania, musisz pamiętać, że newsletter z zasady ma tylko zainteresować czytelnika, a całość komunikatu ma być dostępna w serwisie internetowym. Dlatego tak ważne jest. abyś użył wyraźnego przycisku cali to action, który będzie kierował na odpowiednią stronę. Warto przy tym pamiętać, że raczej słabo zadziałają cali to action w formie tekstowej. Najlepiej więc wykorzystać duże graficzne przyciski. co jest bardzo ważne w dobie coraz popularniejszych urządzeń mobilnych przystosowanych do sprawdzania poczty.

Pamiętaj, że e-mail marketing obecnie działa w oparciu o ideę komunikacji one--to-one. najważniejsze więc jest. abyś przesyłaną treść starał się dobierać pod kątem zainteresowań odbiorców. Obecne systemy do e-mail marketingu pozwalają łatwo segmentować bazy odbiorców, tak więc technologia nie jest tu przeszkodą.

 

Źródło: „Świeże podejście do e-mail marketingu"



contentnewsletteremailmailcontent marketing
4  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce.  Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...
10  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Odkryj potencjał Facebooka w e-commerce!
W ostatnich latach, tworzenie wizerunku firmy na Facebooku, stało się bardzo istotnym działaniem, podobnie jak świadczenie ...
3  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Kampanie reklamowe Google Ads, czyli rebranding Google Adwords
Google AdWords zmienił się w Google Ads. Nastąpiło połączenie DoubleClick i Google Analytics 360 Suite, dzięki ...
31  lipca  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
RODO czas na wdrożenie!
15  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Paczki dostarczane przez drony?
Amazon wprowadza nową usługę - Amazon Prime Air.
15  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Czy to ptak? Czy to UFO? Nie, to latające latarnie!
Czy latarnie mogą latać i być na Twoje zamówienie?
13  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Chatbot, czyli nasz indywidualny doradca internetowy.
1  sierpnia  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Zakupy online. Jak należy postępować, gdy paczka odbierana w Paczkomacie jest uszkodzona?
Coraz więcej konsumentów wybiera jako formę dostawy właśnie paczkomaty. Na co powinniśmy uważać?
31  Maja  2016
autor: Iwona Chojecka
Content, o który musi zadbać każdy e-commerce
Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko sprzedaż produktów, aktualizacja oferty czy kontakt z klientami.
13  kwietnia  2016
autor: Iwona Chojecka
Jak zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków? Praktyczne porady i przykłady działań ...
Według badań 61% kupujących porzuca koszyk w e-sklepie i nie finalizuje zakupów. Jak zatem skutecznie zmniejszyć ...
4  marca  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Zakupy online. Kiedy nie można odstąpić od umowy zawartej na odległość?
Kiedy sprzedawca może odmówić nam prawa do zwrotu towaru? Powszechnie stosowane prawo klienta do zwrotu towaru zakupionego ...
25  lutego  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Google Docs - edycja dokumentów za pomocą głosu
Google nie od dziś zaskakuje nas swoimi osiągnięciami. Obecnie bardzo trudno jest zaskoczyć userów czymś nowym ...
11  sierpnia  2015
autor: Grzegorz Mistewicz
Inwigilacja w Windows 10 w porównaniu do innych systemów operacyjnych oraz jak ...
12  Maja  2015
autor: Anna Nasiłowska
Hamaki Amazonas
Hamaki Amazonas można zamocować w ogrodach, tarasach a nawet w salonie. Można z nich korzystać wszędzie.
 
Copyright © 1999-2019 MOUTON.pl     All rights reserved  -  MOUTON.pl