• slidebg1
  • slidebg2
  • slidebg3
  • slidebg4
  • slidebg5
  • slidebg6
HOME  •  BLOG
Data publikacji: 1  sierpnia  2016     Autor: Grzegorz Mistewicz subskrybuj blog

Zakupy online. Jak należy postępować, gdy paczka odbierana w Paczkomacie jest uszkodzona?

Coraz więcej konsumentów wybiera jako formę dostawy właśnie paczkomaty. Na co powinniśmy uważać?

Co to są paczkomaty?

Paczkomat to system automatycznych skrytek pocztowych (lub terminali pocztowych) służący do nadawania i odbierania przesyłek. Urządzenia rozlokowane są w miejscach publicznych, często w najbliższej okolicy supermarketów, stacji benzynowych lub kampusów uniwersyteckich. Większość automatów dostępne jest 24 godziny na dobę.

Jeżeli konsument wybrał ten sposób dostawy towaru jako jeden z zaproponowanych przez sprzedawcę, to ma prawo kierować swe roszczenia właśnie do niego. Przedsiębiorca bowiem odpowiada za niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru do momentu, w którym kupujący go otrzyma; nie może on uchylać się od tej odpowiedzialności nawet wtedy, gdy do uszkodzenia przesyłki doszło z winy profesjonalnego przewoźnika, któremu powierzył dostawę.

Jeżeli jednak przedsiębiorca nie miał wpływu na wybór przewoźnika (konsument zdecydował i wybrał przewoźnika innego niż wskazany przez sprzedającego jako jedna z opcji), to jest tym samym zwolniony z odpowiedzialności za tę przesyłkę.



Konsument może również zgłosić reklamację do operatora pocztowego. Trzeba jednak pamiętać, że roszczenie z tytułu nienależytego wykonania usługi pocztowej wygasa wskutek przyjęcia przesyłki bez zastrzeżeń, chyba że ubytki lub uszkodzenia nie dały się z zewnątrz zauważyć i konsument stwierdził je po przyjęciu przesyłki. Musi on jednak zgłosić roszczenie operatorowi pocztowemu nie później niż po upływie 7 dni od przyjęcia przesyłki oraz udowodnić, że uszkodzenia powstały w czasie między jej przyjęciem przez operatora pocztowego w celu wykonania usługi pocztowej a jej doręczeniem adresatowi.

(podstawa prawna: art. 548 § 3 Kodeksu cywilnego, art. 87 ust. 6 ustawy Prawo pocztowe)

(Źródło: wikipedia.org, ezakupy.uokik.gov.pl, zdjęcie: twoj.inpost.pl)



paczkomatyzakupy onlinedostawa towaruzakupy onlineodbiór towaru w punkcie
27  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Reklama na Instagramie
Jak wytłumaczyć to, że reklamy, które z każdej strony nas atakują – czy to w realu, czy w Internecie – ...
21  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
LinkedIn i profil firmowy
LinkedIn to największa biznesowa dzielnica świata – liczba jej „mieszkańców” w listopadzie 2018 r. przekroczyła ...
4  lutego  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3  stycznia  2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce.  Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...
10  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Odkryj potencjał Facebooka w e-commerce!
W ostatnich latach, tworzenie wizerunku firmy na Facebooku, stało się bardzo istotnym działaniem, podobnie jak świadczenie ...
3  grudnia  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Kampanie reklamowe Google Ads, czyli rebranding Google Adwords
Google AdWords zmienił się w Google Ads. Nastąpiło połączenie DoubleClick i Google Analytics 360 Suite, dzięki ...
31  lipca  2018
autor: Grzegorz Tokajuk
RODO czas na wdrożenie!
15  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Paczki dostarczane przez drony?
Amazon wprowadza nową usługę - Amazon Prime Air.
15  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Czy to ptak? Czy to UFO? Nie, to latające latarnie!
Czy latarnie mogą latać i być na Twoje zamówienie?
13  lutego  2017
autor: Iwona Chojecka
Chatbot, czyli nasz indywidualny doradca internetowy.
1  sierpnia  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Zakupy online. Jak należy postępować, gdy paczka odbierana w Paczkomacie jest uszkodzona?
Coraz więcej konsumentów wybiera jako formę dostawy właśnie paczkomaty. Na co powinniśmy uważać?
31  Maja  2016
autor: Iwona Chojecka
Content, o który musi zadbać każdy e-commerce
Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko sprzedaż produktów, aktualizacja oferty czy kontakt z klientami.
13  kwietnia  2016
autor: Iwona Chojecka
Jak zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków? Praktyczne porady i przykłady działań ...
Według badań 61% kupujących porzuca koszyk w e-sklepie i nie finalizuje zakupów. Jak zatem skutecznie zmniejszyć ...
4  marca  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Zakupy online. Kiedy nie można odstąpić od umowy zawartej na odległość?
Kiedy sprzedawca może odmówić nam prawa do zwrotu towaru? Powszechnie stosowane prawo klienta do zwrotu towaru zakupionego ...
25  lutego  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Google Docs - edycja dokumentów za pomocą głosu
Google nie od dziś zaskakuje nas swoimi osiągnięciami. Obecnie bardzo trudno jest zaskoczyć userów czymś nowym ...
 
Copyright © 1999-2019 MOUTON.pl     All rights reserved  -  MOUTON.pl