• slidebg1
  • slidebg2
  • slidebg3
  • slidebg4
  • slidebg5
  • slidebg6
HOME  •  BLOG
Data publikacji: 17  grudnia  2018     Autor: Grzegorz Tokajuk subskrybuj blog

Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.

Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce. Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą witryny, które są lepiej przystosowane do urządzeń mobilnych.

Telefony komórkowe i tablety to obecnie sprzęt codziennego użytku. Z urządzeniami mobilnymi spędzamy coraz więcej czasu – i tendencja ta będzie się nasilać.

O tym, iż dostosowanie strony internetowej do mobilnych urządzeń stanie się elementem mającym wpływ na ranking w wynikach wyszukiwania Google informowało webmasterów od dłuższego czasu. Dopiero zapowiedzi aktualizacji jak np. „Mobile Friendly”, lub określenia stworzone przez branżę np. „Mobilegeddon” wywołały pośród webmasterów małą burzą. Główne założenie opierało się na zwiększeniu nacisku na odpowiednio przygotowaną mobilną wersję strony internetowej.Strony objęte zasięgiem mobile-first indexing otrzymywać będą powiadomienia o tym fakcie za pośrednictwem Google Search Console. Ich szybkość indeksowania przez Googlebot:smartfon zwiększy się zauważalnie, zaś w wynikach wyszukiwania wyświetlane będą z pamięci podręcznej Google.

 

Mobile first index sprawił, iż robot czyta przede wszystkim wersję mobilną. Co z tego wynika? Administrator musi koniecznie zadbać o pełną dostępność treści i funkcji. Ukrywanie części tekstu, „bo się nie zmieścił” lub zmiana struktury menu nie jest dobrym rozwiązaniem. O mobilną wersję jest najlepiej zadbać już podczas projektowania strony. Utworzenie spójnego designu pod kątem treści oraz funkcjonalności stanowi gwarancję poprawnego odczytu strony przez robota, a tym samym skutecznego SEO.


Jak zatem należy przygotować się do Mobile-First Indexing?


Na początku należy sprawdzić czy strona internetowa w rzeczywistości potrzebuje drastycznych zmian, czy może wystarczy jedynie jej delikatna optymalizacja i upewnienie się, iż indeksujące roboty posiadają łatwy dostęp do całej zawartości mobilnej wersji.
Bez wątpienia przyszłość wyników wyszukiwania oraz SEO to ogromny zwrot w kierunku mobile i użytkowników mobilnych, szukających konkretnej usługi czy produktu „tu i teraz”. Powszechność smartfonów sprawiła, że prawie każdy nosi ze sobą przenośną wyszukiwarkę Google, a co za tym idzie w każdej chwili ma możliwość skorzystania z jej potencjału. Warto więc skorzystać z tego trendu. Dzięki temu zadbamy o łatwy dostęp do swoich użytkowników i ułatwimy im znalezienie konkretnej usługi/ produktu w wynikach wyszukiwania.

 



googlepozycjonowanieRWDresponsive websitesmartfonmobileindex googleMobile first index
17  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce.  Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...
10  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Odkryj potencjał Facebooka w e-commerce!
W ostatnich latach, tworzenie wizerunku firmy na Facebooku, stało się bardzo istotnym działaniem, podobnie jak świadczenie ...
3  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Kampanie reklamowe Google Ads, czyli rebranding Google Adwords
Google AdWords zmienił się w Google Ads. Nastąpiło połączenie DoubleClick i Google Analytics 360 Suite, dzięki ...
31  lipca  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
RODO czas na wdrożenie!
15  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Paczki dostarczane przez drony?
Amazon wprowadza nową usługę - Amazon Prime Air.
15  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Czy to ptak? Czy to UFO? Nie, to latające latarnie!
Czy latarnie mogą latać i być na Twoje zamówienie?
13  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Chatbot, czyli nasz indywidualny doradca internetowy.
1  sierpnia  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Zakupy online. Jak należy postępować, gdy paczka odbierana w Paczkomacie jest uszkodzona?
Coraz więcej konsumentów wybiera jako formę dostawy właśnie paczkomaty. Na co powinniśmy uważać?
31  Maja  2016
autor: Iwona Chojecka
Content, o który musi zadbać każdy e-commerce
Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko sprzedaż produktów, aktualizacja oferty czy kontakt z klientami.
13  kwietnia  2016
autor: Iwona Chojecka
Jak zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków? Praktyczne porady i przykłady działań ...
Według badań 61% kupujących porzuca koszyk w e-sklepie i nie finalizuje zakupów. Jak zatem skutecznie zmniejszyć ...
4  marca  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Zakupy online. Kiedy nie można odstąpić od umowy zawartej na odległość?
Kiedy sprzedawca może odmówić nam prawa do zwrotu towaru? Powszechnie stosowane prawo klienta do zwrotu towaru zakupionego ...
25  lutego  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Google Docs - edycja dokumentów za pomocą głosu
Google nie od dziś zaskakuje nas swoimi osiągnięciami. Obecnie bardzo trudno jest zaskoczyć userów czymś nowym ...
11  sierpnia  2015
autor: Grzegorz Mistewicz
Inwigilacja w Windows 10 w porównaniu do innych systemów operacyjnych oraz jak ...
12  Maja  2015
autor: Anna Nasiłowska
Hamaki Amazonas
Hamaki Amazonas można zamocować w ogrodach, tarasach a nawet w salonie. Można z nich korzystać wszędzie.
21  kwietnia  2015
autor: Anna Nasiłowska
Hamaki Ticket to the moon
Hamaki ticket to the moon można zabrać ze sobą w każdą podróż, wycieczkę.
9  kwietnia  2015
autor: Anna Nasiłowska
Hamaki Jobek
Hamaki jobek są wykonane z doskonałej jakości materiału. Idealne są do każdego domu, mieszkania i ogrodu.
25  marca  2015
autor: Anna Nasiłowska
Hamaki La siesta
Firma LA SIESTA specjalizuje się w projektowaniu, dystrybucji i sprzedaży hamaków z Ameryki Południowej oraz ...
18  marca  2015
autor: Anna Nasiłowska
Koala Hammock
Hamaki Koala można zamocować w ogrodach, tarasach a nawet w salonie. Można z nich korzystać wszędzie.
2  marca  2015
autor: Grzegorz Mistewicz
Automatyczna konwersja reklam w Adobe Flash na format HTML5 w Google Adwords
Google poinformowało, że będzie automatycznie konwertować większość reklam w Adobe Flash znajdujących się ...
13  lutego  2015
autor: Grzegorz Mistewicz
Nie bądź jak Twój stary! Skończ z przeciętnymi newsletterami - 6 porad
Przeciętne newslettery bombardują nas całymi dniami. Sprawdź co możesz zrobić aby uatrakcyjnić ten najpopularniejszy ...
 
Copyright © 1999-2019 MOUTON.pl     All rights reserved  -  MOUTON.pl