• slidebg1
  • slidebg2
  • slidebg3
  • slidebg4
  • slidebg5
  • slidebg6
HOME  •  BLOG
Data publikacji: 27  lutego  2019     Autor: Grzegorz Tokajuk subskrybuj blog

Reklama na Instagramie

Jak wytłumaczyć to, że reklamy, które z każdej strony nas atakują – czy to w realu, czy w Internecie – irytują nas tak bardzo ? Przecież ich głównym celem jest przedstawienie produktu i przekonanie potencjalnego klienta, że jest on mu potrzebny, wręcz niezbędny do życia. Dlaczego więc nie dajemy się zachęcić? Dlaczego nas te wszystkie produkty nie interesują? I czy na pewno tak właśnie jest?

Zintegrowana komunikacja marketingowa polega na takim zarządzaniu narzędziami, kanałami i metodami komunikacyjnymi, aby za pomocą komunikatów dotyczących marki i jej produktów oraz usług zostały osiągnięte cele założone na początku. 

 

 

Na dobrą komunikację marketingową składają się odpowiednio dobrane: kanał komunikacji i przekaz. Obecnie jednym z kanałów komunikacji dostępnych dla firm jest system reklamowy Facebooka. Użytkowników tego serwisu jest na świecie 2,5 mld, a osób na Instagramie, który jest częścią tego samego systemu reklamowego, przekroczyła niedawno 400 mln. To ogromna przestrzeń, gwarantująca dotarcie do dużej liczby osób, które można stargetować według specyfikacji danego produktu. Dodatkowym atutem są małe bariery wejścia. Wystarczy założyć konto, podpiąć kartę – i można ruszać z reklamami. Jak zrobić to najefektywniej? Należy dokładnie określić użytkowników, do których chce się trafić. Pomocny może się okazać jeden z podstawowych modeli marketingowych – określany skrótowcem „STP".

Trzeba starać się utrzymywać stały kontakt ze swoimi fanami na Instagramie. Jeśli polubili stronę, to znaczy, że chcą wiedzieć o nowościach, jakie pojawiają się na określonej stronie. Posty trzeba dodawać regularnie, informować o nowych produktach czy zniżkach i koniecznie - odpowiadać na komentarze.

 

 

Warto zacząć tworzenie grup podobnych odbiorców od najwęższej grupy, czyli 1%. Gdy staje się ona przeciążona reklamami i gdy chcesz poszukać nowych użytkowników, twórz odpowiednio większe grupy. Warto też tworzyć grupy lookalike na podstawie najbardziej wartościowej konwersji, np. zakupu czy dodania do koszyka. Insagram rozumie optymalizację pod względem aktywności jako każdą reakcję na daną reklamę. Nieważne, czy będzie to kliknięcie, powiększenie zdjęcia, czy komentarz. Algorytm nie jest ustawiony stricte pod komentarz czy polubienie, ale pod każdy moment styku z reklamą. Przy umiejscowieniu automatycznym trudno jest wygenerować tanio duże zaangażowanie. Bardzo łatwo można tu przeinwestować, jeśli reklamy będą się pokazywały dosłownie wszędzie. Umiejscowienie nie jest aż tak ważne jak targetowanie. Pamiętajmy, że targetowanie ustawiamy sami, a decyzję o umiejscowieniu można powierzyć algorytmowi Instagrama. Na początku lepiej skupić się na dokładnym targetowaniu.

 

 

Naszym celem jako reklamodawcy jest pozyskanie konwersji za jak najniższą kwotę. Nikt nie lubi wydawać niepotrzebnie pieniędzy na coś, co może mieć taniej. Jeśli wybierasz konwersję dopasowaną idealnie do reklamy warto zostawić Instagramowi trochę miejsca na optymalizację. Algorytm dopasuje umiejscowienie, w którym reklama będzie kosztować najmniej za daną konwersję (czyli cost per action będzie najniższe). Wykluczyć należy jedynie umiejscowienia, w których reklama będzie źle wyglądała . Jeśli jest to kreacja statyczna, nie ma sensu zostawiać umiejscowienia wideo. Jeśli jest to karuzela czy wideo, wyłączmy prawą kolumnę. Umiejscowienie można zmienić na poziomie zestawu reklam w Menedżerze Reklam. Jeśli nie chcemy ryzykować z umiejscowieniami, ustamy te najbardziej popularne: newsfeed Instagrama lub skrzynkę odbiorczą . Potem sprawdźmy ręcznie, które najlepiej konwertują.

Na sukces kampanii wpływ mają trzy czynniki: oferta, grupa targetowa oraz kreacja reklamy. Instagram to doskonałe narzędzie, umożliwiające dotarcie do szerokiej, a jednocześnie wąsko określonej grupy odbiorców. Pozwala stworzyć i przetestować perfekcyjną personę. Dzięki bogatemu zasobowi informacji, które algorytm zbiera na podstawie aktywności użytkowników, można dotrzeć do najlepiej dobranej grupy odbiorców. Pamiętaj, że wykorzystywanie reklam na Instagramie to przede wszystkim nieustanne testy. Nie ma złotego środka na obniżenie kosztów reklamy, a tym samym: docieranie za każdym razem do odpowiednich osób. To, co działa w jednej branży, może się zupełnie nie sprawdzać w drugiej. Jedno jest pewne: zawsze należy pamiętać o tym, aby stworzyć persony (czyli profile idealnych klientów) i odpowiednie do wizerunku marki kreacje, które trafią do odbiorcy.



INSTAGRAMFacebooktarget
24  czerwca  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jak wybrać influencera do współpracy?
W dobie darmowego dostępu do szeregu różnorodnych danych liczbowych warto wiedzieć, o jakie statystyki pytać i jak ...
6  czerwca  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jakie treści publikować na Facebooku?
Za tworzenie efektywnych treści na Facebooku odpowiada nie tylko ludzka kreatywność. Powodzenie naszej komunikacji zależy ...
29  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Dlaczego warto nadal inwestować w e-mail marketing?
E-mail marketing jest jedną z najczęściej wykorzystywanych form promocji. Dobrze przygotowane wiadomości mogą ...
23  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Content is king!
Czy da się ułatwić codzienną pracę nad przygotowywaniem treści? „Content is king” – wiadomo. Któż z osób, ...
18  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Siła i jakość Personal Branding
Silna marka osobista to prawdziwe wartości, szczera obietnica połączona z jej spełnieniem, odpowiadanie na potrzeby ...
1  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Potencjał sprzedażowy Instagrama
W tym momencie do potencjału sprzedażowego Instagrama nikogo nie trzeba przekonywać, mimo że praktycznie jeszcze rok temu ...
25  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Centrum Danych pod wodą!
Microsoft uruchomił nowe centrum danych, zlokalizowane u wybrzeży archipelagu Orkadów, nieopodal Szkocji. Obiekt ma ...
16  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Kilka mitów na temat bezpieczeństwa chmury.
Jeszcze kilka lat temu o chmurze głównie się mówiło, dzisiaj jest to jeden z czynników napędzających biznes. ...
2  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Przenieś biznes do sieci!
E-commerce to olbrzymie wirtualne targowisko, na którym każdy - od detalisty po ogromne sieci handlowe - znajdzie ...
27  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Reklama na Instagramie
Jak wytłumaczyć to, że reklamy, które z każdej strony nas atakują – czy to w realu, czy w Internecie – ...
21  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
LinkedIn i profil firmowy
LinkedIn to największa biznesowa dzielnica świata – liczba jej „mieszkańców” w listopadzie 2018 r. przekroczyła ...
4  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce.  Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...
10  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Odkryj potencjał Facebooka w e-commerce!
W ostatnich latach, tworzenie wizerunku firmy na Facebooku, stało się bardzo istotnym działaniem, podobnie jak świadczenie ...
3  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Kampanie reklamowe Google Ads, czyli rebranding Google Adwords
Google AdWords zmienił się w Google Ads. Nastąpiło połączenie DoubleClick i Google Analytics 360 Suite, dzięki ...
 
Copyright © 1999-2019 MOUTON.pl     All rights reserved  -  MOUTON.pl