Katalog produktów online stanowi zintegrowane środowisko, w którym pracownicy, klienci oraz partnerzy handlowi mogą znaleźć niezbędne informacje o produktach, komunikować się oraz dokonywać wstępnych operacji.
Serwis internetowy i zintegrowany z nim katalog produktów skonstruowany w oparciu o bazy danych umożliwia interaktywną komunikację zewnętrzną i wewnętrzną przedsiębiorstwa. Klienci, partnerzy handlowi oraz pracownicy mogą nawiązać kontakt z firmą, uzyskać wyczerpujące informacje oraz dokonywać wstępnych operacji w sieci (zapytań, zamówień itd.).
Główną zaletą rozwiązania jest integracja z różnymi typami źródeł informacji: od systemów opartych o relacyjne bazy danych (ERP, CRM), po zbiory informacji nieustrukturalizowanych, tj. dokumenty Office, poczta elektroniczna. Zintegrowany z katalogiem produktów moduł CMS (Moduł zarządzania informacją), umożliwia efektywne zarządzanie jego zawartością. Korzystanie z CMS nie wymaga posiadania specjalistycznej wiedzy technicznej. Zadaniem osoby publikującej informacje jest tylko stworzenie informacji i wybór sposobu publikacji (dokument MS Office, poczta elektroniczna), reszta odbywa się już automatycznie. Pozwala to pracownikom poszczególnych działów skupić się na zawartości merytorycznej publikowanych informacji.
Oparcie produktu na technologii XML pozwala na łatwą integrację z wszystkimi źródłami danych wspierającymi ten standard.