• slidebg1
  • slidebg2
  • slidebg3
  • slidebg4
  • slidebg5
  • slidebg6
HOME  •  BLOG
Data publikacji: 6  czerwca  2019     Autor: Grzegorz Tokajuk subskrybuj blog

Jakie treści publikować na Facebooku?

Za tworzenie efektywnych treści na Facebooku odpowiada nie tylko ludzka kreatywność. Powodzenie naszej komunikacji zależy przede wszystkim od planowania, znajomości istniejących formatów i zrozumienia, w jaki sposób algorytm Facebooka dobiera treści, które pokaże użytkownikom.

Jak zaangażować odbiorców treści facebookowych? Mówmy o nich a nie do nich! Innymi słowy odpowiadajmy na potrzeby odbiorców. Najbardziej przecież lubimy treści, które dotyczą nas samych, rozwiązują nasze problemy czy pokazują zrozumienie dla naszych zachowań, emocji czy życia codziennego. Zamiast mówić o produkcie – mówmy o potrzebach, które można zaspokoić. A potrzeby bywają różne.
Skorzystajmy z narzędzia często wykorzystywanego podczas tworzenia wpisów na blogi, czyli Answear The Public. To webowa aplikacja, która dla dowolnego zapytania w wyszukiwarce prezentuje różnego typu kombinacje słów kluczowych i kombinacje fraz. Dzięki temu jesteśmy w stanie pełniej zrozumieć motywacje i emocje odpowiedzialne za każde wyszukiwane słowo. A skoro często wyszukiwane – oznacza to, że zaistniała jakaś potrzeba, którą trzeba zaspokoić!

 

Wykorzystujmy User Generated Content!  A jak sprawić, aby ludzie chcieli dzielić się treściami związanymi z Twoją firmą? 

Stwórzmy oficjalny hasztag i informuj o tym, aby ludzie dodawali z nim posty. Nagradzaj za dodanie tego typu treści rabatami bądź zorganizuj konkurs. Oddaj swoje media społecznościowe na dzień, miesiąc czy rok w ręce użytkowników. Nagradzaj twórców, którzy stworzyli najlepsze treści. Nie tylko fizycznie, ale również udostępnianiem na swojej stronie najlepszych zdjęć użytkowników (Uwaga! Po wcześniejszym uzyskaniu od nich zgody na publikację). User Generated Content (UGC) to treści tworzone przez Twoich klientów i odbiorców na blogu, Facebooku, Instagramie lub w dowolnym miejscu w sieci. Aby je odnaleźć – skorzystaj z oficjalnego hasztagu swojej marki czy też monitoringu sieci. 

Nie bójmy się Instant Experience!

Instant Experience, czyli jeszcze parę tygodni temu tzw. CANVA. Format, który przypomina mini-landing page, pozwala tworzyć historię dotyczącą firmy, tworzyć kolekcje produktów czy angażować użytkowników – odpowiednio przygotowany świetnie angażuje użytkowników i zatrzymuje ich uwagę na dłużej. Uwaga! Format dostępny tylko z poziomu mobile. Ciekawe przykłady Instant Experience znajdziesz na grupie dyskusyjnej na Facebooku Canvas Examples.

A może warto skorzystać z historii z karuzelami?

Facebook zapowiedział niedawno, że myśli nad likwidacją postów w formie karuzeli (można byłoby je wykorzystywać tylko w reklamie), zatem warto z nich korzystać, póki jeszcze są. Każde okno w karuzeli może prowadzić do innej podstrony, zatem to świetny pomysł na odesłanie do różnych produktów, kategorii na sklepie, ale także również podsumowania najlepszych postów na blogu. To także format, który świetnie nadaje się do opowiadania krótkich historii.

Wykorzystuj potencjał cytatów!

To nadal typ wpisu, który generuje najczęściej najwięcej udostępnień i reakcji. Ważne, aby cytat idealnie dopasowany był do grupy docelowej, a także nie był „wyeksploatowany”.

Wykorzystuj memy!

Memy to z jednej strony format, który angażuje i wywołuje pozytywne reakcje, z drugiej zaś łatwo przy nim o przesadę i tworzenie tzw. lol contentu. Podobnie jak w przypadku świąt nietypowych – nie stosuj tego typu treści częściej niż 2–3 razy w miesiącu. Zastanów się również, czy zgodne są z charakterem Twojej marki i jej sposobem na komunikację. 

 

Baw się słowem!

Łatwo powiedzieć – trudniej zrobić. Recepta? Szukanie benchmarków, notowanie cały czas wszystkich pomysłów, inspirowanie się najlepszymi. Niech ogranicza Cię tylko wyobraźnia.

Szukaj nawiązań w kulturze i sztuce!

Zobacz w Audience Insights (Statystyki grup odbiorców), czym interesuje się Twoja grupa docelowa i wykorzystaj to! Nawiązuj do tytułów filmów, tekstów piosenek czy tego, co obecnie jest modne. 

 

"Puść oko do odbiorców"

Facebook to serwis społecznościowy, a nie poważne medium do zawierania kontaktów biznesowych. Pamiętaj o tym i twórz posty z przymrużeniem oka. Ponownie: nawiązuj do zainteresowań Twoich odbiorców i oczywiście do własnej marki. Spójrz, jak robi to księgarnia Karakter czy yestersen.



Facebooktargetsocial mediamanagerInstant ExperienceUser Generated ContentAnswear The Public
6  czerwca  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jakie treści publikować na Facebooku?
Za tworzenie efektywnych treści na Facebooku odpowiada nie tylko ludzka kreatywność. Powodzenie naszej komunikacji zależy ...
29  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Dlaczego warto nadal inwestować w e-mail marketing?
E-mail marketing jest jedną z najczęściej wykorzystywanych form promocji. Dobrze przygotowane wiadomości mogą ...
23  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Content is king!
Czy da się ułatwić codzienną pracę nad przygotowywaniem treści? „Content is king” – wiadomo. Któż z osób, ...
18  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Siła i jakość Personal Branding
Silna marka osobista to prawdziwe wartości, szczera obietnica połączona z jej spełnieniem, odpowiadanie na potrzeby ...
1  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Potencjał sprzedażowy Instagrama
W tym momencie do potencjału sprzedażowego Instagrama nikogo nie trzeba przekonywać, mimo że praktycznie jeszcze rok temu ...
25  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Centrum Danych pod wodą!
Microsoft uruchomił nowe centrum danych, zlokalizowane u wybrzeży archipelagu Orkadów, nieopodal Szkocji. Obiekt ma ...
16  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Kilka mitów na temat bezpieczeństwa chmury.
Jeszcze kilka lat temu o chmurze głównie się mówiło, dzisiaj jest to jeden z czynników napędzających biznes. ...
2  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Przenieś biznes do sieci!
E-commerce to olbrzymie wirtualne targowisko, na którym każdy - od detalisty po ogromne sieci handlowe - znajdzie ...
27  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Reklama na Instagramie
Jak wytłumaczyć to, że reklamy, które z każdej strony nas atakują – czy to w realu, czy w Internecie – ...
21  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
LinkedIn i profil firmowy
LinkedIn to największa biznesowa dzielnica świata – liczba jej „mieszkańców” w listopadzie 2018 r. przekroczyła ...
4  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce.  Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...
10  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Odkryj potencjał Facebooka w e-commerce!
W ostatnich latach, tworzenie wizerunku firmy na Facebooku, stało się bardzo istotnym działaniem, podobnie jak świadczenie ...
3  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Kampanie reklamowe Google Ads, czyli rebranding Google Adwords
Google AdWords zmienił się w Google Ads. Nastąpiło połączenie DoubleClick i Google Analytics 360 Suite, dzięki ...
31  lipca  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
RODO czas na wdrożenie!
 
Copyright © 1999-2019 MOUTON.pl     All rights reserved  -  MOUTON.pl