Data publikacji: 16 stycznia 2015 • Autor: subskrybuj blogCo to jest SEO i SEM?
W marketingu internetowym wykorzystywane jest często słownictwo, z którym niekoniecznie zaznajomiony jest przeciętny użytkownik internetu. Jednak pojęcia SEO czy SEM warto jest sobie przyswoić, co Poznanie pojęć SEO i SEM pozwoli na lepsze zrozumienie, na czym polega i z czym wiąże się osiągnięcie sukcesu w marketingu online.
SEO to skrót pochodzący od angielskiego Search Engine Optimization, czyli dosłownie optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych lub po prostu pozycjonowanie. W praktyce oznacza to zapewnienie wysokiej pozycji w tzw. organicznych wynikach wyszukiwania Google, najczęściej klikanych, na co składają się długotrwałe działania. Cel SEO to poprawienie oraz zwiększenie jakości ruchu na stronie internetowej. Co więc należy zrobić, aby dana strona www pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania Google? Podstawą są m.in. frazy kluczowe, jakie znajdują się w opisie witryny. Muszą być one dobrane ściśle pod względem przyszłego pozycjonowania strony , ponieważ to właśnie słowa kluczowe są następnie identyfikowane przez roboty indeksujące Google, które klasyfikują daną stronę www w wynikach wyszukiwania. Ponadto na poprawę wyników wyszukiwania strony wpływają m.in. optymalizacja nagłówków i używanie w nich słów kluczowych, nasycenie słowami kluczowymi treści strony, zagęszczenie występowania linków we wpisach, stworzenie mapy witryny, czy też optymalizacja witryny pod względem szybkości działania.
Kolejny termin, czyli SEM (z ang. Search Engine Marketing), oznacza dosłownie marketing w wyszukiwarkach i jest pojęciem znacznie szerszym. W jego skład wchodzą wymienione wcześniej SEO (pozycjonowanie), WSO (ang. Website Optimization, czyli optymalizacja strony internetowej) oraz PPC (ang. Pay Per Click, dosłownie płatność za kliknięcie; kampanie linków sponsorowanych).
SEM ma na celu jak najlepsze wypromowanie danej witryny w wynikach wyszukiwania, używając do tego fraz-kluczy (wyszukiwanie organiczne) z równoczesnym zastosowaniem kampanii linków sponsorowanych (płatnych), np. Google AdWords, która najczęściej daje szybkie rezultaty. SEM to również najbardziej elastyczna forma reklamy, dzięki której można np. szybko i efektywnie promować produkty okresowe.
Najczęściej najlepsze rezultaty na wypromowanie danej witryny daje połączenie pozycjonowania SEO i marketingu reklamowego SEM, co pomoże szybko zaistnieć w internecie, a jednocześnie być postrzeganym przez użytkowników bardziej naturalnie.
Źródło: www.w-factory.pl - artykuł: Co to jest SEO i SEM?
6 grudnia 2021
autor: Krzysztof Baran
E-commerce będzie rósł ok. 12% rok do roku.
e-commerce będzie rósł rok do roku średnio 12% rocznie. Już teraz jest zatrzęsienie wakatów w tym sektorze. Firmy ...
16 września 2021
autor: Krzysztof Baran
E-commerce: oto pięć zagranicznych rynków, na które powinni zwrócić uwagę polscy sprzedawcy. ...
Masz ambicję rozwinąć własną firmę w globalną markę internetową? Poznaj swoich przyszłych zagranicznych klientów ...
24 czerwca 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jak wybrać influencera do współpracy?
W dobie darmowego dostępu do szeregu różnorodnych danych liczbowych warto wiedzieć, o jakie statystyki pytać i jak ...
6 czerwca 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jakie treści publikować na Facebooku?
Za tworzenie efektywnych treści na Facebooku odpowiada nie tylko ludzka kreatywność. Powodzenie naszej komunikacji zależy ...
29 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Dlaczego warto nadal inwestować w e-mail marketing?
E-mail marketing jest jedną z najczęściej wykorzystywanych form promocji. Dobrze przygotowane wiadomości mogą ...
23 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Content is king!
Czy da się ułatwić codzienną pracę nad przygotowywaniem treści? „Content is king” – wiadomo. Któż z osób, ...
18 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Siła i jakość Personal Branding
Silna marka osobista to prawdziwe wartości, szczera obietnica połączona z jej spełnieniem, odpowiadanie na potrzeby ...
1 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Potencjał sprzedażowy Instagrama
W tym momencie do potencjału sprzedażowego Instagrama nikogo nie trzeba przekonywać, mimo że praktycznie jeszcze rok temu ...
25 kwietnia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Centrum Danych pod wodą!
Microsoft uruchomił nowe centrum danych, zlokalizowane u wybrzeży archipelagu Orkadów, nieopodal Szkocji. Obiekt ma ...
16 kwietnia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Kilka mitów na temat bezpieczeństwa chmury.
Jeszcze kilka lat temu o chmurze głównie się mówiło, dzisiaj jest to jeden z czynników napędzających biznes. ...
2 kwietnia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Przenieś biznes do sieci!
E-commerce to olbrzymie wirtualne targowisko, na którym każdy - od detalisty po ogromne sieci handlowe - znajdzie ...
27 lutego 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Reklama na Instagramie
Jak wytłumaczyć to, że reklamy, które z każdej strony nas atakują – czy to w realu, czy w Internecie – ...
21 lutego 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
LinkedIn i profil firmowy
LinkedIn to największa biznesowa dzielnica świata – liczba jej „mieszkańców” w listopadzie 2018 r. przekroczyła ...
4 lutego 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17 grudnia 2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce. Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...