• slidebg1
  • slidebg2
  • slidebg3
  • slidebg4
  • slidebg5
  • slidebg6
HOME  •  BLOG
Data publikacji: 31  Maja  2016     Autor: Iwona Chojecka subskrybuj blog

Content, o który musi zadbać każdy e-commerce

Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko sprzedaż produktów, aktualizacja oferty czy kontakt z klientami.

Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko sprzedaż produktów, aktualizacja oferty czy kontakt z klientami. To również dbanie o jego wizerunek, pozyskiwanie klientów, zwiększanie ruchu na stronie i budowanie osobowości marki. Trudno osiągnąć dobre wyniki bez wdrożenia do swojej strategii działań content marketingowych.
 

Content marketing jest już niemal nieodłącznym elementem funkcjonowania firmy w internecie, bez względu na to, jakiego produktu czy branży dotyczy. Jeśli zależy ci na zdobyciu klientów, musisz dostarczać odbiorcom informacje, które zachęcą ich do podjęcia decyzji zakupowych. O jakie treści powinieneś zadbać w pierwszej kolejności?


1. Opisy produktów

Upewnij się, że opisy produktów w twoim e-sklepie zawierają wszystkie, niezbędne dla klienta, informacje. Poza szczegółami dotyczącymi samego przedmiotu, jak kolor, wymiary czy materiał, podaj wszystkie jego właściwości (np. jest wodoodporny, elastyczny, plamoodporny). Pokaż również, jakie jest jego zastosowanie i dla kogo jest przeznaczony.

Jeśli jest to odzież, zamieść pomysły na pełny strój – podpowiedz, jak można nosić daną rzecz z innymi ubraniami czy dodatkami. Prezentując odzież na modelach, nie zapomnij podać ich wymiarów – przynajmniej wzrostu i rozmiaru ubrania prezentowanego na zdjęciu. Opisz produkty na tyle dokładnie, aby odbiorca mógł wyobrazić sobie ich strukturę, miękkość materiału, a w przypadku produktów spożywczych np. zapach i smak.

2. Grafiki

Nie zapominaj też o dodaniu do opisów wysokiej jakości zdjęć i video, które jak najlepiej zaprezentują dany produkt. To właśnie one w dużej mierze pomagają użytkownikom w podjęciu decyzji o zakupie, nie każdemu bowiem chce się czytać długie opisy produktów. Jeśli w asortymencie twojego sklepu są ubrania i dodatki, wykorzystaj zdjęcia do zestawienia ze sobą poszczególnych elementów i stwórz przykładową stylizację. Zamieść też odnośniki do podstron z rzeczami wykorzystanymi w sesji. Klient dzięki temu może znacznie szybciej przekonać się do zakupu danego produktu lub nawet do zakupu wszystkich elementów przedstawionej stylizacji.

3. Opisy kategorii

Bardzo często kategorie, poza nazwą, nie mają dodatkowych opisów. A szkoda, bo jest to kolejna przestrzeń na stronie, którą można wykorzystać do stworzenia opisu ze skrupulatnie dobranymi słowami kluczowymi, odpowiednimi dla twojego e-sklepu. Takie działanie może pomóc w zwiększeniu widoczności strony w wyszukiwarce internetowej. Nie przesadzaj jednak z liczbą użytych fraz – wykorzystaj je w treści naturalnie, nie twórz tekstu zapleczowego.

Podobnie z samymi nazwami kategorii. Jeśli np. prowadzisz sklep z odzieżą damską, nazwij kategorie zgodnie z tym, co można w nich znaleźć, czyli np. Sukienki, Spodnie, Koszule, Marynarki, a nie Jednoczęściowa, zwiewna część garderoby, Dolna część wierzchniego ubrania bez zaprasowanych kantów itp. Myśl tak, jak użytkownicy wpisujący frazy w wyszukiwarce – nie komplikuj.

4. Blog

Nie od dziś wiadomo, że prowadzenie bloga i regularne dodawanie postów bardzo dobrze wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce, pozwala też zwiększyć ruch na stronie i wspierać działania prowadzone w serwisach społecznościowych. Zamieszczając odpowiednie treści, można bardzo wiele osiągnąć – blog jest bowiem doskonałym narzędziem do angażowania użytkowników, budowania społeczności wokół marki i zwiększenia zaufania u odbiorców. Pod warunkiem jednak, że będziesz dostarczać wartościowe, informacyjne, ale też rozrywkowe treści, bez nachalnej sprzedaży (nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby w treści pojawiały się odnośniki do produktów z twojego e-sklepu).

Nie zamieszczaj wyłącznie informacji o marce, publikuj posty poradnikowe, które mogą być naprawdę interesujące dla określonej grupy odbiorców. Im więcej użytecznych informacji znajdą na Twoim blogu, tym chętniej wrócą po więcej. Dodatkowo, zbudujesz ekspercki wizerunek twojej marki.

Określ też częstotliwość dodawania nowych wpisów i ściśle się tego trzymaj – najlepiej, gdyby na blogu pojawiały się co najmniej 2-3 posty tygodniowo. Możesz też np. w określone dni publikować wpisy o stałej tematyce – przyzwyczaisz dzięki temu zainteresowane osoby do regularnego zaglądania na blog.

5. Poradniki

Poza wpisami na blogu, możesz też cyklicznie tworzyć poradniki (jako osobna podstrona lub w np. w formie video czy e-booka). Teksty poradnikowe mogą różnić się w zależności od branży, ale niemal zawsze największym powodzeniem cieszą się treści DIY, opisujące przebieg procesu krok po kroku.

Jeśli zdecydujesz się na tworzenie treści poradnikowych, pamiętaj o prostym przekazie, bez skomplikowanego, technicznego języka i zawiłego tłumaczenia. Opisz proces z poziomu osoby, która wykonuje daną rzecz po raz pierwszy.

6. Recenzje produktów

Zadbaj o to, aby w twoim e-sklepie pojawiła się opcja dodawania opinii użytkowników. Informacja o produkcie, zamieszczona przez jednego z klientów, jest dla pozostałych znacznie cenniejsza niż opis sprzedawcy. Nawet jeśli klienci zamieszczają negatywne informacje o przedmiocie, może to pomóc innym w podjęciu decyzji zakupowej – np. informuje o konieczności zakupu większego rozmiaru niż standardowy itp. Dzięki opiniom innych twój sklep zyska też większą wiarygodność w oczach użytkowników. Wniosek? Zachęcaj klientów, aby podzielili się na stronie opinią o produkcie.

7. Social media

Sklepy internetowe coraz częściej prowadzą działania w serwisach społecznościowych. Mowa nie tylko o Facebooku, ale też o Instagramie czy Pintereście. Social media dają bowiem wiele możliwości biznesom z branży e-commerce.

Wykorzystaj te serwisy do zamieszczania zdjęć swoich produktów, dzielenia się dobrymi radami i treściami wskazującymi zalety i korzyści, związane z ich zakupem. Wchodź również w interakcję z użytkownikami – pytaj ich o opinię, zainteresowania, potrzeby. Pozwól im też dodawać własne zdjęcia czy pomysły. Treści tworzone przez użytkowników to dodatkowy content, skupiony wokół twojej marki i szansa na lepsze poznanie twoich odbiorców.
8. Newsletter

Wykorzystaj fakt, że użytkownik skorzystał z twojej oferty i dokonał zakupu w twoim sklepie internetowym. Jeśli dodatkowo wystawił opinię o produkcie i wrócił na stronę, aby np. zapoznać się z nową ofertą – nie pozwól mu uciec!

Wykorzystaj potencjał newslettera i wyślij spersonalizowanego maila z atrakcyjną ofertą, dotyczącą produktów, które użytkownik oglądał w twoim sklepie. Zadbaj o to, aby zwracać się do niego bezpośrednio, używając jego imienia. Pamiętaj, aby wiadomość była krótka i konkretna, ale niezbyt formalna, bez zbędnych ozdobników i niepotrzebnej pisaniny. Zasugeruj odbiorcy delikatnie, że naprawdę warto skorzystać z zaproponowanej oferty (wskaż korzyści). Zwiększysz dzięki temu prawdopodobieństwo, że adresat takiej wiadomości ponownie odwiedzi twój sklep internetowy i dokona zakupu.

Nie musisz od razu wykorzystywać wszystkich wspomnianych powyżej sposobów, wprowadzaj je etapami i sprawdzaj na bieżąco, które działania przynoszą najlepsze efekty.

Poza treściami wysokiej jakości, zadbaj o ogólny wygląd twojego e-sklepu i o ułatwienie użytkownikom poruszania się po nim.

Najważniejsze, aby znać potrzeby klientów i dać im to, czego szukają.

Źródło : www.dajemyslowo.com - artykuł: Content, o który musi zadbać każdy e-commerce



27  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Reklama na Instagramie
Jak wytłumaczyć to, że reklamy, które z każdej strony nas atakują – czy to w realu, czy w Internecie – ...
21  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
LinkedIn i profil firmowy
LinkedIn to największa biznesowa dzielnica świata – liczba jej „mieszkańców” w listopadzie 2018 r. przekroczyła ...
4  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce.  Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...
10  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Odkryj potencjał Facebooka w e-commerce!
W ostatnich latach, tworzenie wizerunku firmy na Facebooku, stało się bardzo istotnym działaniem, podobnie jak świadczenie ...
3  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Kampanie reklamowe Google Ads, czyli rebranding Google Adwords
Google AdWords zmienił się w Google Ads. Nastąpiło połączenie DoubleClick i Google Analytics 360 Suite, dzięki ...
31  lipca  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
RODO czas na wdrożenie!
15  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Paczki dostarczane przez drony?
Amazon wprowadza nową usługę - Amazon Prime Air.
15  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Czy to ptak? Czy to UFO? Nie, to latające latarnie!
Czy latarnie mogą latać i być na Twoje zamówienie?
13  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Chatbot, czyli nasz indywidualny doradca internetowy.
1  sierpnia  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Zakupy online. Jak należy postępować, gdy paczka odbierana w Paczkomacie jest uszkodzona?
Coraz więcej konsumentów wybiera jako formę dostawy właśnie paczkomaty. Na co powinniśmy uważać?
31  Maja  2016
autor: Iwona Chojecka
Content, o który musi zadbać każdy e-commerce
Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko sprzedaż produktów, aktualizacja oferty czy kontakt z klientami.
13  kwietnia  2016
autor: Iwona Chojecka
Jak zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków? Praktyczne porady i przykłady działań ...
Według badań 61% kupujących porzuca koszyk w e-sklepie i nie finalizuje zakupów. Jak zatem skutecznie zmniejszyć ...
4  marca  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Zakupy online. Kiedy nie można odstąpić od umowy zawartej na odległość?
Kiedy sprzedawca może odmówić nam prawa do zwrotu towaru? Powszechnie stosowane prawo klienta do zwrotu towaru zakupionego ...
25  lutego  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Google Docs - edycja dokumentów za pomocą głosu
Google nie od dziś zaskakuje nas swoimi osiągnięciami. Obecnie bardzo trudno jest zaskoczyć userów czymś nowym ...
 
Copyright © 1999-2019 MOUTON.pl     All rights reserved  -  MOUTON.pl