• slidebg1
  • slidebg2
  • slidebg3
  • slidebg4
  • slidebg5
  • slidebg6
HOME  •  BLOG
Data publikacji: 4  grudnia  2014     Autor: Iwona Chojecka subskrybuj blog

Barwy w e-commerce – na jakie postawić, żeby sprzedać produkt?

Według psychologii kolorów, każda barwa oddziałuje na nasze postrzeganie i nastrój. Najogólniejsza teza teorii barw mówi o energetyczności ciepłych kolorów (czerwienie, żółcienie, pomarańcze), wrażeniu spokoju, jakie przynoszą chłodne kolory (błękity, fiolety) oraz neutralności bieli, czerni i szarego.

Odbiór barw
Chociaż znaczenie barw może różnić się w zależności od kultury, reakcje większości osób na poszczególne kolory wydają się być zbliżone, jednak nie jest takie samo. Jednym z czynników wpływających na preferencje kolorystyczne ma płeć. O ile błękit i zieleń stanowią ulubione barwy zarówno dla mężczyzn i kobiet, o tyle cieszący oko pań fiolet znajduje się w grupie odcieni nieakceptowanych przez mężczyzn. Trójcę pożądanych barw u panów uzupełnia czerń. Obie płcie natomiast stronią od pomarańczowego i brązu, dodatkowo kobiety nie przepadają za szarym. Warto wskazać jeszcze jedną ważną różnicę między postrzeganiem kolorów przez obie płcie – kobiety wolą odcienie stonowane, z dodatkiem bieli, podczas gdy mężczyźni lubią jaskrawe barwy oraz ciemniejsze odcienie.
Interesujące jest także powiązanie między temperamentem klientów a ich preferencjami kolorystycznymi. Konsumenci impulsywni znajdują się pod dużym wpływem odcieni czerwonego i pomarańczowego, na tych bardziej oszczędnych działa turkus i granatowy, klienci tradycyjni natomiast gustują w różowym oraz jasnych odcieniach fioletu i niebieskiego.
Nie bez znaczenia jest też wiek odbiorców. Młodzi znajdują się pod większym wpływem jaskrawych i żywych barw, podczas gdy osoby starsze wolą kolory o łagodniejszej tonacji.

W zależności od tego do jakiej grupy konsumenckiej kierowana jest nasza strona  internetowa, skłaniajmy się bliżej wyraźnym bądź stonowanym barwom. Oczywiście, zawsze należy pamiętać o gustach i preferencjach indywidualnych klientów.
 

Przyciąganie i odpychanie kolorem

Czerwienie najsilniej akcentują tekst czy obraz, przyciągą uwagę, prowokuje do szybkiej reakcji, stąd idealnie nadaje się do nagłówków: „kup teraz”, „okazja”, „promocja” itp. Ma również wydźwięk erotyczny (budzi skojarzenia np. ze zmysłowym karminem ust), wskazuje na niebezpieczeństwa (np. znaki stop), ale także... wzmaga apetyt, stąd często pojawia się w logo restauracji np. typu fast-food (McDonald’s, KFC).

Żółty przywodzi na myśl ciepło i radość oraz energię, dlatego polecany jest do promowania produktów dla dzieci, bądź ofert spędzania wolnego czasu. Często loga biur podróży łączą kolor żółty, w kontekście słońca czy piasku na plaży z błękitem. Oczywiście, błękit znajduje się tam naturalnie jako nawiązanie do pięknego nieba czy krystalicznie czystej wody, ale jest tutaj i głębsze znaczenie.
Błękit emanuje łagodnością i spokojem, wzbudza zaufanie, bo kojarzy się z prawdą, lojalnością i solidnością. Sprawdza się w przypadku towarów i usług powiązanych z czystością, wodą, powietrzem, np. linii lotniczych, środków czystości, filtrów wodnych. Lubiany jest również w branży finansowej czy IT. Niebieski w odróżnieniu od czerwieni i pomarańczowego, hamuje apetyt, nie nadaje się więc do wspierania sprzedaży produktów żywnościowych.
Zieleń to kolor powiązany z naturą i wskazuje na harmonię, wzrost, płodność oraz świeżość. Symbolizuje także bezpieczeństwo, spokój i nieszkodliwość, polecany jest zatem wszystkim których e-biznes powiązany jest z ekologiczną żywnością czy wyrobami medycznymi.
Czerń to synonim elegancji, tajemniczości i mocy. Czerń kojarzy się z prestiżem i luksusem, dlatego duży odsetek samochodów z wyższej półki sprzedaje się w tym właśnie kolorze. Jednakże nie tylko towar w tym kolorze uchodzi za prestiżowy. Wiele firm sprzedających produkty „luksusowe” – samochody, zegarki, biżuterię – używa czerni do pokreślenia wyrazistości swoich produktów. Czarny służy też podkreśleniu innych barw, w zestawieniu z czerwienią i pomarańczowym daje agresywny efekt.

Źródło: www.fp20.org - artykuł: Barwy w e-commerce – na jakie postawić, żeby sprzedać produkt?



27  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Reklama na Instagramie
Jak wytłumaczyć to, że reklamy, które z każdej strony nas atakują – czy to w realu, czy w Internecie – ...
21  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
LinkedIn i profil firmowy
LinkedIn to największa biznesowa dzielnica świata – liczba jej „mieszkańców” w listopadzie 2018 r. przekroczyła ...
4  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce.  Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...
10  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Odkryj potencjał Facebooka w e-commerce!
W ostatnich latach, tworzenie wizerunku firmy na Facebooku, stało się bardzo istotnym działaniem, podobnie jak świadczenie ...
3  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Kampanie reklamowe Google Ads, czyli rebranding Google Adwords
Google AdWords zmienił się w Google Ads. Nastąpiło połączenie DoubleClick i Google Analytics 360 Suite, dzięki ...
31  lipca  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
RODO czas na wdrożenie!
15  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Paczki dostarczane przez drony?
Amazon wprowadza nową usługę - Amazon Prime Air.
15  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Czy to ptak? Czy to UFO? Nie, to latające latarnie!
Czy latarnie mogą latać i być na Twoje zamówienie?
13  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Chatbot, czyli nasz indywidualny doradca internetowy.
1  sierpnia  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Zakupy online. Jak należy postępować, gdy paczka odbierana w Paczkomacie jest uszkodzona?
Coraz więcej konsumentów wybiera jako formę dostawy właśnie paczkomaty. Na co powinniśmy uważać?
31  Maja  2016
autor: Iwona Chojecka
Content, o który musi zadbać każdy e-commerce
Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko sprzedaż produktów, aktualizacja oferty czy kontakt z klientami.
13  kwietnia  2016
autor: Iwona Chojecka
Jak zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków? Praktyczne porady i przykłady działań ...
Według badań 61% kupujących porzuca koszyk w e-sklepie i nie finalizuje zakupów. Jak zatem skutecznie zmniejszyć ...
4  marca  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Zakupy online. Kiedy nie można odstąpić od umowy zawartej na odległość?
Kiedy sprzedawca może odmówić nam prawa do zwrotu towaru? Powszechnie stosowane prawo klienta do zwrotu towaru zakupionego ...
25  lutego  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Google Docs - edycja dokumentów za pomocą głosu
Google nie od dziś zaskakuje nas swoimi osiągnięciami. Obecnie bardzo trudno jest zaskoczyć userów czymś nowym ...
 
Copyright © 1999-2019 MOUTON.pl     All rights reserved  -  MOUTON.pl