• slidebg1
  • slidebg2
  • slidebg3
  • slidebg4
  • slidebg5
  • slidebg6
HOME  •  BLOG
Data publikacji: 21  lutego  2019     Autor: Grzegorz Tokajuk subskrybuj blog

LinkedIn i profil firmowy

LinkedIn to największa biznesowa dzielnica świata – liczba jej „mieszkańców” w listopadzie 2018 r. przekroczyła 590 mln. Gdy prowadzi się działania marketingowe, zwłaszcza w B2B, nie można zaniedbać obecności na tej platformie. Szczególnie teraz, kiedy wprowadza ona wiele ułatwień dla marketerów zainteresowanych promowaniem produktów, usług oraz marek. Jakie możliwości daje serwis w świetle nowych funkcji?

Tym, co w LinkedInie szczególnie wartościowe, jest grupa użytkowników, którą stanowią konkretni, realni profesjonaliści, podający na platformie swoje imiona, nazwiska oraz nazwy firm, w których pracują. Na Facebooku czy Instagramie użytkownicy często kryją się pod nickami, co utrudnia właściwe kwalifikowanie potencjalnego klienta.

 

 

Ich nastawienie jest też raczej rozrywkowe. Istnieje przeświadczenie, że na Facebooku czy Instagramie marnotrawi się czas. Z kolei na LinkedInie czas się… inwestuje – aby rozwijać swoją karierę, swój biznes i zapoznawać się z wartościowymi treściami. Dowodem na to jest analiza 3 tys. artykułów na LinkedInie, która pokazuje, że czytelnik tego portalu oczekuje pogłębionej i wielowymiarowej analizy danego tematu. Mieć odbiorcę, który chce czytać dużo treściwych tekstów – to marzenie każdego marketera. 

 

Jak stworzyć stronę firmową na LinkedInie? 

Krok 1. Z poziomu osoby zarządzającej stroną wejdź w zakładkę „Produkty”, która znajduje się po prawej stronie ikony ze zdjęciem w głównym pasku nawigacji.

Krok 2. Wybierz: „Stwórz stronę firmową”.

Krok 3. Wpisz nazwę firmy, aby stworzyć unikatowy URL.

Krok 4. Postępuj zgodnie ze wskazówkami i wypełnij wszystkie pola (to darmowa przestrzeń reklamowa dla Twojej firmy czy marki – skorzystaj z niej).

Krok 5. Po utworzeniu konta firmowego swojej organizacji będziesz mieć również możliwość stworzenia innych rodzajów stron: marki lub projektu czy stron powiązanych.

 

 

 

Na swojej stronie firmowej warto udostępniać odbiorcom użyteczne treści związane z rozwiązaniami dostarczanymi klientom. Z dużym prawdopodobieństwem nowy klient sprawdzający ofertę czy kandydat na pracownika szukanie informacji o firmie zacznie właśnie tutaj. Dzięki stworzeniu oddzielnych stron dla konkretnych produktów lub inicjatyw firmy można docierać do węższej grupy docelowej i lepiej targetować przekaz.  Powiązanie stron odbywa się przez powiązanie stron firmowych, a nie stron marek. Aby uzyskać taką możliwość, trzeba to zlecić pomocy technicznej LinkedIna.

LinkedIn to platforma do zdobywania nie tylko klientów i ambasadorów marki, lecz także pracowników. Każda osoba odwiedzająca profil firmy może ustawić sobie alert informujący o nowych ofertach pracy. Dla właścicieli stron firmowych korzyść jest z tego taka, że LinkedIn sprawdza i sugeruje, które osoby z włączonym alertem są najlepiej dopasowane do profilu idealnego kandydata. Oczywiście aby skorzystać z takich funkcji, trzeba mieć wykupione konto LinkedIn Recruiter. 

 

 

LinkedIn, zakupiony przez Microsoft ponad dwa lata temu, ewidentnie otrząsnął się po przejęciu oraz dołączeniu do globalnej korporacji i nabiera rozpędu. W USA testowane są teraz np. „Wydarzenia” i kilka innych funkcji. Można więc przypuszczać, że platforma pozwoli użytkownikom rozwijać na wiele sposobów zaangażowanie w społeczności profesjonalistów. W Polsce LinkedIn dopiero zaczyna być doceniany i rozwijany, a efekty w wielu przestrzeniach są większe niż na Facebooku i Instagramie. To jest ten moment. Można go wykorzystać lub później żałować. Ze względu na swój potencjał biznesowy LinkedIn opracował bardzo dużo rozwiązań umożliwiających płatne dotarcie do określonych grup. A użytkowników korzystających z tego serwisu jest naprawdę wielu: w Polsce LinkedIn łączy niemal 3,5 mln osób na różnych poziomach zaawansowania i aktywności – z czego ponad 0,5 mln to pracownicy podejmujący kluczowe decyzje w swoich firmach. W tym artykule przyjrzę się możliwościom, które LinkedIn oferuje marketerom.



LinkedIn
27  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Reklama na Instagramie
Jak wytłumaczyć to, że reklamy, które z każdej strony nas atakują – czy to w realu, czy w Internecie – ...
21  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
LinkedIn i profil firmowy
LinkedIn to największa biznesowa dzielnica świata – liczba jej „mieszkańców” w listopadzie 2018 r. przekroczyła ...
4  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce.  Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...
10  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Odkryj potencjał Facebooka w e-commerce!
W ostatnich latach, tworzenie wizerunku firmy na Facebooku, stało się bardzo istotnym działaniem, podobnie jak świadczenie ...
3  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Kampanie reklamowe Google Ads, czyli rebranding Google Adwords
Google AdWords zmienił się w Google Ads. Nastąpiło połączenie DoubleClick i Google Analytics 360 Suite, dzięki ...
31  lipca  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
RODO czas na wdrożenie!
15  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Paczki dostarczane przez drony?
Amazon wprowadza nową usługę - Amazon Prime Air.
15  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Czy to ptak? Czy to UFO? Nie, to latające latarnie!
Czy latarnie mogą latać i być na Twoje zamówienie?
13  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Chatbot, czyli nasz indywidualny doradca internetowy.
1  sierpnia  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Zakupy online. Jak należy postępować, gdy paczka odbierana w Paczkomacie jest uszkodzona?
Coraz więcej konsumentów wybiera jako formę dostawy właśnie paczkomaty. Na co powinniśmy uważać?
31  Maja  2016
autor: Iwona Chojecka
Content, o który musi zadbać każdy e-commerce
Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko sprzedaż produktów, aktualizacja oferty czy kontakt z klientami.
13  kwietnia  2016
autor: Iwona Chojecka
Jak zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków? Praktyczne porady i przykłady działań ...
Według badań 61% kupujących porzuca koszyk w e-sklepie i nie finalizuje zakupów. Jak zatem skutecznie zmniejszyć ...
4  marca  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Zakupy online. Kiedy nie można odstąpić od umowy zawartej na odległość?
Kiedy sprzedawca może odmówić nam prawa do zwrotu towaru? Powszechnie stosowane prawo klienta do zwrotu towaru zakupionego ...
25  lutego  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Google Docs - edycja dokumentów za pomocą głosu
Google nie od dziś zaskakuje nas swoimi osiągnięciami. Obecnie bardzo trudno jest zaskoczyć userów czymś nowym ...
 
Copyright © 1999-2019 MOUTON.pl     All rights reserved  -  MOUTON.pl