• slidebg1
  • slidebg2
  • slidebg3
  • slidebg4
  • slidebg5
  • slidebg6
HOME  •  BLOG
Data publikacji: 13  kwietnia  2016     Autor: Iwona Chojecka subskrybuj blog

Jak zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków? Praktyczne porady i przykłady działań sklepów internetowych.

Według badań 61% kupujących porzuca koszyk w e-sklepie i nie finalizuje zakupów. Jak zatem skutecznie zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków?

Według badań Triggered Messaging 61% kupujących porzuca koszyk w e-sklepie i nie finalizuje zakupów. Sklepy, które zrozumieją i usuną powody porzucenia koszyków, mogą więc podwoić swoje przychody. Aby odzyskać ten duży kawałek tortu, trzeba poznać powody porzucania koszyka. A jest ich sporo i kryją się za nimi różne motywacje kupujących. Jak zatem skutecznie zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków?
 

I.    Najlepsze lekarstwo
Jedną z najskuteczniejszych metod walki z porzuconymi koszykami to e-mail remarketing. Polega on na wykorzystaniu e-mailingu do interakcji z klientami, którzy odwiedzili stronę internetową sklepu, ale nie sfinalizowali transakcji (w tym wypadku porzuciły koszyk). Korzyści e-mail remarketingu płyną z szybkiego czasu reakcji, często w czasie rzeczywistym.

E-mail remarketing przyspiesza proces powrotu konsumenta na stronę i sfinalizowania transakcji, ponieważ klient otrzymuje spersonalizowany e-mail (dlatego prośba o adres e- mail jest niezbędna w pierwszych pytaniach w procesie zamówienia), który zachęca go do powrotu zaraz po tym jak opuścił on witrynę. Spersonalizowana wiadomość zostaje wysłana na osobistą skrzynkę pocztową klienta więc jest traktowana bardziej osobiście i z dużo większą uwagą niż inne formy reklamy.

Jak w pełni wykorzystać potencjał e-mail remarketingu i zawalczyć o klientów?
 

1. Kiedy?
Badanie dotyczące e-commerce przeprowadzone w USA przez firmę McAfee dowiodło, że średni czas pomiędzy pierwszą wizytą w sklepie internetowym a finalizacją transakcji (zakupem) to 19 godzin. Z drugiej strony, blisko 3/4 transakcji zostanie sfinalizowanych zanim minie 12 godzin od pierwszej wizyty. Dla kampanii e-mail remarketingowych oznacza to jedno: jeśli nie są przeprowadzone w przeciągu 24 godzin od porzucenia koszyka, ich efektywność drastycznie spada.

Możliwość wysłania e-maila w czasie rzeczywistym (zaraz po opuszczenia koszyka) znacznie zwiększa szansę na jego powrót i dokończenie zakupu, zanim całkowicie zrezygnuje lub zrobi to w konkurencyjnym sklepie.

Pierwsze 24 godziny są więc absolutnie kluczowe, aby nawiązać kontakt z konsumentem, zaprosić go ponownie do siebie i zachęcić do sfinalizowania zakupu.

Precyzyjnie zaplanowana kampania remarketingowa nie kończy się jednak na jednej wiadomości.


2. Ile i jak często?
Część klientów potrzebuje więcej czasu lub nawet kilku wizyt na stronie sklepu zanim podejmie decyzję zakupową. Dlatego warto wysłać kilka wiadomości rozłożonych w czasie. Nasza propozycja to wysłanie 3 e-maili w różnym odstępie:

Oczywiście możesz tworzyć e-maile według własnych potrzeb i innych wytycznych. Możesz również mieszć ze sobą różne elementy lub zamiast 3 różnych wiadomości, wysłać jedną. Pamiętaj jedynie, że warto ustalić maksymalną liczbę wysłania wiadomości do jednego klienta (proponujemy nie więcej niż 4-5 tak by klient nie czuł się osaczony) oraz czas po jakim wiadomości mają być wysyłane po sobie.

Możliwość wysłania e-maila w czasie rzeczywistym (zaraz po opuszczenia koszyka) znacznie zwiększa szansę na jego powrót i dokończenie zakupu, zanim całkowicie zrezygnuje lub zrobi to w konkurencyjnym sklepie.

3. Personalizowana treść
Każdy lubi czuć się wyjątkowy i zapamiętany. Treść oraz grafiki powinny być dostosowane do indywidualnego profilu odbiorcy np. należy używać imienia i nazwiska klienta oraz przedstawiać mu zdjęcia produktów, które pozostawił w koszyku. Pamiętaj, że aktywność klienta w sklepach internatowych jest rejestrowana, więc warto wykorzystać jak najwięcej informacji jakie posiadasz o kliencie. Stosując spersonalizowaną treść masz pewność, że dostarczasz w pełni targetowany content, który ułatwi proces zakupowy i natychmiast pozwoli odbiorcy skojarzyć ofertę e-sklepu.

Dlatego:

Każda wiadomość powinna jasno skupiać się na celu. Pamiętaj, że podstawowe zadanie remarketingu to sprawienie, aby klienci wrócili na stronę i dokończyli zakupy. Do tego wyraźnie służy Call to action (CTA) oraz elementy które mogą ułatwić podjęcie decyzji czyli np. rekomendacje innych osób, przypomnienie USP marki, wyeksponowanie znaków jakości czy certyfikatów bezpieczeństwa. Wykorzystaj je, aby dać swoim klientom dodatkowy argument do zakupu!
 

4. Automatyzacja
To niezwykle ważny element w skutecznym e-mail remarketingu. Właściwy system do wysyłania wiadomości remarketingowych sprawi, że:
•    Będziesz mógł wysyłać wiadomości w czasie rzeczywistym
•    Cały proces będzie skoordynowany z zachowaniem klientów. Inteligentny system nie
•    będzie uzależniony od tego z jakiego źródła klienci wchodzą na stronę
•    Będziesz mógł ustalić jaka jest maksymalna liczba wiadomości wysyłanych do klienta
•    Będziesz mógł ustalić co ile dni chcesz wysłać wiadomość do klienta
•   W kampanii wielostopniowej klienci, którzy w międzyczasie dokonali zakupu zostaną automatycznie wyłączani z dalszej korespondencji
 

II. Wzbudź zaufanie
Jednym z powodów, dla których koszyki są porzucane, jest brak zaufania klienta do sklepu internetowego. Powodem utraty zaufania może być niewystarczająca informacja w koszyku na temat rzetelnych danych, kosztów, dostawy lub brak linków do polityki prywatności lub zwrotów. Zamieszczanie dokładnych informacji o sprzedawcy wydaje się oczywiste, jednak często wiele elementów związanych z bezpieczeństwem zostaje zaniedbane.

Według badań przeprowadzonych przez ConversionVoodoo, okazuje się, że tylko 65% sklepów posiada informacje o szyfrowanych połączeniach podczas finalizacji zamówień.

Oto proste kroki, które sprawią, iż potencjalny nabywca może Ci bardziej zaufać:

  1. Korzystaj z certyfikatów SSL np. Unizeto Technologies
  2. Umieszczaj dokładne dane kontaktowe w widocznych miejscach
  3. W zależności od branży, dostosuj stronę „O nas”
  4. Zadbaj o szczegółowe opisy oraz dokładne zdjęcia produktów
  5. Udostępnij opinie i rekomendacje innych klientów – według raportu Ceneo „Zaufane Opinie 2012” liczne opinie innych internautów są jednym z najważniejszych czynników (70% ankietowanych), którym kierują się klienci przy wyborze sklepu internetowego.
  6. Przystąp do programów ochrony kupujących np. Trusted Shops, Zaufanie Opinie Ceneo
  7. Stosuj prosty formularz do reklamacji
  8. Udostępniaj linki do polityki prywatności i polityki zwrotów
     

III. Daleko jeszcze…?
Klienci bardzo doceniają informacje o kolejnych etapach procesu składania zamówienia. Zaproponuj w widocznych miejscu kroki jakie czekają kupujących w trakcie dokonywania zakupów i ponumeruj je. Dzięki temu, nie będą musieli się obawiać, że czeka ich jeszcze np. 6 stron formularza, zanim pomyślnie zakończą zakupy.

Dodatkowo, na etapie tego procesu warto zastosować elementy rywalizacji, czyli wciągnąć klienta w grę ze sklepem. Mogą one być w formie dodatkowych punktów lojalnościowych za złożone zamówienie. Pamiętaj jednak, że nie mogą odciągać klienta od celu, czyli zapłaty, tylko zachęcać do przechodzenia kolejnych etapów składania zamówienia. W ten sposób zwiększysz zaangażowanie konsumentów i stworzysz pozytywne doświadczenie zakupowe.
 

Dokładnie opisz czas oraz koszty dostawy
Niedoprecyzowane informacje o czasie dostawy oraz niejasne reguły wliczania kosztu transportu czy dodatkowych opłat potrafią bardzo skutecznie zniechęcić konsumenta do sfinalizowania zakupów. Jak temu zaradzić?

Ustalając koszty dostawy pamiętaj też, że wiele konsumentów oczekuje darmowej dostawy. Badania pokazują, że 20% konsumentów uważa, iż brak kosztów transportu to główny powód do zakupu u konkretnego sprzedawcy. Ponadto, około 55% klientów, jest w stanie zrezygnować z zakupu jeśli musi zapłacić za dostawę. Jeżeli jednak nie chcesz zupełnie wyeliminować kosztów dostawy pomyśl o pewnych udogodnieniach np. zagwarantuj darmową dostawę przy zakupach powyżej określonej kwoty lub w konkretne dni.

IV. Niech żyje wolność
Konsumenci lubią czuć, że mają w pewnym stopniu kontrolę nad procesem składania zamówienia. Chcą mieć możliwość wyboru najwygodniejszej dla nich formy płatności. Aby spełnić ich oczekiwania, powinieneś zapewnić mozliwośś zapłaty:
•   za pośrednictwem kilku systemów płatności internetowych
•    przelewem
•    gotówką przy odbiorze towaru
•   z użyciem różnych rodzajów kart kredytowych (rozważ także umieszczenie ich symboli na stronie).
 

V. Cierpliwość się opłaca!
Według najnowszych badań SeeWhy 47% konsumentów ponownie powraca na stronę sklepu internetowego, na której już raz byli i nie dokonali zakupu. Z kolei 53% konsumentów po opuszczeniu koszyka rezygnuje z zakupów w tym sklepie na 28 dni czego przyczyną może być pozostawienie koszyka „na później” (np. do otrzymania wypłaty). Dlatego minimalny, zalecany czas przechowywania koszyka to 60 dni.

Pamiętaj, że koszyki użytkowników zajmują niewiele zasobów i nie spowalniają znacznie działania strony, a przynoszą kilka korzyści:
•    Klient będzie mile zaskoczony co wpłynie na lepszy wizerunek sklepu
•    Klient będzie wiedział, że nie traktujesz go jako przypadkowego gościa w swoim sklepie, a jako cennego klienta, o którym pamiętasz i poczuje się doceniony
•    Klient zaoszczędzi czas potrzebny na ponowne odszukanie produktu więc chętniej i szybciej sfinalizuje zakup

Porzucony koszyk, nie oznacza od razu klęski. Niedokończone zamówienie może wynikać z różnych powodów. Ważne jest, by potraktować to jako możliwość nawiązania z klientem ponownego kontaktu oraz alarm ostrzegawczy o funkcjonalności koszyka (w przypadku dużej liczby porzuconych koszyków). Potraktuj porzucone koszyki jako doskonały punkt wyjścia do prezentacji klientowi Twoich największych zalet i zbudowania z nim długotrwałej relacji.

Ostatnia i jedna z ważniejszych porad to testowanie. Wystarczy, że samemu złożysz testowe zamówienie lub poprosisz o to rodzinę albo przyjaciół. Wtedy najszybciej dowiesz się jakie elementy koszyka wymagają ewentualnej poprawy i kiedy ktoś może go porzucić.


Źródło : www.ekomercyjnie.pl - artykuł: Jak zmniejszyć liczę porzuconych koszyków - praktyczne porady i przykłady działań sklepów internetowych

 



24  czerwca  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jak wybrać influencera do współpracy?
W dobie darmowego dostępu do szeregu różnorodnych danych liczbowych warto wiedzieć, o jakie statystyki pytać i jak ...
6  czerwca  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jakie treści publikować na Facebooku?
Za tworzenie efektywnych treści na Facebooku odpowiada nie tylko ludzka kreatywność. Powodzenie naszej komunikacji zależy ...
29  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Dlaczego warto nadal inwestować w e-mail marketing?
E-mail marketing jest jedną z najczęściej wykorzystywanych form promocji. Dobrze przygotowane wiadomości mogą ...
23  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Content is king!
Czy da się ułatwić codzienną pracę nad przygotowywaniem treści? „Content is king” – wiadomo. Któż z osób, ...
18  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Siła i jakość Personal Branding
Silna marka osobista to prawdziwe wartości, szczera obietnica połączona z jej spełnieniem, odpowiadanie na potrzeby ...
1  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Potencjał sprzedażowy Instagrama
W tym momencie do potencjału sprzedażowego Instagrama nikogo nie trzeba przekonywać, mimo że praktycznie jeszcze rok temu ...
25  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Centrum Danych pod wodą!
Microsoft uruchomił nowe centrum danych, zlokalizowane u wybrzeży archipelagu Orkadów, nieopodal Szkocji. Obiekt ma ...
16  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Kilka mitów na temat bezpieczeństwa chmury.
Jeszcze kilka lat temu o chmurze głównie się mówiło, dzisiaj jest to jeden z czynników napędzających biznes. ...
2  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Przenieś biznes do sieci!
E-commerce to olbrzymie wirtualne targowisko, na którym każdy - od detalisty po ogromne sieci handlowe - znajdzie ...
27  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Reklama na Instagramie
Jak wytłumaczyć to, że reklamy, które z każdej strony nas atakują – czy to w realu, czy w Internecie – ...
21  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
LinkedIn i profil firmowy
LinkedIn to największa biznesowa dzielnica świata – liczba jej „mieszkańców” w listopadzie 2018 r. przekroczyła ...
4  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce.  Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...
10  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Odkryj potencjał Facebooka w e-commerce!
W ostatnich latach, tworzenie wizerunku firmy na Facebooku, stało się bardzo istotnym działaniem, podobnie jak świadczenie ...
3  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Kampanie reklamowe Google Ads, czyli rebranding Google Adwords
Google AdWords zmienił się w Google Ads. Nastąpiło połączenie DoubleClick i Google Analytics 360 Suite, dzięki ...
 
Copyright © 1999-2019 MOUTON.pl     All rights reserved  -  MOUTON.pl