• slidebg1
  • slidebg2
  • slidebg3
  • slidebg4
  • slidebg5
  • slidebg6
HOME  •  BLOG
Data publikacji: 4  grudnia  2014     Autor: Iwona Chojecka subskrybuj blog

Barwy w e-commerce – na jakie postawić, żeby sprzedać produkt?

Według psychologii kolorów, każda barwa oddziałuje na nasze postrzeganie i nastrój. Najogólniejsza teza teorii barw mówi o energetyczności ciepłych kolorów (czerwienie, żółcienie, pomarańcze), wrażeniu spokoju, jakie przynoszą chłodne kolory (błękity, fiolety) oraz neutralności bieli, czerni i szarego.

Odbiór barw
Chociaż znaczenie barw może różnić się w zależności od kultury, reakcje większości osób na poszczególne kolory wydają się być zbliżone, jednak nie jest takie samo. Jednym z czynników wpływających na preferencje kolorystyczne ma płeć. O ile błękit i zieleń stanowią ulubione barwy zarówno dla mężczyzn i kobiet, o tyle cieszący oko pań fiolet znajduje się w grupie odcieni nieakceptowanych przez mężczyzn. Trójcę pożądanych barw u panów uzupełnia czerń. Obie płcie natomiast stronią od pomarańczowego i brązu, dodatkowo kobiety nie przepadają za szarym. Warto wskazać jeszcze jedną ważną różnicę między postrzeganiem kolorów przez obie płcie – kobiety wolą odcienie stonowane, z dodatkiem bieli, podczas gdy mężczyźni lubią jaskrawe barwy oraz ciemniejsze odcienie.
Interesujące jest także powiązanie między temperamentem klientów a ich preferencjami kolorystycznymi. Konsumenci impulsywni znajdują się pod dużym wpływem odcieni czerwonego i pomarańczowego, na tych bardziej oszczędnych działa turkus i granatowy, klienci tradycyjni natomiast gustują w różowym oraz jasnych odcieniach fioletu i niebieskiego.
Nie bez znaczenia jest też wiek odbiorców. Młodzi znajdują się pod większym wpływem jaskrawych i żywych barw, podczas gdy osoby starsze wolą kolory o łagodniejszej tonacji.

W zależności od tego do jakiej grupy konsumenckiej kierowana jest nasza strona  internetowa, skłaniajmy się bliżej wyraźnym bądź stonowanym barwom. Oczywiście, zawsze należy pamiętać o gustach i preferencjach indywidualnych klientów.
 

Przyciąganie i odpychanie kolorem

Czerwienie najsilniej akcentują tekst czy obraz, przyciągą uwagę, prowokuje do szybkiej reakcji, stąd idealnie nadaje się do nagłówków: „kup teraz”, „okazja”, „promocja” itp. Ma również wydźwięk erotyczny (budzi skojarzenia np. ze zmysłowym karminem ust), wskazuje na niebezpieczeństwa (np. znaki stop), ale także... wzmaga apetyt, stąd często pojawia się w logo restauracji np. typu fast-food (McDonald’s, KFC).

Żółty przywodzi na myśl ciepło i radość oraz energię, dlatego polecany jest do promowania produktów dla dzieci, bądź ofert spędzania wolnego czasu. Często loga biur podróży łączą kolor żółty, w kontekście słońca czy piasku na plaży z błękitem. Oczywiście, błękit znajduje się tam naturalnie jako nawiązanie do pięknego nieba czy krystalicznie czystej wody, ale jest tutaj i głębsze znaczenie.
Błękit emanuje łagodnością i spokojem, wzbudza zaufanie, bo kojarzy się z prawdą, lojalnością i solidnością. Sprawdza się w przypadku towarów i usług powiązanych z czystością, wodą, powietrzem, np. linii lotniczych, środków czystości, filtrów wodnych. Lubiany jest również w branży finansowej czy IT. Niebieski w odróżnieniu od czerwieni i pomarańczowego, hamuje apetyt, nie nadaje się więc do wspierania sprzedaży produktów żywnościowych.
Zieleń to kolor powiązany z naturą i wskazuje na harmonię, wzrost, płodność oraz świeżość. Symbolizuje także bezpieczeństwo, spokój i nieszkodliwość, polecany jest zatem wszystkim których e-biznes powiązany jest z ekologiczną żywnością czy wyrobami medycznymi.
Czerń to synonim elegancji, tajemniczości i mocy. Czerń kojarzy się z prestiżem i luksusem, dlatego duży odsetek samochodów z wyższej półki sprzedaje się w tym właśnie kolorze. Jednakże nie tylko towar w tym kolorze uchodzi za prestiżowy. Wiele firm sprzedających produkty „luksusowe” – samochody, zegarki, biżuterię – używa czerni do pokreślenia wyrazistości swoich produktów. Czarny służy też podkreśleniu innych barw, w zestawieniu z czerwienią i pomarańczowym daje agresywny efekt.

Źródło: www.fp20.org - artykuł: Barwy w e-commerce – na jakie postawić, żeby sprzedać produkt?



25  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Centrum Danych pod wodą!
Microsoft uruchomił nowe centrum danych, zlokalizowane u wybrzeży archipelagu Orkadów, nieopodal Szkocji. Obiekt ma ...
16  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Kilka mitów na temat bezpieczeństwa chmury.
Jeszcze kilka lat temu o chmurze głównie się mówiło, dzisiaj jest to jeden z czynników napędzających biznes. ...
2  kwietnia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Przenieś biznes do sieci!
E-commerce to olbrzymie wirtualne targowisko, na którym każdy - od detalisty po ogromne sieci handlowe - znajdzie ...
27  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Reklama na Instagramie
Jak wytłumaczyć to, że reklamy, które z każdej strony nas atakują – czy to w realu, czy w Internecie – ...
21  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
LinkedIn i profil firmowy
LinkedIn to największa biznesowa dzielnica świata – liczba jej „mieszkańców” w listopadzie 2018 r. przekroczyła ...
4  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce.  Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...
10  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Odkryj potencjał Facebooka w e-commerce!
W ostatnich latach, tworzenie wizerunku firmy na Facebooku, stało się bardzo istotnym działaniem, podobnie jak świadczenie ...
3  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Kampanie reklamowe Google Ads, czyli rebranding Google Adwords
Google AdWords zmienił się w Google Ads. Nastąpiło połączenie DoubleClick i Google Analytics 360 Suite, dzięki ...
31  lipca  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
RODO czas na wdrożenie!
15  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Paczki dostarczane przez drony?
Amazon wprowadza nową usługę - Amazon Prime Air.
15  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Czy to ptak? Czy to UFO? Nie, to latające latarnie!
Czy latarnie mogą latać i być na Twoje zamówienie?
13  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Chatbot, czyli nasz indywidualny doradca internetowy.
1  sierpnia  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Zakupy online. Jak należy postępować, gdy paczka odbierana w Paczkomacie jest uszkodzona?
Coraz więcej konsumentów wybiera jako formę dostawy właśnie paczkomaty. Na co powinniśmy uważać?
31  Maja  2016
autor: Iwona Chojecka
Content, o który musi zadbać każdy e-commerce
Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko sprzedaż produktów, aktualizacja oferty czy kontakt z klientami.
 
Copyright © 1999-2019 MOUTON.pl     All rights reserved  -  MOUTON.pl