• slidebg1
  • slidebg2
  • slidebg3
  • slidebg4
  • slidebg5
  • slidebg6
HOME  •  BLOG
Data publikacji: 16  września  2021     Autor: Krzysztof Baran subskrybuj blog

E-commerce: oto pięć zagranicznych rynków, na które powinni zwrócić uwagę polscy sprzedawcy. Ciekawy tekst z Businessinsider.

Masz ambicję rozwinąć własną firmę w globalną markę internetową? Poznaj swoich przyszłych zagranicznych klientów i zobacz, jak robią zakupy. Oto pięć rynków e-commerce, na które warto zwrócić uwagę.

Kiedy Marshall McLuhan pisał w latach 60. XX wieku o globalnej wiosce nie przewidział, że 60 lat później świat stanie się raczej globalnym targowiskiem.

Duża w tym zasługa pandemii, która zmusiła nas wszystkich do przyspieszonego kursu cyfryzacji nie tylko handlu, ale też edukacji, usług, służby zdrowia, rozrywki czy kultury.

Zmienili się także konsumenci. W obliczu problemów z zakupami w sklepach stacjonarnych, ograniczeń budżetowych, a także obaw związanych z bezpieczeństwem, wielu z nich po raz pierwszy w życiu odważyło się na „wirtualne” podróże zakupowe.

To bezprecedensowa szansa dla małych firm internetowych, które mają ambicje, by stać się prężnymi globalnymi markami i ze swoimi towarami dotrzeć poza granice Polski.

 

Poznaj specyfikę zagranicznych rynków

Czy wiesz, że największym świętem e-konsumpcji w Chinach nie jest Black Friday, ale Dzień Singla? Marzysz o sprzedaży swoich produktów na rynku japońskim? Nie ma sprawy, pamiętaj jednak, że w tym 126. milionowym kraju 99 proc. ludności mówi tylko po japońsku. Masz w planach ekspansję na rynek brytyjski? Przyda ci się zatem informacja, że 78 proc. tamtejszych e-konsumentów robi zakupy pod wpływem impulsu, a najczęściej klikają w smartfony, leżąc wieczorem w łóżku.

 

Planując zagraniczną ekspansję, trzeba się do niej solidnie przygotować. Wiedzieć, że w wielu krajach warunki płatności i metody dostaw są całkiem inne niż w Polsce. W Niemczech niemal powszechne są bezpłatne wysyłki, zwroty i płatności dokonywane po zakupach. W Meksyku i Japonii konsumenci będą się czuli komfortowo mogąc zapłacić za e-zakupy w sklepie spożywczym. W Brazylii i Japonii kupujący lubią przelewy bankowe, a płatności ratalne są powszechnie obsługiwane w Australii, Meksyku i Brazylii, gdzie ponad połowa transgranicznych kupujących płaci właśnie w ten sposób.

 

Tego typu informacje to dla firm planujących międzynarodowy e-handel „być albo nie być”. Bez poznania specyfiki nowych rynków, zwyczajów i upodobań konsumenckich, trendów technologicznych warunkujących sposób robienia zakupów - szanse na globalną ekspansję maleją do zera.

Dlatego tak cennym źródłem informacji jest raport „Globalna branża e-commerce w obliczu ogromnych zmian. Raport o handlu transgranicznym 2021” przygotowany przez firmę PayPal, w którym znalazły się informacje o specyfice ekonomicznej, technologicznej i kulturowej e-konsumentów z 13. krajów świata.

 

więcej czytaj na:

https://businessinsider.com.pl/finanse/e-commerce-oto-piec-zagranicznych-rynkow-na-ktore-powinni-zwrocic-uwage-polscy/ql4tvhs



rynki zagranicznee-commerce na świeciemetody płatnościsklep onlineekspansja sklepu
6  grudnia  2021
autor: Krzysztof Baran
E-commerce będzie rósł ok. 12% rok do roku.
e-commerce będzie rósł rok do roku średnio 12% rocznie. Już teraz jest zatrzęsienie wakatów w tym sektorze. Firmy ...
16  września  2021
autor: Krzysztof Baran
E-commerce: oto pięć zagranicznych rynków, na które powinni zwrócić uwagę polscy sprzedawcy. ...
Masz ambicję rozwinąć własną firmę w globalną markę internetową? Poznaj swoich przyszłych zagranicznych klientów ...
24  czerwca  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jak wybrać influencera do współpracy?
W dobie darmowego dostępu do szeregu różnorodnych danych liczbowych warto wiedzieć, o jakie statystyki pytać i jak ...
6  czerwca  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jakie treści publikować na Facebooku?
Za tworzenie efektywnych treści na Facebooku odpowiada nie tylko ludzka kreatywność. Powodzenie naszej komunikacji zależy ...
29  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Dlaczego warto nadal inwestować w e-mail marketing?
E-mail marketing jest jedną z najczęściej wykorzystywanych form promocji. Dobrze przygotowane wiadomości mogą ...
23  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Content is king!
Czy da się ułatwić codzienną pracę nad przygotowywaniem treści? „Content is king” – wiadomo. Któż z osób, ...
18  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Siła i jakość Personal Branding
Silna marka osobista to prawdziwe wartości, szczera obietnica połączona z jej spełnieniem, odpowiadanie na potrzeby ...
1  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Potencjał sprzedażowy Instagrama
W tym momencie do potencjału sprzedażowego Instagrama nikogo nie trzeba przekonywać, mimo że praktycznie jeszcze rok temu ...
25  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Centrum Danych pod wodą!
Microsoft uruchomił nowe centrum danych, zlokalizowane u wybrzeży archipelagu Orkadów, nieopodal Szkocji. Obiekt ma ...
16  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Kilka mitów na temat bezpieczeństwa chmury.
Jeszcze kilka lat temu o chmurze głównie się mówiło, dzisiaj jest to jeden z czynników napędzających biznes. ...
2  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Przenieś biznes do sieci!
E-commerce to olbrzymie wirtualne targowisko, na którym każdy - od detalisty po ogromne sieci handlowe - znajdzie ...
27  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Reklama na Instagramie
Jak wytłumaczyć to, że reklamy, które z każdej strony nas atakują – czy to w realu, czy w Internecie – ...
21  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
LinkedIn i profil firmowy
LinkedIn to największa biznesowa dzielnica świata – liczba jej „mieszkańców” w listopadzie 2018 r. przekroczyła ...
4  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce.  Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...
 
Copyright © 1999-2024 MOUTON.pl     All rights reserved  -  MOUTON.pl