Data publikacji: 17 grudnia 2018 • Autor: Grzegorz Tokajuk subskrybuj blogZielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce. Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą witryny, które są lepiej przystosowane do urządzeń mobilnych.
Telefony komórkowe i tablety to obecnie sprzęt codziennego użytku. Z urządzeniami mobilnymi spędzamy coraz więcej czasu – i tendencja ta będzie się nasilać.
O tym, iż dostosowanie strony internetowej do mobilnych urządzeń stanie się elementem mającym wpływ na ranking w wynikach wyszukiwania Google informowało webmasterów od dłuższego czasu. Dopiero zapowiedzi aktualizacji jak np. „Mobile Friendly”, lub określenia stworzone przez branżę np. „Mobilegeddon” wywołały pośród webmasterów małą burzą. Główne założenie opierało się na zwiększeniu nacisku na odpowiednio przygotowaną mobilną wersję strony internetowej.Strony objęte zasięgiem mobile-first indexing otrzymywać będą powiadomienia o tym fakcie za pośrednictwem Google Search Console. Ich szybkość indeksowania przez Googlebot:smartfon zwiększy się zauważalnie, zaś w wynikach wyszukiwania wyświetlane będą z pamięci podręcznej Google.
Mobile first index sprawił, iż robot czyta przede wszystkim wersję mobilną. Co z tego wynika? Administrator musi koniecznie zadbać o pełną dostępność treści i funkcji. Ukrywanie części tekstu, „bo się nie zmieścił” lub zmiana struktury menu nie jest dobrym rozwiązaniem. O mobilną wersję jest najlepiej zadbać już podczas projektowania strony. Utworzenie spójnego designu pod kątem treści oraz funkcjonalności stanowi gwarancję poprawnego odczytu strony przez robota, a tym samym skutecznego SEO.
Jak zatem należy przygotować się do Mobile-First Indexing?
Na początku należy sprawdzić czy strona internetowa w rzeczywistości potrzebuje drastycznych zmian, czy może wystarczy jedynie jej delikatna optymalizacja i upewnienie się, iż indeksujące roboty posiadają łatwy dostęp do całej zawartości mobilnej wersji.
Bez wątpienia przyszłość wyników wyszukiwania oraz SEO to ogromny zwrot w kierunku mobile i użytkowników mobilnych, szukających konkretnej usługi czy produktu „tu i teraz”. Powszechność smartfonów sprawiła, że prawie każdy nosi ze sobą przenośną wyszukiwarkę Google, a co za tym idzie w każdej chwili ma możliwość skorzystania z jej potencjału. Warto więc skorzystać z tego trendu. Dzięki temu zadbamy o łatwy dostęp do swoich użytkowników i ułatwimy im znalezienie konkretnej usługi/ produktu w wynikach wyszukiwania.
6 grudnia 2021
autor: Krzysztof Baran
E-commerce będzie rósł ok. 12% rok do roku.
e-commerce będzie rósł rok do roku średnio 12% rocznie. Już teraz jest zatrzęsienie wakatów w tym sektorze. Firmy ...
16 września 2021
autor: Krzysztof Baran
E-commerce: oto pięć zagranicznych rynków, na które powinni zwrócić uwagę polscy sprzedawcy. ...
Masz ambicję rozwinąć własną firmę w globalną markę internetową? Poznaj swoich przyszłych zagranicznych klientów ...
24 czerwca 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jak wybrać influencera do współpracy?
W dobie darmowego dostępu do szeregu różnorodnych danych liczbowych warto wiedzieć, o jakie statystyki pytać i jak ...
6 czerwca 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jakie treści publikować na Facebooku?
Za tworzenie efektywnych treści na Facebooku odpowiada nie tylko ludzka kreatywność. Powodzenie naszej komunikacji zależy ...
29 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Dlaczego warto nadal inwestować w e-mail marketing?
E-mail marketing jest jedną z najczęściej wykorzystywanych form promocji. Dobrze przygotowane wiadomości mogą ...
23 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Content is king!
Czy da się ułatwić codzienną pracę nad przygotowywaniem treści? „Content is king” – wiadomo. Któż z osób, ...
18 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Siła i jakość Personal Branding
Silna marka osobista to prawdziwe wartości, szczera obietnica połączona z jej spełnieniem, odpowiadanie na potrzeby ...
1 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Potencjał sprzedażowy Instagrama
W tym momencie do potencjału sprzedażowego Instagrama nikogo nie trzeba przekonywać, mimo że praktycznie jeszcze rok temu ...
25 kwietnia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Centrum Danych pod wodą!
Microsoft uruchomił nowe centrum danych, zlokalizowane u wybrzeży archipelagu Orkadów, nieopodal Szkocji. Obiekt ma ...
16 kwietnia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Kilka mitów na temat bezpieczeństwa chmury.
Jeszcze kilka lat temu o chmurze głównie się mówiło, dzisiaj jest to jeden z czynników napędzających biznes. ...
2 kwietnia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Przenieś biznes do sieci!
E-commerce to olbrzymie wirtualne targowisko, na którym każdy - od detalisty po ogromne sieci handlowe - znajdzie ...
27 lutego 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Reklama na Instagramie
Jak wytłumaczyć to, że reklamy, które z każdej strony nas atakują – czy to w realu, czy w Internecie – ...
21 lutego 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
LinkedIn i profil firmowy
LinkedIn to największa biznesowa dzielnica świata – liczba jej „mieszkańców” w listopadzie 2018 r. przekroczyła ...
4 lutego 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17 grudnia 2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce. Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...