Data publikacji: 29 Maja 2019 • Autor: Grzegorz Tokajuk
subskrybuj blog![](https://www.mouton.pl/gfx/blog/2019-05/2019_05_30_20_11_44_em1.jpg)
Dlaczego warto nadal inwestować w e-mail marketing?
E-mail marketing jest jedną z najczęściej wykorzystywanych form promocji. Dobrze przygotowane wiadomości mogą przyciągnąć odbiorców i sprawić, że zainteresują się naszymi produktami oraz usługami na tyle, że dokonają zakupu. Na co zwracać uwagę przy tworzeniu maila marketingowego? Czy warto skorzystać z automatyzacji marketingu? Czy jest to recepta na sukces dla każdej firmy?
E-mail marketing i automatyzacja - te dwa narzędzia to dziś nierozłączny duet umożliwiający dobrą konwersję treści na leady i sprzedaż. Aby w pełni wykorzystać ich możliwości, najpierw musisz wiedzieć, jak dobre treści zwiększają konwersję zapisywania się do new-slettera z poziomu serwisu internetowego, prowadzonego błoga czy innej formy działań contentowych.
![](https://www.mouton.pl/gfx/userfiles/2019_05_30_20_05_24_email-marketing-.jpg)
Dla przykładu użytkownik trafia do serwisu, gdzie jest nęcony pozostawieniem swojego adresu e-mail w bazie sklepu za pomocą „atrakcyjnych ofert, zniżek i informacji o promocjach". Z pewnością zastanawia się. czy na pewno powinien zdecydować się na dopisanie do bazy. obawiając się bombardowania SPAM-em. Duża część odbiorców wówczas rezygnuje i decyduje się na „ręczne sprawdzanie", czy sklep ma im coś nowego i ciekawego do zaoferowania. Jeżeli jednak motywacją do zapisania się do newslettera będą atrakcyjne treści, wtedy reakcja może być bardziej pozytywna.
![](https://www.mouton.pl/gfx/userfiles/2019_05_30_20_07_50_newsletter-3723465_1920.png)
Dobrze prowadzone działania content marketingowe pozwalają wysłać prosty komunikat do odbiorcy, np. taki: „Podobają Ci się nasze porady? Zostaw nam swój e-mail, a otrzymasz od nas cotygodniową/ comiesięczną porcję inspiracji i newsów o trendach w branży (tutaj wpisz swój obszar działalności adekwatny do prowadzonych przez Ciebie działań content marketingowych)". Kolejnym krokiem zwiększania konwersji jest automatyzacja i dopasowanie contentu do potrzeb i zainteresowań odbiorców. Treści można powiązać z przeglądanymi przez użytkowników produktami wTwoim sklepie. Zasada takiego działania może być bardzo prosta. Taka komunikacja znacznie zwiększa konwersję pozyskania leadów, a w następnym kroku także open ratę e-mailingów. Twoi odbiorcy chętniej bowiem rzucą okiem na taki „redakcyjny newsletter”, dzięki któremu najpierw dotrą do interesujących ich treści w danym obszarze, a następnie do powiązanych kontekstowo z tym obszarem produktów. Praktyka ukazuje, że open ratę e-mailingów opartych na atrakcyjnych i dobranych do potrzeb odbiorców treściach może przekroczyć 20%, a nawet sięgnąć 30-35%.
![](https://www.mouton.pl/gfx/userfiles/2019_05_30_20_06_19_em.png)
Pamiętajmy, że dobrze tworzone treści są obecnie najlepszą i najskuteczniejszą formą marketingu. Odpowiednia strategia content marketingowa pozwoli Ci osiągnąć lepsze efekty sprzedażowe niż podobny lub nawet większy budżet wydany na klasyczny e-marketing. Kluczem, który zapewni Ci sprzedażowy sukces i wysoką konwersję, jest jednak nieustanna analiza Twoich odbiorców.
Pamiętajmy, że działasz na żywym organizmie. Ludzie są zmienni, poddani działaniu wszechogarniającej mieszanki najprzeróżniejszych informacji i symboli komunikacyjnych - to wszystko wpływa na ewolucję sposobu odbioru określonych treści, nawet w obrębie jednej grupy docelowej. Konieczna jest więc ciągła analiza potrzeb, badanie zachowań oraz elementów, którymi obecnie „żyją" dani odbiorcy. Realizując więc wcześniej przygotowaną strategię, nie bój się zmian i wprowadzania dodatkowych elementów - testów, które podniosą Twój ROI. Trzymając rękę na komunikacyjnym pulsie, unikasz spadku zainteresowania, cały czas skupiając uwagę odbiorców wokół produktów.
6 grudnia 2021
autor: Krzysztof Baran
E-commerce będzie rósł ok. 12% rok do roku.
e-commerce będzie rósł rok do roku średnio 12% rocznie. Już teraz jest zatrzęsienie wakatów w tym sektorze. Firmy ...
16 września 2021
autor: Krzysztof Baran
E-commerce: oto pięć zagranicznych rynków, na które powinni zwrócić uwagę polscy sprzedawcy. ...
Masz ambicję rozwinąć własną firmę w globalną markę internetową? Poznaj swoich przyszłych zagranicznych klientów ...
24 czerwca 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jak wybrać influencera do współpracy?
W dobie darmowego dostępu do szeregu różnorodnych danych liczbowych warto wiedzieć, o jakie statystyki pytać i jak ...
6 czerwca 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jakie treści publikować na Facebooku?
Za tworzenie efektywnych treści na Facebooku odpowiada nie tylko ludzka kreatywność. Powodzenie naszej komunikacji zależy ...
29 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Dlaczego warto nadal inwestować w e-mail marketing?
E-mail marketing jest jedną z najczęściej wykorzystywanych form promocji. Dobrze przygotowane wiadomości mogą ...
23 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Content is king!
Czy da się ułatwić codzienną pracę nad przygotowywaniem treści? „Content is king” – wiadomo. Któż z osób, ...
18 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Siła i jakość Personal Branding
Silna marka osobista to prawdziwe wartości, szczera obietnica połączona z jej spełnieniem, odpowiadanie na potrzeby ...
1 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Potencjał sprzedażowy Instagrama
W tym momencie do potencjału sprzedażowego Instagrama nikogo nie trzeba przekonywać, mimo że praktycznie jeszcze rok temu ...
25 kwietnia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Centrum Danych pod wodą!
Microsoft uruchomił nowe centrum danych, zlokalizowane u wybrzeży archipelagu Orkadów, nieopodal Szkocji. Obiekt ma ...
16 kwietnia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Kilka mitów na temat bezpieczeństwa chmury.
Jeszcze kilka lat temu o chmurze głównie się mówiło, dzisiaj jest to jeden z czynników napędzających biznes. ...
2 kwietnia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Przenieś biznes do sieci!
E-commerce to olbrzymie wirtualne targowisko, na którym każdy - od detalisty po ogromne sieci handlowe - znajdzie ...
27 lutego 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Reklama na Instagramie
Jak wytłumaczyć to, że reklamy, które z każdej strony nas atakują – czy to w realu, czy w Internecie – ...
21 lutego 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
LinkedIn i profil firmowy
LinkedIn to największa biznesowa dzielnica świata – liczba jej „mieszkańców” w listopadzie 2018 r. przekroczyła ...
4 lutego 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17 grudnia 2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce. Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...