• slidebg1
  • slidebg2
  • slidebg3
  • slidebg4
  • slidebg5
  • slidebg6
HOME  •  BLOG
Data publikacji: 23  Maja  2019     Autor: Grzegorz Tokajuk subskrybuj blog

Content is king!

Czy da się ułatwić codzienną pracę nad przygotowywaniem treści? „Content is king” – wiadomo. Któż z osób, pracujących w marketingu i digitalu, tego nie słyszał? Co więcej, treść powinna być świeża, punkt spojrzenia – niebanalny, a ujęcie tematu – intrygujące. „Żaden problem!” – radośnie oznajmia większość osób właśnie zatrudnionych na stanowisku specjalisty ds. mediów społecznościowych. Pierwszego dnia jest super, drugiego też, czwartego również… Ale już po miesiącu lub po roku pracy dla tej samej marki zdarza się pustka w głowie.

Jak sobie radzić na dworze Jego Contentowej Królewskiej Wysokości? Skąd czerpać entuzjazm i inspirację do tworzenia porywających przekazów każdego dnia? Jak wymyślać wciąż nowe i jednocześnie niebanalne tytuły? Jak podtrzymywać w sobie zapał do pracy? Jednym słowem: jak ułatwić sobie życie treścią płynące? I czy w ogóle jest to możliwe?!

Co można zrobić, gdy prowadzisz firmowego błoga, napisałeś już na wiele różnych branżowych tematów, zapasowa lista tekstów autorów zewnętrznych właśnie się skończyła, a Ty masz w głowie zupełną pustkę? Przekopywanie internetu w poszukiwaniu natchnienia nie zawsze jest najlepszym możliwym rozwiązaniem. Dużo lepiej skorzystać ze sprawdzonych źródeł - Google Trends lub jednego z licznie wydawanych trendbooków. Pomocne będzie też BuzzSumo, które umożliwia analizowanie najczęściej wyszukiwanych przez użytkowników treści z danego zakresu tematycznego oraz filtrowanie ich na podstawie wybranych kryteriów: czasu,społeczności, rodzaju, autora, domeny itd.

 

Po dokładnym researchu czas na uporządkowanie swoich pomysłów. Prostym i darmowym narzędziem ułatwiającym tę część pracy jest WorkFIowy, w którym spiszesz w punktach swoje najważniejsze pomysły, do każdego z nich stworzysz nową zakładką, a do niej kolejną i kolejną. Możesz dojść tak daleko, jak tylko potrzebujesz. Jeżeli jednak, podobnie jak ja, wolisz komunikację wizualną, dobrym pomysłem jest rozrysowanie mapy myśli. Pomoże Ci w tym MindMup. Możesz w nim dowolnie ustawić wybraną liczbę podkategorii i graficzną formę dokumentu oraz dodać do niego grafiki. Dobre rozrysowanie mapy pozwoli nie tylko uporządkować myśli, lecz także - w konsekwencji -usystematyzować cały przekaz, dzięki czemu będziesz mieć gwarancję zachowania każdego istotnego aspektu opisywanego tematu. W łatwy sposób stworzysz logiczny i poukładany tekst, który będzie przyjemny w odbiorze i zrozumiały dla czytelników.

Trafny wybór słów kluczowych ma duże znaczenie w pozycjonowaniu. Pamiętaj jednak, żeby wybierać je w przemyślany sposób, a nie wedle zasady „im więcej, tym lepiej". Unikaj krótkich, jednowyrazowych fraz, a także tych zbyt złożonych lub niegramatycznych.Jeśli nie wiesz, jak stworzyć long taiła (tzw. długi ogon, czyli trzy- lub czte rowy razową frazę, która jest m.in. dużo mniej konkurencyjna dla wyszukiwarek) dla danego te matu, skorzystaj z pomocy narzędzi takich jak AnswerThePublic. Po wpisaniu żądanej frazy program w przystępnej, graficznej formie dobierze Ci najczęściej wyszukiwane frazy opatrzone tzw. długim ogonem.Innym darmowym sposobem na uzyskanie podpowiedzi w zakresie słów kluczowych jestsko-rzystaniezGoogle'awtrybie incognito. Niestety, ma to pewne mankamenty - sugerowane słowa mogą być nieważne z punktu widzenia Twojego tekstu lub wprowadzić szukających w błąd. Jeśli jednak jesteś na początku swojej przygody ztworzeniem treści, warto spróbować i tej metody.

Przygotowywanie właściwego przekazu to najbardziej żmudny i czasochłonny etap tworzenia posta lub artykułu. Nie mam tu na myśli wyłącznie czasu poświęconego na porządny research (przygotowany tak, aby nie nawiązywać do statystyk konkurencji i upewnić się, że wszystkie przytaczane dane są wciąż aktualne), ale też zadbanie o to, żeby tekst był łatwo przyswajalny dla czytelnika pod względem wizualnym.

Przed publikacją koniecznie sprawdź też, czy tekst jest poprawny pod względem stylistycznym i gramatycznym. Ciekawymi aplikacjami, które mogą Ci w tym pomóc, są Jasnopis (jeśli piszesz w języku polskim) lub Grammarly i Hemingway - jeśli tekst został przygotowany w języku angielskim. Obowiązkowo sprawdź także ortografię i interpunkcję. Twój tekst jest wizytówką Twojej marki. Nie pójdziesz do klienta w poplamionej koszuli, nie daj więc plamy, gdy do niego piszesz.

 

Wszystkie elementy graficzne (obrazki, ikony, GIF-y, tabelki, materiały wideo itd.) znacznie ułatwiają czytelnikom odbiór przeglądanego tekstu i utrwalanie przyswajanych informacji. Należy jednak pamiętać o prawie własności intelektualnej - także o tym, że ściąganie grafik z interne-tu i używanie ich bez zgody autora jest zwykłą kradzieżą. Jeśli nie masz pewności, czy możesz w swoim artykule wykorzystać dany materiał wizualny, warto zapoznać się z zasadami Creative Commons i postępować zgodnie z ich wytycznymi. Grafiki można brać np.z Pixabay lub Freepik, a ikony - z Flaticon. W poszukiwaniu najnowszych designerskich ciekawostek dobrze też zerknąć na Grafmag -znajdziesz tam nie tylko darmowe mock-upy, lecz także najnowsze porady dotyczące trendów graficznych i UX-owych. Jeśli jesteś zaś jednym z nielicznych szczęściarzy, którzy mogą korzystać z talentu firmowych grafików, dobrym pomysłem na uproszczenie Waszej współpracy jest skorzystanie z narzędzia o nazwie Skitch. Ułatwi ono nanoszenie komentarzy na podesłane grafiki i oznaczanie, które konkretnie miejsca wymagają dalszej pracy.

 

Jeżeli Twój tekst na firmowego bloga jest już gotowy do publikacji - serdecznie gratuluję! Na pewno włożyłeś w jego przygotowanie sporo pracy, warto więc dać mu drugie życie i pokazać go szerszej publiczności. Przede wszystkim warto udostępnić go w so-cial mediach (na Facebooku, Linkedlnie itp.), dobrym pomysłem jest także umieszczenie go np. na darmowej platformie Medium (bezpłatna jest tylko wersja podstawowa, ale w zupełności wystarcza ona do codziennej pracy). Tworzenie contentu naprawdę nie jest tak straszne, jak się niejednemu wydaje. Wystarczy nieco wprawy, rzetelnego researchu oraz myślenia o potrzebach i problemach, z którymi mierzą się Twoi czytelnicy, i... voila, dobry artykuł gotowy!  

 



contentsłowa kluczowetreści na blogatreści marketingowetreśćanalizagrafiki
6  grudnia  2021
autor: Krzysztof Baran
E-commerce będzie rósł ok. 12% rok do roku.
e-commerce będzie rósł rok do roku średnio 12% rocznie. Już teraz jest zatrzęsienie wakatów w tym sektorze. Firmy ...
16  września  2021
autor: Krzysztof Baran
E-commerce: oto pięć zagranicznych rynków, na które powinni zwrócić uwagę polscy sprzedawcy. ...
Masz ambicję rozwinąć własną firmę w globalną markę internetową? Poznaj swoich przyszłych zagranicznych klientów ...
24  czerwca  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jak wybrać influencera do współpracy?
W dobie darmowego dostępu do szeregu różnorodnych danych liczbowych warto wiedzieć, o jakie statystyki pytać i jak ...
6  czerwca  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jakie treści publikować na Facebooku?
Za tworzenie efektywnych treści na Facebooku odpowiada nie tylko ludzka kreatywność. Powodzenie naszej komunikacji zależy ...
29  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Dlaczego warto nadal inwestować w e-mail marketing?
E-mail marketing jest jedną z najczęściej wykorzystywanych form promocji. Dobrze przygotowane wiadomości mogą ...
23  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Content is king!
Czy da się ułatwić codzienną pracę nad przygotowywaniem treści? „Content is king” – wiadomo. Któż z osób, ...
18  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Siła i jakość Personal Branding
Silna marka osobista to prawdziwe wartości, szczera obietnica połączona z jej spełnieniem, odpowiadanie na potrzeby ...
1  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Potencjał sprzedażowy Instagrama
W tym momencie do potencjału sprzedażowego Instagrama nikogo nie trzeba przekonywać, mimo że praktycznie jeszcze rok temu ...
25  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Centrum Danych pod wodą!
Microsoft uruchomił nowe centrum danych, zlokalizowane u wybrzeży archipelagu Orkadów, nieopodal Szkocji. Obiekt ma ...
16  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Kilka mitów na temat bezpieczeństwa chmury.
Jeszcze kilka lat temu o chmurze głównie się mówiło, dzisiaj jest to jeden z czynników napędzających biznes. ...
2  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Przenieś biznes do sieci!
E-commerce to olbrzymie wirtualne targowisko, na którym każdy - od detalisty po ogromne sieci handlowe - znajdzie ...
27  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Reklama na Instagramie
Jak wytłumaczyć to, że reklamy, które z każdej strony nas atakują – czy to w realu, czy w Internecie – ...
21  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
LinkedIn i profil firmowy
LinkedIn to największa biznesowa dzielnica świata – liczba jej „mieszkańców” w listopadzie 2018 r. przekroczyła ...
4  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce.  Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...
 
Copyright © 1999-2024 MOUTON.pl     All rights reserved  -  MOUTON.pl