• slidebg1
  • slidebg2
  • slidebg3
  • slidebg4
  • slidebg5
  • slidebg6
HOME  •  BLOG
Data publikacji: 1  Maja  2019     Autor: Grzegorz Tokajuk subskrybuj blog

Potencjał sprzedażowy Instagrama

W tym momencie do potencjału sprzedażowego Instagrama nikogo nie trzeba przekonywać, mimo że praktycznie jeszcze rok temu opinie te były zgoła inne. Wszystko zaczęło się zmieniać dzięki stale wprowadzanym przez serwis zmianom. Przede wszystkim dzięki coraz większej liczbie sprzedażowych funkcji w postach czy IG Stories, a także rozwojowi reklam w tym kanale.

Zdecydowana większość użytkowników Instagrama poszukuje w tym kanale inspiracji oraz treści dla siebie ważnych oraz wartościowych. Aż 60% użytkowników przyznaje, że to właśnie w tym serwisie dowiaduje się o nowych produktach. Przynajmniej jeden profil firmowy dziennie odwiedza 200 min użytkowników, a aż 80% nich obserwuje przynajmniej jeden profil firmowy. Dodatkowo jedna trzecia najczęściej oglądanych relacji (IC Stories) pochodzi właśnie od firm. W Polsce to czwarty (tuż za Facebookiem, YouTubem i Messengerem) pod kątem liczby użytkowników serwis, a także jeden z najpopularniejszych... komunikatorów!

Instagram, podobnie jak Facebook, posiada swój algorytm. Niestety, nie na wszystkie czynniki mamy wpływ, a wiele zależy od tego, jak z samego Instagrama korzystają użytkownicy.
Aby posty docierały do użytkowników, ważne jest także regularne i częste postowanie - najlepiej 1 bądź 2 posty dziennie. Zwróć także uwagę na godziny postowania. Po pierwsze, sprawdź w statystykach, kiedy aktywni są Twoi użytkownicy. Po drugie, możesz posłużyć się ogólnymi statystykami, które mówią o tym, że najlepiej postować w poniedziałki i czwartki; tuż po przebudzeniu, około 17 oraz o 2 w nocy.
Niezwykle ważna jest spójność w dodawanych treściach oraz ich jakość. Wybierz konkretne 2-3 filtry, którymi cały czas będziesz się posługiwał, oraz zadbaj o obróbkę zdjęć w tym samym programie graficznym, na podobnych parametrach. Możesz skorzystać z darmowych aplikacji, takich jak Snapseed czy VSCO. Spójność profilu to także pomysł na niego i zdjęcia robione w podobnym stylu. Zainspiruj się takimi markami, jak np. Mozz, Pigment czy Lawendowy Bazar.


Oprócz kwestii wizualnych, ważne jest oczywiście także copy. Staraj się, aby zawsze było powiązane ze zdjęciem, nie bój się używania emotikon, informuj o aktualnych promocjach oraz odsyłaj do linku w bio. Oczywiście nierozerwalnie (jeszcze! Instagram zapowiedział inny sposób dodawania hasztagów do postu) z tekstem do posta wiążą się odpowiednio dobrane hasztagi. Instagram pozwala na dodanie ich az 30, ale sugerowana średnia liczba to ok.15. (Uwaga! Nie próbuj hakować Instagrama, dodając hasztagi w komentarzu!). Dodawane hasztagi możesz podzielić na trzy kategorie: indywidualne dla Twojej marki, biznesowe (np. promocja, sprzedaż, sklep) oraz popularne. Pamiętaj o tym, żeby hasztagi zawsze powiązane byty z treścią posta oraz tego, co przedstawia zdjęcie. Do znalezienia popularnych haszta-gów możesz skorzystać np. z aplikacji Hashtagger. Po wpisaniu konkretnego, kluczowego dla Ciebie hasztaga, aplikacja znajduje podobne, najbardziej popularne, związane z danym słowem. Uważaj również nazbanowane hasztagi - dodając je, możesz zdecydowanie zmniejszyć zasięgi swojego posta.


Na Instagramie, podobnie jak na Facebooku, możesz tworzyć reklamy z poziomu menedżera reklam. Typy reklam, które masz do wyboru, to: 

Do wyboru masz trzy główne cele biznesowe:

  1. Rozpoznawalność - skorzystaj z takich celów, jak zasięg, zasięg i częstotliwość, rozpoznawalność marki oraz rozpoznawalność lokalna.
  2. Rozważanie zakupu - kliknięcia przekierowujące do witryny, wyświetlenia filmu, zasięg i częstotliwość.
  3. Konwersja - konwersje w witrynie, reklamy dynamiczne, instalacja aplikacji mobilnej, aktywność w aplikacji mobilnej.


Sześć najważniejszych czynników związanych z algorytmem wyświetlania treści na Instagramie
1. Interest - Instagram przewiduje, czy dany post spodoba się użytkownikowi na podstawie poprzednich zachowań związanych z podobnymi treściami.
2. Recency - informuje, kiedy został dodany post.
3. Relationship - określa, jak blisko użytkownik jest z profilem, który udostępnił dany post.
4. Frequency- podaje, jak często użytkownik otwiera aplikację Instagram. Im rzadziej, tym mniej postów widzi, w tym tylko te najlepsze.
5. Following - im więcej profili obserwuje użytkownik, tym mniej widzi postów od konkretnego, jednego profilu.
6. Usage - informuje, ile czasu użytkownik spędza na Instagramie.

Dobrym pomysłem jest także przekazywanie kodów rabatowych osobom, które dodały zdjęcie z wcześniej zakupionych już u Ciebie produktów To może przekuć w ich lojalnych, powracających klientów.
Którykolwiek z punktów wybierzesz, a może wszystkie, pamiętaj o tym, że tak jak wszędzie działania na Instagramie wymagają czasu, a sukces sprzedażowy może nie pojawić się od razu. Znalezienie swojej drogi może zająć pewien czas, ale na pewno w ostatecznym rozrachunku się opłaci. Dosłownie. Jedno jest pewne - czeka nas jeszcze wiele zmian w nadchodzącym roku, a Instagram położył zdecydowany nacisk na rozwijanie swoich sprzedażowych kompetencji oraz narzędzi. 

 



InstagramInstagram StoriesMediaSocial MediaSprzedaż w Internecie
6  czerwca  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jakie treści publikować na Facebooku?
Za tworzenie efektywnych treści na Facebooku odpowiada nie tylko ludzka kreatywność. Powodzenie naszej komunikacji zależy ...
29  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Dlaczego warto nadal inwestować w e-mail marketing?
E-mail marketing jest jedną z najczęściej wykorzystywanych form promocji. Dobrze przygotowane wiadomości mogą ...
23  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Content is king!
Czy da się ułatwić codzienną pracę nad przygotowywaniem treści? „Content is king” – wiadomo. Któż z osób, ...
18  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Siła i jakość Personal Branding
Silna marka osobista to prawdziwe wartości, szczera obietnica połączona z jej spełnieniem, odpowiadanie na potrzeby ...
1  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Potencjał sprzedażowy Instagrama
W tym momencie do potencjału sprzedażowego Instagrama nikogo nie trzeba przekonywać, mimo że praktycznie jeszcze rok temu ...
25  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Centrum Danych pod wodą!
Microsoft uruchomił nowe centrum danych, zlokalizowane u wybrzeży archipelagu Orkadów, nieopodal Szkocji. Obiekt ma ...
16  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Kilka mitów na temat bezpieczeństwa chmury.
Jeszcze kilka lat temu o chmurze głównie się mówiło, dzisiaj jest to jeden z czynników napędzających biznes. ...
2  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Przenieś biznes do sieci!
E-commerce to olbrzymie wirtualne targowisko, na którym każdy - od detalisty po ogromne sieci handlowe - znajdzie ...
27  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Reklama na Instagramie
Jak wytłumaczyć to, że reklamy, które z każdej strony nas atakują – czy to w realu, czy w Internecie – ...
21  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
LinkedIn i profil firmowy
LinkedIn to największa biznesowa dzielnica świata – liczba jej „mieszkańców” w listopadzie 2018 r. przekroczyła ...
4  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce.  Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...
10  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Odkryj potencjał Facebooka w e-commerce!
W ostatnich latach, tworzenie wizerunku firmy na Facebooku, stało się bardzo istotnym działaniem, podobnie jak świadczenie ...
3  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Kampanie reklamowe Google Ads, czyli rebranding Google Adwords
Google AdWords zmienił się w Google Ads. Nastąpiło połączenie DoubleClick i Google Analytics 360 Suite, dzięki ...
31  lipca  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
RODO czas na wdrożenie!
 
Copyright © 1999-2019 MOUTON.pl     All rights reserved  -  MOUTON.pl