• slidebg1
  • slidebg2
  • slidebg3
  • slidebg4
  • slidebg5
  • slidebg6
HOME  •  BLOG
Data publikacji: 21  lutego  2019     Autor: Grzegorz Tokajuk subskrybuj blog

LinkedIn i profil firmowy

LinkedIn to największa biznesowa dzielnica świata – liczba jej „mieszkańców” w listopadzie 2018 r. przekroczyła 590 mln. Gdy prowadzi się działania marketingowe, zwłaszcza w B2B, nie można zaniedbać obecności na tej platformie. Szczególnie teraz, kiedy wprowadza ona wiele ułatwień dla marketerów zainteresowanych promowaniem produktów, usług oraz marek. Jakie możliwości daje serwis w świetle nowych funkcji?

Tym, co w LinkedInie szczególnie wartościowe, jest grupa użytkowników, którą stanowią konkretni, realni profesjonaliści, podający na platformie swoje imiona, nazwiska oraz nazwy firm, w których pracują. Na Facebooku czy Instagramie użytkownicy często kryją się pod nickami, co utrudnia właściwe kwalifikowanie potencjalnego klienta.

 

 

Ich nastawienie jest też raczej rozrywkowe. Istnieje przeświadczenie, że na Facebooku czy Instagramie marnotrawi się czas. Z kolei na LinkedInie czas się… inwestuje – aby rozwijać swoją karierę, swój biznes i zapoznawać się z wartościowymi treściami. Dowodem na to jest analiza 3 tys. artykułów na LinkedInie, która pokazuje, że czytelnik tego portalu oczekuje pogłębionej i wielowymiarowej analizy danego tematu. Mieć odbiorcę, który chce czytać dużo treściwych tekstów – to marzenie każdego marketera. 

 

Jak stworzyć stronę firmową na LinkedInie? 

Krok 1. Z poziomu osoby zarządzającej stroną wejdź w zakładkę „Produkty”, która znajduje się po prawej stronie ikony ze zdjęciem w głównym pasku nawigacji.

Krok 2. Wybierz: „Stwórz stronę firmową”.

Krok 3. Wpisz nazwę firmy, aby stworzyć unikatowy URL.

Krok 4. Postępuj zgodnie ze wskazówkami i wypełnij wszystkie pola (to darmowa przestrzeń reklamowa dla Twojej firmy czy marki – skorzystaj z niej).

Krok 5. Po utworzeniu konta firmowego swojej organizacji będziesz mieć również możliwość stworzenia innych rodzajów stron: marki lub projektu czy stron powiązanych.

 

 

 

Na swojej stronie firmowej warto udostępniać odbiorcom użyteczne treści związane z rozwiązaniami dostarczanymi klientom. Z dużym prawdopodobieństwem nowy klient sprawdzający ofertę czy kandydat na pracownika szukanie informacji o firmie zacznie właśnie tutaj. Dzięki stworzeniu oddzielnych stron dla konkretnych produktów lub inicjatyw firmy można docierać do węższej grupy docelowej i lepiej targetować przekaz.  Powiązanie stron odbywa się przez powiązanie stron firmowych, a nie stron marek. Aby uzyskać taką możliwość, trzeba to zlecić pomocy technicznej LinkedIna.

LinkedIn to platforma do zdobywania nie tylko klientów i ambasadorów marki, lecz także pracowników. Każda osoba odwiedzająca profil firmy może ustawić sobie alert informujący o nowych ofertach pracy. Dla właścicieli stron firmowych korzyść jest z tego taka, że LinkedIn sprawdza i sugeruje, które osoby z włączonym alertem są najlepiej dopasowane do profilu idealnego kandydata. Oczywiście aby skorzystać z takich funkcji, trzeba mieć wykupione konto LinkedIn Recruiter. 

 

 

LinkedIn, zakupiony przez Microsoft ponad dwa lata temu, ewidentnie otrząsnął się po przejęciu oraz dołączeniu do globalnej korporacji i nabiera rozpędu. W USA testowane są teraz np. „Wydarzenia” i kilka innych funkcji. Można więc przypuszczać, że platforma pozwoli użytkownikom rozwijać na wiele sposobów zaangażowanie w społeczności profesjonalistów. W Polsce LinkedIn dopiero zaczyna być doceniany i rozwijany, a efekty w wielu przestrzeniach są większe niż na Facebooku i Instagramie. To jest ten moment. Można go wykorzystać lub później żałować. Ze względu na swój potencjał biznesowy LinkedIn opracował bardzo dużo rozwiązań umożliwiających płatne dotarcie do określonych grup. A użytkowników korzystających z tego serwisu jest naprawdę wielu: w Polsce LinkedIn łączy niemal 3,5 mln osób na różnych poziomach zaawansowania i aktywności – z czego ponad 0,5 mln to pracownicy podejmujący kluczowe decyzje w swoich firmach. W tym artykule przyjrzę się możliwościom, które LinkedIn oferuje marketerom.



LinkedIn
6  grudnia  2021
autor: Krzysztof Baran
E-commerce będzie rósł ok. 12% rok do roku.
e-commerce będzie rósł rok do roku średnio 12% rocznie. Już teraz jest zatrzęsienie wakatów w tym sektorze. Firmy ...
16  września  2021
autor: Krzysztof Baran
E-commerce: oto pięć zagranicznych rynków, na które powinni zwrócić uwagę polscy sprzedawcy. ...
Masz ambicję rozwinąć własną firmę w globalną markę internetową? Poznaj swoich przyszłych zagranicznych klientów ...
24  czerwca  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jak wybrać influencera do współpracy?
W dobie darmowego dostępu do szeregu różnorodnych danych liczbowych warto wiedzieć, o jakie statystyki pytać i jak ...
6  czerwca  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jakie treści publikować na Facebooku?
Za tworzenie efektywnych treści na Facebooku odpowiada nie tylko ludzka kreatywność. Powodzenie naszej komunikacji zależy ...
29  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Dlaczego warto nadal inwestować w e-mail marketing?
E-mail marketing jest jedną z najczęściej wykorzystywanych form promocji. Dobrze przygotowane wiadomości mogą ...
23  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Content is king!
Czy da się ułatwić codzienną pracę nad przygotowywaniem treści? „Content is king” – wiadomo. Któż z osób, ...
18  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Siła i jakość Personal Branding
Silna marka osobista to prawdziwe wartości, szczera obietnica połączona z jej spełnieniem, odpowiadanie na potrzeby ...
1  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Potencjał sprzedażowy Instagrama
W tym momencie do potencjału sprzedażowego Instagrama nikogo nie trzeba przekonywać, mimo że praktycznie jeszcze rok temu ...
25  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Centrum Danych pod wodą!
Microsoft uruchomił nowe centrum danych, zlokalizowane u wybrzeży archipelagu Orkadów, nieopodal Szkocji. Obiekt ma ...
16  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Kilka mitów na temat bezpieczeństwa chmury.
Jeszcze kilka lat temu o chmurze głównie się mówiło, dzisiaj jest to jeden z czynników napędzających biznes. ...
2  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Przenieś biznes do sieci!
E-commerce to olbrzymie wirtualne targowisko, na którym każdy - od detalisty po ogromne sieci handlowe - znajdzie ...
27  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Reklama na Instagramie
Jak wytłumaczyć to, że reklamy, które z każdej strony nas atakują – czy to w realu, czy w Internecie – ...
21  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
LinkedIn i profil firmowy
LinkedIn to największa biznesowa dzielnica świata – liczba jej „mieszkańców” w listopadzie 2018 r. przekroczyła ...
4  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce.  Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...
 
Copyright © 1999-2024 MOUTON.pl     All rights reserved  -  MOUTON.pl