• slidebg1
  • slidebg2
  • slidebg3
  • slidebg4
  • slidebg5
  • slidebg6
HOME  •  BLOG
Data publikacji: 25  stycznia  2019     Autor: Grzegorz Tokajuk subskrybuj blog

Newsletter dla content marketingu?

E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% odbiorców odwiedzających dany serwis jest gotowych do natychmiastowego zakupu. Zdecydowana większość potrzebuje czasu na podjęcie odpowiedniej decyzji. W tym miejscu z pomocą przychodzą strategie lead nurteringowe, content marketing i oczywiście sprawdzony, niezawodny newsletter. Pozostaje pytanie, jak stworzyć skuteczny komunikat, który będzie budował pozytywny wizerunek serwisu wśród odbiorców?

Najważniejsze jest pierwsze wrażenie - to coś. o czym nie można zapomnieć! 

Z zasady bardzo dobrze sprawdza się w górnej belce wykorzystanie firmowego logotypu i czegoś, co przykuje uwagę odbiorcy i zachęci go do dalszej lektury. Pozytywnie zadziała też krótkie podsumowanie treści newslettera, tak aby odbiorca po szybkim przeskanowaniu wzrokiem górnej części e-maila wiedział, czego się może spodziewać. Warto przy tym pamiętać, że tekst „wstępniaka" powinien być napisany odpowiednio dużym fontem, dobrze także jest wykorzystać punktatory, które będą porządkować strukturę dalszej części materiału.

Drugą ważną kwestią jest sposób zaprojektowania całości. Warto odpowiednio wykorzystać wolną przestrzeń do oddzielenia konkretnych newsów od siebie. Można również w tym celu wykorzystać pionowe linie oddzielające jeden slot wiadomości od drugiego. Kolejna istotna kwestia to liczba „newsów" (slotów informacyjnych), które chcemy wykorzystać w newsletterze. Prezentowany news powinien zazwyczaj składać się z kilku kluczowych elementów. Po pierwsze - nagłówka, który będzie w jednym zdaniu wprowadzał czytelnika w opisywane zagadnienie. Bardzo często może okazać się. że to jedyny tekst jaki odbiorca będzie chciał przeczytać. Po drugie - mówi się. że obraz wart jest więcej niż tysiąc słów. Wykorzystaj to. umieszczając w treści newslettera grafikę prezentującą treść danego newsa. Warto przy tym pamiętać, że zazwyczaj dużo lepiej działa grafika umieszczona z lewej strony informacji (wszak czytamy od lewej do prawej) i dużo więcej jesteśmy w stanie wyczytać z takiej wiadomości. 

Najważniejsze - call to action. Niezależnie od tego. jak wartościową informację masz do przekazania, musisz pamiętać, że newsletter z zasady ma tylko zainteresować czytelnika, a całość komunikatu ma być dostępna w serwisie internetowym. Dlatego tak ważne jest. abyś użył wyraźnego przycisku cali to action, który będzie kierował na odpowiednią stronę. Warto przy tym pamiętać, że raczej słabo zadziałają cali to action w formie tekstowej. Najlepiej więc wykorzystać duże graficzne przyciski. co jest bardzo ważne w dobie coraz popularniejszych urządzeń mobilnych przystosowanych do sprawdzania poczty.

Pamiętaj, że e-mail marketing obecnie działa w oparciu o ideę komunikacji one--to-one. najważniejsze więc jest. abyś przesyłaną treść starał się dobierać pod kątem zainteresowań odbiorców. Obecne systemy do e-mail marketingu pozwalają łatwo segmentować bazy odbiorców, tak więc technologia nie jest tu przeszkodą.

 

Źródło: „Świeże podejście do e-mail marketingu"



contentnewsletteremailmailcontent marketing
6  czerwca  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jakie treści publikować na Facebooku?
Za tworzenie efektywnych treści na Facebooku odpowiada nie tylko ludzka kreatywność. Powodzenie naszej komunikacji zależy ...
29  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Dlaczego warto nadal inwestować w e-mail marketing?
E-mail marketing jest jedną z najczęściej wykorzystywanych form promocji. Dobrze przygotowane wiadomości mogą ...
23  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Content is king!
Czy da się ułatwić codzienną pracę nad przygotowywaniem treści? „Content is king” – wiadomo. Któż z osób, ...
18  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Siła i jakość Personal Branding
Silna marka osobista to prawdziwe wartości, szczera obietnica połączona z jej spełnieniem, odpowiadanie na potrzeby ...
1  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Potencjał sprzedażowy Instagrama
W tym momencie do potencjału sprzedażowego Instagrama nikogo nie trzeba przekonywać, mimo że praktycznie jeszcze rok temu ...
25  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Centrum Danych pod wodą!
Microsoft uruchomił nowe centrum danych, zlokalizowane u wybrzeży archipelagu Orkadów, nieopodal Szkocji. Obiekt ma ...
16  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Kilka mitów na temat bezpieczeństwa chmury.
Jeszcze kilka lat temu o chmurze głównie się mówiło, dzisiaj jest to jeden z czynników napędzających biznes. ...
2  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Przenieś biznes do sieci!
E-commerce to olbrzymie wirtualne targowisko, na którym każdy - od detalisty po ogromne sieci handlowe - znajdzie ...
27  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Reklama na Instagramie
Jak wytłumaczyć to, że reklamy, które z każdej strony nas atakują – czy to w realu, czy w Internecie – ...
21  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
LinkedIn i profil firmowy
LinkedIn to największa biznesowa dzielnica świata – liczba jej „mieszkańców” w listopadzie 2018 r. przekroczyła ...
4  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce.  Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...
10  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Odkryj potencjał Facebooka w e-commerce!
W ostatnich latach, tworzenie wizerunku firmy na Facebooku, stało się bardzo istotnym działaniem, podobnie jak świadczenie ...
3  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Kampanie reklamowe Google Ads, czyli rebranding Google Adwords
Google AdWords zmienił się w Google Ads. Nastąpiło połączenie DoubleClick i Google Analytics 360 Suite, dzięki ...
31  lipca  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
RODO czas na wdrożenie!
 
Copyright © 1999-2019 MOUTON.pl     All rights reserved  -  MOUTON.pl