• slidebg1
  • slidebg2
  • slidebg3
  • slidebg4
  • slidebg5
  • slidebg6
HOME  •  BLOG
Data publikacji: 29  Maja  2019     Autor: Grzegorz Tokajuk subskrybuj blog

Dlaczego warto nadal inwestować w e-mail marketing?

E-mail marketing jest jedną z najczęściej wykorzystywanych form promocji. Dobrze przygotowane wiadomości mogą przyciągnąć odbiorców i sprawić, że zainteresują się naszymi produktami oraz usługami na tyle, że dokonają zakupu. Na co zwracać uwagę przy tworzeniu maila marketingowego? Czy warto skorzystać z automatyzacji marketingu? Czy jest to recepta na sukces dla każdej firmy?

E-mail marketing i automatyzacja - te dwa narzędzia to dziś nierozłączny duet umożliwiający dobrą konwersję treści na leady i sprzedaż. Aby w pełni wykorzystać ich możliwości, najpierw musisz wiedzieć, jak dobre treści zwiększają konwersję zapisywania się do new-slettera z poziomu serwisu internetowego, prowadzonego błoga czy innej formy działań contentowych.

Dla przykładu użytkownik trafia do serwisu, gdzie jest nęcony pozostawieniem swojego adresu e-mail w bazie sklepu za pomocą „atrakcyjnych ofert, zniżek i informacji o promocjach". Z pewnością zastanawia się. czy na pewno powinien zdecydować się na dopisanie do bazy. obawiając się bombardowania SPAM-em. Duża część odbiorców wówczas rezygnuje i decyduje się na „ręczne sprawdzanie", czy sklep ma im coś nowego i ciekawego do zaoferowania. Jeżeli jednak motywacją do zapisania się do newslettera będą atrakcyjne treści, wtedy reakcja może być bardziej pozytywna.

Dobrze prowadzone działania content marketingowe pozwalają wysłać prosty komunikat do odbiorcy, np. taki: „Podobają Ci się nasze porady? Zostaw nam swój e-mail, a otrzymasz od nas cotygodniową/ comiesięczną porcję inspiracji i newsów o trendach w branży (tutaj wpisz swój obszar działalności adekwatny do prowadzonych przez Ciebie działań content marketingowych)". Kolejnym krokiem zwiększania konwersji jest automatyzacja i dopasowanie contentu do potrzeb i zainteresowań odbiorców. Treści można powiązać z przeglądanymi przez użytkowników produktami wTwoim sklepie. Zasada takiego działania może być bardzo prosta. Taka komunikacja znacznie zwiększa konwersję pozyskania leadów, a w następnym kroku także open ratę e-mailingów. Twoi odbiorcy chętniej bowiem rzucą okiem na taki „redakcyjny newsletter”, dzięki któremu najpierw dotrą do interesujących ich treści w danym obszarze, a następnie do powiązanych kontekstowo z tym obszarem produktów. Praktyka ukazuje, że open ratę e-mailingów opartych na atrakcyjnych i dobranych do potrzeb odbiorców treściach może przekroczyć 20%, a nawet sięgnąć 30-35%.

Pamiętajmy, że dobrze tworzone treści są obecnie najlepszą i najskuteczniejszą formą marketingu. Odpowiednia strategia content marketingowa pozwoli Ci osiągnąć lepsze efekty sprzedażowe niż podobny lub nawet większy budżet wydany na klasyczny e-marketing. Kluczem, który zapewni Ci sprzedażowy sukces i wysoką konwersję, jest jednak nieustanna analiza Twoich odbiorców.

Pamiętajmy, że działasz na żywym organizmie. Ludzie są zmienni, poddani działaniu wszechogarniającej mieszanki najprzeróżniejszych informacji i symboli komunikacyjnych - to wszystko wpływa na ewolucję sposobu odbioru określonych treści, nawet w obrębie jednej grupy docelowej. Konieczna jest więc ciągła analiza potrzeb, badanie zachowań oraz elementów, którymi obecnie „żyją" dani odbiorcy. Realizując więc wcześniej przygotowaną strategię, nie bój się zmian i wprowadzania dodatkowych elementów - testów, które podniosą Twój ROI. Trzymając rękę na komunikacyjnym pulsie, unikasz spadku zainteresowania, cały czas skupiając uwagę odbiorców wokół produktów.

 

 



e-mailnewslettermarketingdesigntargetmejlwysyłkapaczka e-maili
6  grudnia  2021
autor: Krzysztof Baran
E-commerce będzie rósł ok. 12% rok do roku.
e-commerce będzie rósł rok do roku średnio 12% rocznie. Już teraz jest zatrzęsienie wakatów w tym sektorze. Firmy ...
16  września  2021
autor: Krzysztof Baran
E-commerce: oto pięć zagranicznych rynków, na które powinni zwrócić uwagę polscy sprzedawcy. ...
Masz ambicję rozwinąć własną firmę w globalną markę internetową? Poznaj swoich przyszłych zagranicznych klientów ...
24  czerwca  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jak wybrać influencera do współpracy?
W dobie darmowego dostępu do szeregu różnorodnych danych liczbowych warto wiedzieć, o jakie statystyki pytać i jak ...
6  czerwca  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jakie treści publikować na Facebooku?
Za tworzenie efektywnych treści na Facebooku odpowiada nie tylko ludzka kreatywność. Powodzenie naszej komunikacji zależy ...
29  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Dlaczego warto nadal inwestować w e-mail marketing?
E-mail marketing jest jedną z najczęściej wykorzystywanych form promocji. Dobrze przygotowane wiadomości mogą ...
23  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Content is king!
Czy da się ułatwić codzienną pracę nad przygotowywaniem treści? „Content is king” – wiadomo. Któż z osób, ...
18  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Siła i jakość Personal Branding
Silna marka osobista to prawdziwe wartości, szczera obietnica połączona z jej spełnieniem, odpowiadanie na potrzeby ...
1  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Potencjał sprzedażowy Instagrama
W tym momencie do potencjału sprzedażowego Instagrama nikogo nie trzeba przekonywać, mimo że praktycznie jeszcze rok temu ...
25  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Centrum Danych pod wodą!
Microsoft uruchomił nowe centrum danych, zlokalizowane u wybrzeży archipelagu Orkadów, nieopodal Szkocji. Obiekt ma ...
16  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Kilka mitów na temat bezpieczeństwa chmury.
Jeszcze kilka lat temu o chmurze głównie się mówiło, dzisiaj jest to jeden z czynników napędzających biznes. ...
2  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Przenieś biznes do sieci!
E-commerce to olbrzymie wirtualne targowisko, na którym każdy - od detalisty po ogromne sieci handlowe - znajdzie ...
27  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Reklama na Instagramie
Jak wytłumaczyć to, że reklamy, które z każdej strony nas atakują – czy to w realu, czy w Internecie – ...
21  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
LinkedIn i profil firmowy
LinkedIn to największa biznesowa dzielnica świata – liczba jej „mieszkańców” w listopadzie 2018 r. przekroczyła ...
4  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce.  Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...
 
Copyright © 1999-2024 MOUTON.pl     All rights reserved  -  MOUTON.pl