Moduł CRM rozwiązuje problemy związane z gromadzeniem i analizą danych raportowanych przez przedstawicieli handlowych oraz pomaga zarządzać ich czasem.
System klasy CRM (Customer Relationsip Management) wychodzi głównie naprzeciw potrzebom zarządzania kontaktami z klientem, zapewniając efektywne procesy marketingu, analiz, sprzedaży i sewisu. Zastosowanie CRM zapewnia funkcjonalność systemu odpowiadającego za zadowolenie, zaufanie, lojalność klienta oraz optymalne wykorzystywanie podejmowanych decyzji.
Dzięki narzędziom systemu, klient w prosty i szybki sposób realizuje swoje zamiary.
Interfejs w postaci przeglądarki internetowej wykorzystuje zwykle zasoby baz danych serwisu internetowego lub intranetu.
Ogromną zaletą CRM jest intuicyjny interfejs użytkownika zwykle zintegrowany z modułem CMS (Zarządzanie stylistyką treści). Dzięki temu użytkownik posiadający podstawową znajomość obsługi komputera jest w stanie rozpocząć pracę
w systemie.
CRM jest rozwiązaniem, które służy także do zarządzania czasem przedstawicieli handlowych. Dane do kontaktu z poszczególnymi klientami mogą być wprowadzane przez agentów, czy menedżerów sprzedaży - wprost do serwera.
Funkcjonalność narzędzi typu CRM jest skalowalna i zwykle dostosowana do potrzeb klienta.