Data publikacji: 8 grudnia 2014 • Autor: subskrybuj blogUmowa Allegro i InPost co to oznacza dla branży ecommerce?
Allegro i InPost podpisały strategiczną umowę o współpracy. Określana jest ona mianem „przełomowej i rewolucyjnej”.
Allegro i InPost podpisały strategiczną umowę o współpracy. Określana jest ona mianem „przełomowej i rewolucyjnej”. Na pewno jest ona korzystna dla wszystkich sprzedawców w serwisie Allegro ale można zadać sobie pytanie czy należy stawiać znak równości między tym co dobre dla Allegro i tym co korzystne dla całej branży e-commerce. Przyjrzyjmy się co nowa umowa między InPostem i Allegro oznacza dla kupujących i sprzedających.
W ramach umowy sklepy sprzedające na Allegro będą mogły nadawać paczki i listy po preferencyjnych cenach. Dostawa Allegro Paczkomaty InPost do jednej z 1100 maszyn w całej Polsce nie przekroczy ceny 7,99 zł za przesyłkę, natomiast przesyłka Allegro Polecone InPost nie będzie droższa niż 3,94 zł za dostarczenie pod adres Kupującego. Warto zwrócić uwagę, że InPost gwarantuje klientom Allegro także darmowy zwrot wszystkich tych przesyłek. Wystarczy pobrać kod odbioru (dostępny w odpowiedniej zakładce Allegro) i zanieść produkt do Paczkomatu albo jednego z Punktów Obsługi Klienta (w przypadku listu). InPost chwali się, że obsługuję 30 tyś. sprzedających na Allegro i 5 tyś. sklepów internetowych. Każdy właściciel sklepu internetowego współpracujący z InPostem może odpowiedzieć sobie na pytanie czy jego warunki współpracy są równie atrakcyjne.
Paczki będą dostarczane do 1,1 tys. paczkomatów InPostu w 260 miastach następnego dnia roboczego po nadaniu. Natomiast list polecony trafi bezpośrednio do rąk odbiorcy w ciągu trzech dni od nadania, a w razie nieodebrania będzie czekał w jednym z 8,3 tys. punktów obsługi klienta InPost.
Rewolucją jest także to, że zwiększamy limit wagi listu poleconego do 1 kg. Dzięki tej ofercie liczymy, że część sklepów weźmie na siebie koszty wysyłki, co zdecydowanie poprawi ruch i poziom przychodów. Według naszych szacunków może to być od 50 do nawet 350 proc. – Rafał Brzoska, prezes Integer.pl, do którego należy InPost.
Dzięki zawartej umowie liczba użytkowników decydujących się na zakup za pośrednictwem serwisu Allegro wzrośnie co najmniej o 25% co przełoży się na około 4 mld zł obrotów rocznie więcej.
Na pewno na zawartej umowie skorzystają kupujący i sprzedawcy korzystający z Allegro. Niezależnie od tego czy sprzedawcy wezmą na siebie koszty wysyłki oferując darmową dostawę czy zapłacą ją kupujący (tak czy inaczej i tak zapłacą ją kupujący), koszty te będą zazwyczaj dużo niższe niż w przypadku wysyłki produktu kupionego w firmowym sklepie internetowym. Dzięki temu możliwe będzie zaoferowanie niższej ceny produktu.
Dodatkowym atutem umowy Allegro i InPostu jest darmowy zwrot, a warto przypomnieć, że zgodnie z nowymi przepisami unijnymi o ecommerce, które wchodzą w życie 25 grudnia, sklepy będę musiały pokryć koszty zwrotu. Sklepy internetowe korzystające z własnego kanału sprzedaży zazwyczaj będą miały wyższe koszty dostawy i dodatkowo będą musiały pokrywać koszty zwrotów. Allegro buduje sobie takimi działaniami przewagę konkurencyjną nad innymi kanałami sprzedaży internetowej. Co z punktu sprzedawców stawiających na własny kanał sprzedaży czyli sklep internetowy jest mniej korzystne. Takie jest prawo rynku, pytanie jak na to rynek zareaguje zwłaszcza firmy kurierskie i Poczta Polska. Pozostaje nam mieć nadzieję, że już niedługo będziemy mieli do czynienia z nowymi atrakcyjnymi ofertami skierowanymi do sprzedawców internetowych.
Źródło: www.komercyjnie.com - artykuł: Umowa Allegro i InPost co to oznacza dla branży ecommerce?
6 grudnia 2021
autor: Krzysztof Baran
E-commerce będzie rósł ok. 12% rok do roku.
e-commerce będzie rósł rok do roku średnio 12% rocznie. Już teraz jest zatrzęsienie wakatów w tym sektorze. Firmy ...
16 września 2021
autor: Krzysztof Baran
E-commerce: oto pięć zagranicznych rynków, na które powinni zwrócić uwagę polscy sprzedawcy. ...
Masz ambicję rozwinąć własną firmę w globalną markę internetową? Poznaj swoich przyszłych zagranicznych klientów ...
24 czerwca 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jak wybrać influencera do współpracy?
W dobie darmowego dostępu do szeregu różnorodnych danych liczbowych warto wiedzieć, o jakie statystyki pytać i jak ...
6 czerwca 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jakie treści publikować na Facebooku?
Za tworzenie efektywnych treści na Facebooku odpowiada nie tylko ludzka kreatywność. Powodzenie naszej komunikacji zależy ...
29 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Dlaczego warto nadal inwestować w e-mail marketing?
E-mail marketing jest jedną z najczęściej wykorzystywanych form promocji. Dobrze przygotowane wiadomości mogą ...
23 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Content is king!
Czy da się ułatwić codzienną pracę nad przygotowywaniem treści? „Content is king” – wiadomo. Któż z osób, ...
18 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Siła i jakość Personal Branding
Silna marka osobista to prawdziwe wartości, szczera obietnica połączona z jej spełnieniem, odpowiadanie na potrzeby ...
1 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Potencjał sprzedażowy Instagrama
W tym momencie do potencjału sprzedażowego Instagrama nikogo nie trzeba przekonywać, mimo że praktycznie jeszcze rok temu ...
25 kwietnia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Centrum Danych pod wodą!
Microsoft uruchomił nowe centrum danych, zlokalizowane u wybrzeży archipelagu Orkadów, nieopodal Szkocji. Obiekt ma ...
16 kwietnia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Kilka mitów na temat bezpieczeństwa chmury.
Jeszcze kilka lat temu o chmurze głównie się mówiło, dzisiaj jest to jeden z czynników napędzających biznes. ...
2 kwietnia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Przenieś biznes do sieci!
E-commerce to olbrzymie wirtualne targowisko, na którym każdy - od detalisty po ogromne sieci handlowe - znajdzie ...
27 lutego 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Reklama na Instagramie
Jak wytłumaczyć to, że reklamy, które z każdej strony nas atakują – czy to w realu, czy w Internecie – ...
21 lutego 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
LinkedIn i profil firmowy
LinkedIn to największa biznesowa dzielnica świata – liczba jej „mieszkańców” w listopadzie 2018 r. przekroczyła ...
4 lutego 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17 grudnia 2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce. Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...