• slidebg1
  • slidebg2
  • slidebg3
  • slidebg4
  • slidebg5
  • slidebg6
HOME  •  BLOG
Data publikacji: 8  stycznia  2015     Autor: Iwona Chojecka subskrybuj blog

Zwyczaje Polaków dotyczące korzystania ze smartfonów i tabletów

Instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC przeprowadził na zlecenie firmy Eniro Polska, właściciela Panoramy Firm, badanie którego celem było poznanie preferencji użytkowników smartfonów i tabletów. O opinię zapytano 524 osoby w wieku 18-65 lat.

Wnioski z badania dowodzą, że Polacy są coraz bardziej mobilni, a urządzenia mobilne, zwłaszcza smartfony, odgrywają dużą rolę w poszukiwaniu informacji o firmach, produktach i usługach. W poszukiwaniu lokalnych informacji, korzystamy z dedykowanych aplikacji jak np. Panorama Firm.W badaniu zapytano respondentów o następujące obszary:

Częstotliwość korzystania z urządzeń mobilnych
Częstotliwość korzystania z urządzeń mobilnych zależy od preferowanego nośnika. Jak wynika z badania na co dzień to komputer jest nadal najczęściej używany do przeglądania stron internetowych – 96,1% korzysta z niego codziennie lub prawie codziennie. Wśród osób posiadających smartfon – 72% osób używa go równie często, zaś wśród osób posiadających tablet – 53,9% osób. Wśród smartfonów najpopularniejsze są telefony z ekranem dotykowym (82,7%) i systemem operacyjnym Android (68,8% badanych).
Miejsca korzystania z Internetu
Smartfony i tablety w pełni zaspokajają potrzeby informacyjne i rozrywkowe. Analizując częstotliwość użytkowania tych dwóch urządzeń, w warunkach domowych częściej korzystamy z tabletu niż z telefonu (92,7% vs. 87,1%).W pozostałych sytuacjach niekwestionowanym liderem jest smartfon.

Cel korzystania z urządzeń mobilnych
Jeśli chodzi o cele korzystania z Internetu w urządzeniach mobilnych, telefonu używamy m.in. do czytania wiadomości (81%), obsługi poczty (78%), pozyskiwania informacji i korzystania z portali społecznościowych (61%). Tablet z kolei dominuje podczas oglądania filmów i seriali (65%), grania w gry (57%), internetowych zakupów i dokonywania wszelkiego typu rezerwacji.
W odniesieniu do poszukiwania informacji lokalnych za pośrednictwem smartfona czy tabletu, kluczowe dla zwolenników urządzeń mobilnych są dane kontaktowe firmy (41, 5 %), lokalizacja, trasa dojazdu (34,7%) oraz adres strony www (34,1%). Informacje są głównie uzyskiwane poprzez wyszukiwarki (84,1%), opinie na forach internetowych (78, 4%), a także opinie ekspertów (61,1%). Dla użytkowników smartfonów najważniejsze są dane teleadresowe, natomiast większy ekran tabletów ułatwia przeglądanie opinii i porównywanie cen.

Znajomość aplikacji mobilnych
Badanie Eniro Polska, właściciela Panoramy Firm, która służy do wyszukiwania lokalnego miejsc, produktów i usług, potwierdziło również popularność aplikacji mobilnych. Prawie 98% badanych deklaruje znajomość nowoczesnych trendów w poszukiwaniu informacji lokalnych. Jak można się spodziewać, użytkownicy najchętniej wybierają aplikacje bezpłatne (99,6%). W przypadku konieczności zapłacenia za usługę najbezpieczniejszym i najłatwiejszym sposobem płatności okazał się SMS (30,3%). Użytkownicy z zainteresowaniem patrzą również na zupełnie nowe możliwości smartfonów, jak możliwość otrzymywania zniżek (38,4%), zbierania punktów lojalnościowych (28,8%) i używania jako kartę płatniczą (13,5%).
Wśród wymienianych przez respondentów znalazła się również bezpłatna aplikacja mobilna Panorama Firm, która pozwala na lokalne wyszukiwanie firm, produktów oraz usług bezpośrednio na mapie poprzez jedno pole wyszukiwania. Jest również zintegrowana z serwisem Facebook, co pozwala na sprawdzenie, gdzie ostatnio „meldowali się” nasi znajomi.

Podsumowanie
Raport „Zwyczaje Polaków związane z korzystaniem ze smartfonów i tabletów” potwierdził, iż dynamicznie przybywa zwolenników urządzeń mobilnych, którzy zgodnie z aktualnymi trendami korzystają z aplikacji umożliwiających szybkie i efektywne zdobywanie informacji o firmach, produktach i usługach.
Na podstawie wyników badania zrealizowanego przez Instytut Badawczy Millward Brown dla Eniro Polska oraz szybkości rozwoju nowych technologii, można spodziewać się w przyszłości znacznej dominacji urządzeń mobilnych nad komputerami, bądź też ich zastąpienia kolejnym innowacyjnym urządzeniem.
Nowe technologie na dobre zagościły w naszym życiu zarówno zawodowym jak i prywatnym. Jak wynika z badania zdecydowana większość posiada smartfon, niewiele mniej – tablet, korzystając z niego codziennie do różnych celów. To ważny sygnał dla firm, których obecność w nośnikach mobilnych staje się dziś koniecznością. Jest to bowiem medium przyszłości, w którym są również ich Klienci

Źródło: www.infowire.pl - artykuł: Zwyczaje Polaków dotyczące korzystania ze smartfonów i tabletów



24  czerwca  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jak wybrać influencera do współpracy?
W dobie darmowego dostępu do szeregu różnorodnych danych liczbowych warto wiedzieć, o jakie statystyki pytać i jak ...
6  czerwca  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jakie treści publikować na Facebooku?
Za tworzenie efektywnych treści na Facebooku odpowiada nie tylko ludzka kreatywność. Powodzenie naszej komunikacji zależy ...
29  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Dlaczego warto nadal inwestować w e-mail marketing?
E-mail marketing jest jedną z najczęściej wykorzystywanych form promocji. Dobrze przygotowane wiadomości mogą ...
23  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Content is king!
Czy da się ułatwić codzienną pracę nad przygotowywaniem treści? „Content is king” – wiadomo. Któż z osób, ...
18  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Siła i jakość Personal Branding
Silna marka osobista to prawdziwe wartości, szczera obietnica połączona z jej spełnieniem, odpowiadanie na potrzeby ...
1  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Potencjał sprzedażowy Instagrama
W tym momencie do potencjału sprzedażowego Instagrama nikogo nie trzeba przekonywać, mimo że praktycznie jeszcze rok temu ...
25  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Centrum Danych pod wodą!
Microsoft uruchomił nowe centrum danych, zlokalizowane u wybrzeży archipelagu Orkadów, nieopodal Szkocji. Obiekt ma ...
16  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Kilka mitów na temat bezpieczeństwa chmury.
Jeszcze kilka lat temu o chmurze głównie się mówiło, dzisiaj jest to jeden z czynników napędzających biznes. ...
2  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Przenieś biznes do sieci!
E-commerce to olbrzymie wirtualne targowisko, na którym każdy - od detalisty po ogromne sieci handlowe - znajdzie ...
27  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Reklama na Instagramie
Jak wytłumaczyć to, że reklamy, które z każdej strony nas atakują – czy to w realu, czy w Internecie – ...
21  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
LinkedIn i profil firmowy
LinkedIn to największa biznesowa dzielnica świata – liczba jej „mieszkańców” w listopadzie 2018 r. przekroczyła ...
4  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce.  Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...
10  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Odkryj potencjał Facebooka w e-commerce!
W ostatnich latach, tworzenie wizerunku firmy na Facebooku, stało się bardzo istotnym działaniem, podobnie jak świadczenie ...
3  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Kampanie reklamowe Google Ads, czyli rebranding Google Adwords
Google AdWords zmienił się w Google Ads. Nastąpiło połączenie DoubleClick i Google Analytics 360 Suite, dzięki ...
 
Copyright © 1999-2019 MOUTON.pl     All rights reserved  -  MOUTON.pl