• slidebg1
  • slidebg2
  • slidebg3
  • slidebg4
  • slidebg5
  • slidebg6
HOME  •  BLOG
Data publikacji: 16  stycznia  2015     Autor: Iwona Chojecka subskrybuj blog

Co to jest SEO i SEM?

W marketingu internetowym wykorzystywane jest często słownictwo, z którym niekoniecznie zaznajomiony jest przeciętny użytkownik internetu. Jednak pojęcia SEO czy SEM warto jest sobie przyswoić, co Poznanie pojęć SEO i SEM pozwoli na lepsze zrozumienie, na czym polega i z czym wiąże się osiągnięcie sukcesu w marketingu online.

SEO to skrót pochodzący od angielskiego Search Engine Optimization, czyli dosłownie optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych lub po prostu pozycjonowanie. W praktyce oznacza to zapewnienie wysokiej pozycji w tzw. organicznych wynikach wyszukiwania Google, najczęściej klikanych, na co składają się długotrwałe działania. Cel SEO to poprawienie oraz zwiększenie jakości ruchu na stronie internetowej. Co więc należy zrobić, aby dana strona www pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania Google? Podstawą są m.in. frazy kluczowe, jakie znajdują się w opisie witryny. Muszą być one dobrane ściśle pod względem przyszłego pozycjonowania strony , ponieważ to właśnie słowa kluczowe są następnie identyfikowane przez roboty indeksujące Google, które klasyfikują daną stronę www w wynikach wyszukiwania. Ponadto na poprawę wyników wyszukiwania strony wpływają m.in. optymalizacja nagłówków i używanie w nich słów kluczowych, nasycenie słowami kluczowymi treści strony, zagęszczenie występowania linków we wpisach, stworzenie mapy witryny, czy też optymalizacja witryny pod względem szybkości działania.
 

Kolejny termin, czyli SEM (z ang. Search Engine Marketing), oznacza dosłownie marketing w wyszukiwarkach i jest pojęciem znacznie szerszym. W jego skład wchodzą wymienione wcześniej SEO (pozycjonowanie), WSO (ang. Website Optimization, czyli optymalizacja strony internetowej) oraz PPC (ang. Pay Per Click, dosłownie płatność za kliknięcie; kampanie linków sponsorowanych).
SEM ma na celu jak najlepsze wypromowanie danej witryny w wynikach wyszukiwania, używając do tego fraz-kluczy (wyszukiwanie organiczne) z równoczesnym zastosowaniem kampanii linków sponsorowanych (płatnych), np. Google AdWords, która najczęściej daje szybkie rezultaty. SEM to również najbardziej elastyczna forma reklamy, dzięki której można np. szybko i efektywnie promować produkty okresowe.
Najczęściej najlepsze rezultaty na wypromowanie danej witryny daje połączenie pozycjonowania SEO i marketingu reklamowego SEM, co pomoże szybko zaistnieć w internecie, a jednocześnie być postrzeganym przez użytkowników bardziej naturalnie.

Źródło: www.w-factory.pl - artykuł: Co to jest SEO i SEM?



SEOSEM
4  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce.  Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...
10  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Odkryj potencjał Facebooka w e-commerce!
W ostatnich latach, tworzenie wizerunku firmy na Facebooku, stało się bardzo istotnym działaniem, podobnie jak świadczenie ...
3  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Kampanie reklamowe Google Ads, czyli rebranding Google Adwords
Google AdWords zmienił się w Google Ads. Nastąpiło połączenie DoubleClick i Google Analytics 360 Suite, dzięki ...
31  lipca  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
RODO czas na wdrożenie!
15  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Paczki dostarczane przez drony?
Amazon wprowadza nową usługę - Amazon Prime Air.
15  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Czy to ptak? Czy to UFO? Nie, to latające latarnie!
Czy latarnie mogą latać i być na Twoje zamówienie?
13  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Chatbot, czyli nasz indywidualny doradca internetowy.
1  sierpnia  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Zakupy online. Jak należy postępować, gdy paczka odbierana w Paczkomacie jest uszkodzona?
Coraz więcej konsumentów wybiera jako formę dostawy właśnie paczkomaty. Na co powinniśmy uważać?
31  Maja  2016
autor: Iwona Chojecka
Content, o który musi zadbać każdy e-commerce
Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko sprzedaż produktów, aktualizacja oferty czy kontakt z klientami.
13  kwietnia  2016
autor: Iwona Chojecka
Jak zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków? Praktyczne porady i przykłady działań ...
Według badań 61% kupujących porzuca koszyk w e-sklepie i nie finalizuje zakupów. Jak zatem skutecznie zmniejszyć ...
4  marca  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Zakupy online. Kiedy nie można odstąpić od umowy zawartej na odległość?
Kiedy sprzedawca może odmówić nam prawa do zwrotu towaru? Powszechnie stosowane prawo klienta do zwrotu towaru zakupionego ...
25  lutego  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Google Docs - edycja dokumentów za pomocą głosu
Google nie od dziś zaskakuje nas swoimi osiągnięciami. Obecnie bardzo trudno jest zaskoczyć userów czymś nowym ...
11  sierpnia  2015
autor: Grzegorz Mistewicz
Inwigilacja w Windows 10 w porównaniu do innych systemów operacyjnych oraz jak ...
12  Maja  2015
autor: Anna Nasiłowska
Hamaki Amazonas
Hamaki Amazonas można zamocować w ogrodach, tarasach a nawet w salonie. Można z nich korzystać wszędzie.
 
Copyright © 1999-2019 MOUTON.pl     All rights reserved  -  MOUTON.pl