Data publikacji: 3 grudnia 2018 • Autor: Grzegorz Tokajuk
subskrybuj blog![](https://www.mouton.pl/gfx/blog/2019-01/2019_01_03_21_30_06_depositphotos_124570682_xl-2015.jpg)
Kampanie reklamowe Google Ads, czyli rebranding Google Adwords
Google AdWords zmienił się w Google Ads. Nastąpiło połączenie DoubleClick i Google Analytics 360 Suite, dzięki czemu stworzony został jeden brand pod nazwą Google Marketing Platform. Marketerzy mają do dyspozycji nowe funkcje w kierowaniu kampanii, dodatkowy opis, a także nagłówek reklamy tekstowej. Połączone zostały standardowe kampanie produktowe z kampaniami remarketingowymi. Celem polega na usprawnieniu pracy zespołów marketingowych i poprawa efektywności pracy. Co jeszcze uległo zmianie?
![](https://www.mouton.pl/gfx/userfiles/2019_01_03_21_26_50_depositphotos_124570682_xl-2015.jpg)
Google zadeklarowało, że chce połączyć wszystkie możliwe funkcje AdWords, a zatem:
- reklamy w sieci wyszukiwania
- promocję w Gmailu
- sieć reklamy typu display
- prezentacja firmy poprzez Google Moja Firma
- reklamę wideo na Youtube.
Google chciało także ułatwić marketerom osiąganie jeszcze lepszych wyników sprzedażowych i celów, założonych wspólnie z Klientami. Właśnie dlatego połączono Google Analytics 360 z DoubleClick w Google Marketing Platform, które wpływają na lepszą optymalizację kampanii z platformy DoubleClick.
Powstało również Display & Video 360, który łączy funkcje z usług DoubleClick Bid Manager, Studio and Audience Center oraz Campaign Manager.
Ostatnia zmiana dotyczy połączenia DoubleClick for Publishers i DoubleClick AdExchange w jedną platformę reklamy Google Ad Manager.
![](https://www.mouton.pl/gfx/userfiles/2019_01_03_21_27_39_depositphotos_118010182_xl-2015.jpg)
Wprowadzone zmiany są korzystne zarówno dla odbiorców, jak również reklamodawców. Przede wszystkim nowe funkcje umożliwiają odpowiednie zaprezentowanie produktu, co zwiększa szanse na zakup. Odbiorca może już w pierwszym kontakcie dokładnie zapoznać się z przedmiotem. Nie obyło się jednak bez minusów – elastyczny budżet może trochę zaburzyć planowaną strategię wydatków na kampanię. Może okazać się to sporym utrudnieniem szczególnie dla tych osób, które jeszcze nie czują się pewnie w optymalizowaniu kosztów kampanii.
6 grudnia 2021
autor: Krzysztof Baran
E-commerce będzie rósł ok. 12% rok do roku.
e-commerce będzie rósł rok do roku średnio 12% rocznie. Już teraz jest zatrzęsienie wakatów w tym sektorze. Firmy ...
16 września 2021
autor: Krzysztof Baran
E-commerce: oto pięć zagranicznych rynków, na które powinni zwrócić uwagę polscy sprzedawcy. ...
Masz ambicję rozwinąć własną firmę w globalną markę internetową? Poznaj swoich przyszłych zagranicznych klientów ...
24 czerwca 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jak wybrać influencera do współpracy?
W dobie darmowego dostępu do szeregu różnorodnych danych liczbowych warto wiedzieć, o jakie statystyki pytać i jak ...
6 czerwca 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jakie treści publikować na Facebooku?
Za tworzenie efektywnych treści na Facebooku odpowiada nie tylko ludzka kreatywność. Powodzenie naszej komunikacji zależy ...
29 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Dlaczego warto nadal inwestować w e-mail marketing?
E-mail marketing jest jedną z najczęściej wykorzystywanych form promocji. Dobrze przygotowane wiadomości mogą ...
23 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Content is king!
Czy da się ułatwić codzienną pracę nad przygotowywaniem treści? „Content is king” – wiadomo. Któż z osób, ...
18 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Siła i jakość Personal Branding
Silna marka osobista to prawdziwe wartości, szczera obietnica połączona z jej spełnieniem, odpowiadanie na potrzeby ...
1 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Potencjał sprzedażowy Instagrama
W tym momencie do potencjału sprzedażowego Instagrama nikogo nie trzeba przekonywać, mimo że praktycznie jeszcze rok temu ...
25 kwietnia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Centrum Danych pod wodą!
Microsoft uruchomił nowe centrum danych, zlokalizowane u wybrzeży archipelagu Orkadów, nieopodal Szkocji. Obiekt ma ...
16 kwietnia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Kilka mitów na temat bezpieczeństwa chmury.
Jeszcze kilka lat temu o chmurze głównie się mówiło, dzisiaj jest to jeden z czynników napędzających biznes. ...
2 kwietnia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Przenieś biznes do sieci!
E-commerce to olbrzymie wirtualne targowisko, na którym każdy - od detalisty po ogromne sieci handlowe - znajdzie ...
27 lutego 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Reklama na Instagramie
Jak wytłumaczyć to, że reklamy, które z każdej strony nas atakują – czy to w realu, czy w Internecie – ...
21 lutego 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
LinkedIn i profil firmowy
LinkedIn to największa biznesowa dzielnica świata – liczba jej „mieszkańców” w listopadzie 2018 r. przekroczyła ...
4 lutego 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17 grudnia 2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce. Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...