Data publikacji: 28 stycznia 2015 • Autor: subskrybuj blogTrendy w projektowaniu stron www 2014 ...czyli pamiętaj o prostocie.
Rok 2014 będzie kolejnym krokiem w kierunku wzmocnienia przejrzystości stron firmowych i podniesienia ich użyteczności dla internautów. To koniec agresywnych form w stylu “popatrz na mnie”. Teraz Internet stawia po pierwsze na funkcjonalność, a nie efektowność. Im mniej tym lepiej.
Mobilność
Według badań przeprowadzonych przez Instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC 72% użytkowników smartfonów korzysta z niego do przeglądania stron internetowych zaś wśród osób posiadających tablet wskaźnik ten sięga 53,9%. Ma to też odwzorowanie w trendach na przyszły rok. Projektowanie strony warto rozpocząć od wersji w rozmiarze przeznaczonym na komórki. Następnie poprzez dostosowywanie poszczególnych elementów do większej rozdzielczości wypracowanie wersji na tablety i komputery. Pozwoli to na stworzenie strony użytecznej i bez zbędnych elementów.
Responsywność
Ważną wartością dotyczącą stron www w trendach na 2014 jest responsywność. Jest to dopasowywanie się stron do rozmiaru okna przeglądarki bez utraty przejrzystości i funkcjonalności przeglądanej witryny. Wynika to ze wspomnianym w pierwszym punkcie wzrostu liczby użytkowników przeglądających internet na urządzeniach mobilnych, jak tablet czy telefon komórkowy. Zastosowanie technologii RWD (Responsive Web Design) pozwoli uniknąć tworzenia kilku stron, zależnie od platformy na której strona ma zaistnieć.
Technologia
Ważnym kierunkiem, którego znaczenie wzrośnie w nadchodzącym roku jest prostota. Trend projektowania całych stron korzystając z techniki flash odchodzi w zapomnienie. Króluje tradycyjna technologia HTML+CSS. Nie oznacza to jednak całkowitej rezygnacji z miłych dla oka rozwiązań takich jak np. animacje. HTML 5 posiada bowiem bogate efekty, które pozwalają stworzyć zaawansowane pod względem wyglądu i funkcjonalności strony. Najważniejszą zaletą wykorzystania HTML5+CSS jest jednak to, że jest ona przyjazna technikom pozycjonowania strony w wyszukiwarce.
Styl
W 2014 rok istnieją dwa dominujące trendy jeśli chodzi o stylistykę strony Pierwsza polega na imitacji głębi opartej na warstwach. Opozycyjnym do niego trendem jest minimalistyczny styl, oparty na wyważonym doborze kolorów oraz prostym blokowym układzie treści. Ta tendencja pozwala na dostosowanie się strony do urządzeń mobilnych. Przykładem takich realizacji jest portal Pinterest, czyli największa światowa tablica z obrazami. Strona posiada ponad 70 mln użytkowników na świecie (lipiec 2013). Liczba ta stale rośnie. W Polsce jest ich 500 tysięcy. Blokowy sposób prezentacji treści możesz zobaczyć również na stronie natemat.pl czy onet.pl.
Kolorystyka
Najczęściej wybieranym kolorem tła strony w nadchodzącym roku będzie biały, który wzmacnia przejrzystość jej zawartości. Jednak jeśli chodzi o samą treść używanie koloru jest wskazane. W tendencjach na 2014 rok przewija się silnie kolor. Za pomocą odpowiednio dobranej barwie zaznaczyć można ważne elementy by wspomóc dzięki temu intuicyjność obsługi strony.
Czcionka
2014 rok będzie kontynuacją trendu odejścia od stosowania jedynie typowych czcionek jak Arial czy Verdana. Dzięki zastosowaniu takich serwisów jak Google fonts i technologii web fonts, przeglądarki są w stanie wyświetlić praktycznie każdą czcionkę, dlatego nie trzeba już ograniczać się w doborze styli liter na stronie. Można dzięki temu nadać tekstom na stronie indywidualności i stworzyć interesującą dla oka kompozycję. Aby jej jednak nie przeładować wybierać należy maksymalnie 2-3 style.
Źródło: www.eurorenoma.pl - artykuł: Trendy w projektowaniu stron www 2014
6 grudnia 2021
autor: Krzysztof Baran
E-commerce będzie rósł ok. 12% rok do roku.
e-commerce będzie rósł rok do roku średnio 12% rocznie. Już teraz jest zatrzęsienie wakatów w tym sektorze. Firmy ...
16 września 2021
autor: Krzysztof Baran
E-commerce: oto pięć zagranicznych rynków, na które powinni zwrócić uwagę polscy sprzedawcy. ...
Masz ambicję rozwinąć własną firmę w globalną markę internetową? Poznaj swoich przyszłych zagranicznych klientów ...
24 czerwca 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jak wybrać influencera do współpracy?
W dobie darmowego dostępu do szeregu różnorodnych danych liczbowych warto wiedzieć, o jakie statystyki pytać i jak ...
6 czerwca 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jakie treści publikować na Facebooku?
Za tworzenie efektywnych treści na Facebooku odpowiada nie tylko ludzka kreatywność. Powodzenie naszej komunikacji zależy ...
29 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Dlaczego warto nadal inwestować w e-mail marketing?
E-mail marketing jest jedną z najczęściej wykorzystywanych form promocji. Dobrze przygotowane wiadomości mogą ...
23 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Content is king!
Czy da się ułatwić codzienną pracę nad przygotowywaniem treści? „Content is king” – wiadomo. Któż z osób, ...
18 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Siła i jakość Personal Branding
Silna marka osobista to prawdziwe wartości, szczera obietnica połączona z jej spełnieniem, odpowiadanie na potrzeby ...
1 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Potencjał sprzedażowy Instagrama
W tym momencie do potencjału sprzedażowego Instagrama nikogo nie trzeba przekonywać, mimo że praktycznie jeszcze rok temu ...
25 kwietnia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Centrum Danych pod wodą!
Microsoft uruchomił nowe centrum danych, zlokalizowane u wybrzeży archipelagu Orkadów, nieopodal Szkocji. Obiekt ma ...
16 kwietnia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Kilka mitów na temat bezpieczeństwa chmury.
Jeszcze kilka lat temu o chmurze głównie się mówiło, dzisiaj jest to jeden z czynników napędzających biznes. ...
2 kwietnia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Przenieś biznes do sieci!
E-commerce to olbrzymie wirtualne targowisko, na którym każdy - od detalisty po ogromne sieci handlowe - znajdzie ...
27 lutego 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Reklama na Instagramie
Jak wytłumaczyć to, że reklamy, które z każdej strony nas atakują – czy to w realu, czy w Internecie – ...
21 lutego 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
LinkedIn i profil firmowy
LinkedIn to największa biznesowa dzielnica świata – liczba jej „mieszkańców” w listopadzie 2018 r. przekroczyła ...
4 lutego 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17 grudnia 2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce. Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...