• slidebg1
  • slidebg2
  • slidebg3
  • slidebg4
  • slidebg5
  • slidebg6
HOME  •  BLOG
Data publikacji: 2  kwietnia  2019     Autor: Grzegorz Tokajuk subskrybuj blog

Przenieś biznes do sieci!

E-commerce to olbrzymie wirtualne targowisko, na którym każdy - od detalisty po ogromne sieci handlowe - znajdzie swoje miejsce. Jednak podobnie jak w świecie rzeczywistym samo otwarcie sklepu nie wystarczy. Do zwiększenia obrotów i zysków potrzebne jest jego właściwe prowadzenie przez dłuższy czas, a przede wszystkim odpowiednia zachęta klientów do nabywania produktów czy usług oferowanych przez internet.

JEST DECYZJA - CO DALEJ?
Na początek dobra wiadomość: wejście do sieci w zasadzie nie ma negatywnego wpływu na dotychczasową działatność „stacjonarną”. W zasadzie, gdyż jak każda aktywność biznesowa wymaga poświęcenia czasu, ale jeśli kierujesz firmą, odnosząc sukcesy, to udana promocja w sieci może je tylko zwiększyć. Natomiast jeśli chcesz otworzyć równoległy sklep w cyberprzestrzeni, zanim podejmiesz pierwsze kroki, określ, w jaki sposób zamierzasz zaistnieć w sieci, jakimi środkami chcesz to osiągnąć i jakie zasoby (pieniądze i czas) możesz na to przeznaczyć.

Na przykład e-sprzedaż można oprzeć na własnym sklepie internetowym, we własnej domenie i z własnym projektem. Gdy zdecydujesz się na usamodzielnienie, wybierz odpowiednią domenę. Warto, by jej nazwa zawierała nazwę już istniejącego sklepu (jeśli go masz), ale nie jest to warunek konieczny. Jeśli pożądany adres ktoś już zajął, możesz użyć konstrukcji: nazwa sklepu+sklep.pl Jeśli i to okaże się niemożliwe, użyj nazwy alternatywnej lub skorzystaj z domeny powiązanej z asortymentem. 

Szczególnie gdy oferujesz szeroki asortyment, warto poświęcić więcej czasu na przyjęcie schematu, uwzględniając sposób myślenia klienta (odpada więc np. grupowanie na podstawie wspólnego dostawcy, natomiast przedziały cenowe są jak najbardziej na miejscu). Raz przyjętej logiki trzeba przestrzegać przy wprowadzaniu nowych pozycji - odstępstwa sprawią wrażenie chaosu i obniżą twoją wiarygodność.
Nie zapominaj o opcji dojścia na skróty do pożądanego zakupu - czy to z banneru promującego dany asortyment na stronie głównej, czy z pola wewnętrznej wyszukiwarki. Aby mogła ona dobrze spełniać swoją funkcję wspomagania sprzedaży, należy stosować zrozumiałe nazwy i frazy identyfikujące produkt, tak jak widzi go klient - zatem nie wchodzi w grę np kod identyfikacyjny producenta. 

Jeżeli oferujesz towary, o których wyborze decyduje pierwsze wrażenie, np. ubrania, sprzęt elektroniczny, rękodzieło itp. kluczem do sukcesu jest ich odpowiednia wizualizacja, czyli po prostu dobre, duże zdjęcia! Towarzyszące dobrym zdjęciom proste (ale bezwzględnie zgodne z rzeczywistością] opisy, np. w formie czytelnej listy zawierającej kluczowe cechy, zachęcają klienta do kupna, natomiast ich nadmierne uszczegółowiane może przynosić efekt odmienny od zamierzonego. Nawet najpiękniejsza w twojej ocenie strona nie musi się spodobać klientowi, a to on jest ostatecznym arbitrem. 

Jeżeli budżet na to pozwala, zleć zewnętrznej firmie testy look & feet, pozwalające na optymalizację ścieżki zakupu. Ale uwaga: aby nie zostać w tyle za konkurencją, operacje takie trzeba powtarzać także na już uruchomionej stronie. Sprawdzoną metodą są tzw. testy A/B, czyli porównanie dwóch różnych projektów poprzez mierzenie ich efektywności, np. narzędziem Google Analytics. Uważna analiza raportów pozwoli np. na zdiagnozowanie krytycznych etapów w procesie kupna czy nieprzyjaznych podstron, które powodują utratę potencjalnych klientów.

BEZ LOGISTYKI ANI RUSZ
Integracja sklepu online z systemami (programami) używanymi w firmie i zewnętrznymi to kwestia wygody zarówno klienta, jak i sprzedawcy, ale przede wszystkim przyśpieszenie procesu zakupu i jego uproszczenie, co przekłada się na większą konkurencyjność. Systemy magazynowy, finansowo-księgowy oraz powiadamianie e-mailem czy SMS-em powinny zostać połączone z witryną sklepu tak, aby maksymalnie zautomatyzować procesy wymiany danych. Warto też wdrożyć szybkie płatności internetowe. Na polskim rynku działają tacy operatorzy jak PayPal, Przelewy24- czy PayU, a współpraca z każdym nich pozwoli klientom na dokonanie szybkiego przelewu bezpośrednio z witryny sklepu.
Kolejna kwestia to dostawy. Powinny być realizowane jak najszybciej, bo klienci nie lubią czekać. Kilka lat temu tygodniowy termin na dostarczenie towaru był do przyjęcia, dziś nabywca jest niezadowolony, jeśli nie otrzyma go na drugi, maksymalnie trzeci dzień po złożeniu zamówienia. Wniosek jest taki, że towar powinien wyjść ze sklepu w dniu zakupu, a najpóźniej następnego dnia rano.

- CZYLI KTO TO ZROBI?
Tworząc własny e-sklep, ufaj profesjonalistom, bo choć opcja skorzystania z usług studenta lub znajomego wydaje się mieć sporo zalet (niski koszt i umacnianie relacji), na dłuższą metę nie jest słuszna. Dlaczego? Nie prowadzisz warsztatów dla webmasterów tylko sklep, który jak najszybciej musi przynosić zyski. Podobnie informatyk mający pieczę nad sprzętem i oprogramowaniem w twoim biznesie niekoniecznie będzie świetnym webmasterem i grafikiem.
Znacznie rozsądniejsze jest zlecenie prac firmie, która się w tym specjalizuje.

RELACJE Z KLIENTAMI
Sceptycy mogą uważać, że Internet pozbawia nas bezpośredniego kontaktu z klientem. Nie możemy niezobowiązująco porozmawiać czy poprosić o rabat. Jednak do zbudowania tych relacji online doskonałe będą media społecznościowe. Założenie profilu na Facebooku, konta na Instagramie lub Twitterze pozwoli nam m.in. zebrać klientów w jednym miejscu czy dotrzeć do osób, które jeszcze nie słyszały o naszej działalności.
Przez aktywne działania w social media możemy zbudować społeczność, która będzie nas dopingować, podsuwać nowe pomysły, a my będziemy mieli szansę, żeby lepiej ją poznać.



sklepy internetowesklep internetowyonline zakupy onlinesklep onlinejak otworzyć sklep internetowysklep internetowy jak założyć własny sklep internetowyzałożenie sklepu internetowegozakładanie sklepu internetowegoprowadzenie sklepu internetowegojak stworzyć sklep internetowyjak prowadzić sklep internetowyjak zrobić sklep internetowyile kosztuje założenie sklepu internetowegoile kosztuje sklep internetowyzałóż sklep internetowypomysł na biznespomysł na biznes 2016 pomysł na własny biznespomysł na biznes w siecidobry biznes w siecipomysł na biznes w interneciewłasny biznes pomysł na firmę w interneciebiznes internetowydochodowy biznes internetowysposób na biznes wwwbiznes pomysł www
25  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Centrum Danych pod wodą!
Microsoft uruchomił nowe centrum danych, zlokalizowane u wybrzeży archipelagu Orkadów, nieopodal Szkocji. Obiekt ma ...
16  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Kilka mitów na temat bezpieczeństwa chmury.
Jeszcze kilka lat temu o chmurze głównie się mówiło, dzisiaj jest to jeden z czynników napędzających biznes. ...
2  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Przenieś biznes do sieci!
E-commerce to olbrzymie wirtualne targowisko, na którym każdy - od detalisty po ogromne sieci handlowe - znajdzie ...
27  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Reklama na Instagramie
Jak wytłumaczyć to, że reklamy, które z każdej strony nas atakują – czy to w realu, czy w Internecie – ...
21  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
LinkedIn i profil firmowy
LinkedIn to największa biznesowa dzielnica świata – liczba jej „mieszkańców” w listopadzie 2018 r. przekroczyła ...
4  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce.  Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...
10  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Odkryj potencjał Facebooka w e-commerce!
W ostatnich latach, tworzenie wizerunku firmy na Facebooku, stało się bardzo istotnym działaniem, podobnie jak świadczenie ...
3  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Kampanie reklamowe Google Ads, czyli rebranding Google Adwords
Google AdWords zmienił się w Google Ads. Nastąpiło połączenie DoubleClick i Google Analytics 360 Suite, dzięki ...
31  lipca  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
RODO czas na wdrożenie!
15  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Paczki dostarczane przez drony?
Amazon wprowadza nową usługę - Amazon Prime Air.
15  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Czy to ptak? Czy to UFO? Nie, to latające latarnie!
Czy latarnie mogą latać i być na Twoje zamówienie?
13  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Chatbot, czyli nasz indywidualny doradca internetowy.
1  sierpnia  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Zakupy online. Jak należy postępować, gdy paczka odbierana w Paczkomacie jest uszkodzona?
Coraz więcej konsumentów wybiera jako formę dostawy właśnie paczkomaty. Na co powinniśmy uważać?
31  Maja  2016
autor: Iwona Chojecka
Content, o który musi zadbać każdy e-commerce
Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko sprzedaż produktów, aktualizacja oferty czy kontakt z klientami.
 
Copyright © 1999-2019 MOUTON.pl     All rights reserved  -  MOUTON.pl