• slidebg1
  • slidebg2
  • slidebg3
  • slidebg4
  • slidebg5
  • slidebg6
HOME  •  BLOG
Data publikacji: 4  grudnia  2014     Autor: subskrybuj blog

Barwy w e-commerce – na jakie postawić, żeby sprzedać produkt?

Według psychologii kolorów, każda barwa oddziałuje na nasze postrzeganie i nastrój. Najogólniejsza teza teorii barw mówi o energetyczności ciepłych kolorów (czerwienie, żółcienie, pomarańcze), wrażeniu spokoju, jakie przynoszą chłodne kolory (błękity, fiolety) oraz neutralności bieli, czerni i szarego.

Odbiór barw
Chociaż znaczenie barw może różnić się w zależności od kultury, reakcje większości osób na poszczególne kolory wydają się być zbliżone, jednak nie jest takie samo. Jednym z czynników wpływających na preferencje kolorystyczne ma płeć. O ile błękit i zieleń stanowią ulubione barwy zarówno dla mężczyzn i kobiet, o tyle cieszący oko pań fiolet znajduje się w grupie odcieni nieakceptowanych przez mężczyzn. Trójcę pożądanych barw u panów uzupełnia czerń. Obie płcie natomiast stronią od pomarańczowego i brązu, dodatkowo kobiety nie przepadają za szarym. Warto wskazać jeszcze jedną ważną różnicę między postrzeganiem kolorów przez obie płcie – kobiety wolą odcienie stonowane, z dodatkiem bieli, podczas gdy mężczyźni lubią jaskrawe barwy oraz ciemniejsze odcienie.
Interesujące jest także powiązanie między temperamentem klientów a ich preferencjami kolorystycznymi. Konsumenci impulsywni znajdują się pod dużym wpływem odcieni czerwonego i pomarańczowego, na tych bardziej oszczędnych działa turkus i granatowy, klienci tradycyjni natomiast gustują w różowym oraz jasnych odcieniach fioletu i niebieskiego.
Nie bez znaczenia jest też wiek odbiorców. Młodzi znajdują się pod większym wpływem jaskrawych i żywych barw, podczas gdy osoby starsze wolą kolory o łagodniejszej tonacji.

W zależności od tego do jakiej grupy konsumenckiej kierowana jest nasza strona  internetowa, skłaniajmy się bliżej wyraźnym bądź stonowanym barwom. Oczywiście, zawsze należy pamiętać o gustach i preferencjach indywidualnych klientów.
 

Przyciąganie i odpychanie kolorem

Czerwienie najsilniej akcentują tekst czy obraz, przyciągą uwagę, prowokuje do szybkiej reakcji, stąd idealnie nadaje się do nagłówków: „kup teraz”, „okazja”, „promocja” itp. Ma również wydźwięk erotyczny (budzi skojarzenia np. ze zmysłowym karminem ust), wskazuje na niebezpieczeństwa (np. znaki stop), ale także... wzmaga apetyt, stąd często pojawia się w logo restauracji np. typu fast-food (McDonald’s, KFC).

Żółty przywodzi na myśl ciepło i radość oraz energię, dlatego polecany jest do promowania produktów dla dzieci, bądź ofert spędzania wolnego czasu. Często loga biur podróży łączą kolor żółty, w kontekście słońca czy piasku na plaży z błękitem. Oczywiście, błękit znajduje się tam naturalnie jako nawiązanie do pięknego nieba czy krystalicznie czystej wody, ale jest tutaj i głębsze znaczenie.
Błękit emanuje łagodnością i spokojem, wzbudza zaufanie, bo kojarzy się z prawdą, lojalnością i solidnością. Sprawdza się w przypadku towarów i usług powiązanych z czystością, wodą, powietrzem, np. linii lotniczych, środków czystości, filtrów wodnych. Lubiany jest również w branży finansowej czy IT. Niebieski w odróżnieniu od czerwieni i pomarańczowego, hamuje apetyt, nie nadaje się więc do wspierania sprzedaży produktów żywnościowych.
Zieleń to kolor powiązany z naturą i wskazuje na harmonię, wzrost, płodność oraz świeżość. Symbolizuje także bezpieczeństwo, spokój i nieszkodliwość, polecany jest zatem wszystkim których e-biznes powiązany jest z ekologiczną żywnością czy wyrobami medycznymi.
Czerń to synonim elegancji, tajemniczości i mocy. Czerń kojarzy się z prestiżem i luksusem, dlatego duży odsetek samochodów z wyższej półki sprzedaje się w tym właśnie kolorze. Jednakże nie tylko towar w tym kolorze uchodzi za prestiżowy. Wiele firm sprzedających produkty „luksusowe” – samochody, zegarki, biżuterię – używa czerni do pokreślenia wyrazistości swoich produktów. Czarny służy też podkreśleniu innych barw, w zestawieniu z czerwienią i pomarańczowym daje agresywny efekt.

Źródło: www.fp20.org - artykuł: Barwy w e-commerce – na jakie postawić, żeby sprzedać produkt?



6  grudnia  2021
autor: Krzysztof Baran
E-commerce będzie rósł ok. 12% rok do roku.
e-commerce będzie rósł rok do roku średnio 12% rocznie. Już teraz jest zatrzęsienie wakatów w tym sektorze. Firmy ...
16  września  2021
autor: Krzysztof Baran
E-commerce: oto pięć zagranicznych rynków, na które powinni zwrócić uwagę polscy sprzedawcy. ...
Masz ambicję rozwinąć własną firmę w globalną markę internetową? Poznaj swoich przyszłych zagranicznych klientów ...
24  czerwca  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jak wybrać influencera do współpracy?
W dobie darmowego dostępu do szeregu różnorodnych danych liczbowych warto wiedzieć, o jakie statystyki pytać i jak ...
6  czerwca  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jakie treści publikować na Facebooku?
Za tworzenie efektywnych treści na Facebooku odpowiada nie tylko ludzka kreatywność. Powodzenie naszej komunikacji zależy ...
29  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Dlaczego warto nadal inwestować w e-mail marketing?
E-mail marketing jest jedną z najczęściej wykorzystywanych form promocji. Dobrze przygotowane wiadomości mogą ...
23  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Content is king!
Czy da się ułatwić codzienną pracę nad przygotowywaniem treści? „Content is king” – wiadomo. Któż z osób, ...
18  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Siła i jakość Personal Branding
Silna marka osobista to prawdziwe wartości, szczera obietnica połączona z jej spełnieniem, odpowiadanie na potrzeby ...
1  Maja  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Potencjał sprzedażowy Instagrama
W tym momencie do potencjału sprzedażowego Instagrama nikogo nie trzeba przekonywać, mimo że praktycznie jeszcze rok temu ...
25  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Centrum Danych pod wodą!
Microsoft uruchomił nowe centrum danych, zlokalizowane u wybrzeży archipelagu Orkadów, nieopodal Szkocji. Obiekt ma ...
16  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Kilka mitów na temat bezpieczeństwa chmury.
Jeszcze kilka lat temu o chmurze głównie się mówiło, dzisiaj jest to jeden z czynników napędzających biznes. ...
2  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Przenieś biznes do sieci!
E-commerce to olbrzymie wirtualne targowisko, na którym każdy - od detalisty po ogromne sieci handlowe - znajdzie ...
27  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Reklama na Instagramie
Jak wytłumaczyć to, że reklamy, które z każdej strony nas atakują – czy to w realu, czy w Internecie – ...
21  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
LinkedIn i profil firmowy
LinkedIn to największa biznesowa dzielnica świata – liczba jej „mieszkańców” w listopadzie 2018 r. przekroczyła ...
4  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce.  Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...
 
Copyright © 1999-2024 MOUTON.pl     All rights reserved  -  MOUTON.pl