Data publikacji: 6 listopada 2014 • Autor: Grzegorz Mistewicz
subskrybuj blog
Strona mobilna czy responsywna?
Strona mobilna to strona internetowa, która przystosowana jest do wyświetlania na różnorodnych urządzeniach mobilnych. Strona responsywna zaś to taka, która płynnie dostosowuje się do rozdzielczości ekranu. Oznacza to, że zmieniać może się zarówno jej wygląd, nawigacja oraz zawartość. Którą wybrać?
Wszystki klientom polecam artykuł na stronie - "enzo.pl Strona mobilna czy responsywna? Oto jest dylemat!"
STRONA MOBILNA
Zalety strony mobilnej:
- możliwość szybkiego wdrożenia (szybsze niż strony responsywnej)
- dostępne są gotowe szablony dla stron mobilnych, np. dla WordPressa
- możliwość stworzenia nawigacji dostosowanej do użytkowników mobilnych
- możliwość dostosowania treści do wersji mobilnej
- testowanie ograniczone do urządzeń mobilnych
- łatwiejsze odchudzenie wersji mobilnej
Wady strony mobilnej:
- konieczność aktualizacji treści w dwóch różnych panelach CMS (wersja mobilna oparta na tym samym CMS-ie jest nadal rzadkością)
- konieczność poprawnego skonfigurowania przekierowań ze strony desktopowej i odwrotnie
- konieczność wdrożenia odrębnego kodu śledzenia Google Analytics – strona jest technicznie w innej domenie
- problem z mierzeniem kampanii reklamowych, które kierują na obie wersje (pomiar danych w dwóch miejscach)
- jeśli korzystamy z jednej przeglądarki na wielu urządzeniach i opcji zapamiętywania zakładek, to czytając stronę na telefonie (wersja mobilna) na komputerze musimy przejść do wersji desktopowej (czasami nie jest to proste)
STRONA RESPONSYWNA
Zalety strony responsywnej:
- jeden panel CMS do zarządzania treścią
- dostosowanie do wielu różnych urządzeń
- jeden adres url niezależnie od urządzenia, na którym czytamy
- jeden kod śledzenia Google Analytics – łatwiejsza analiza danych
Wady strony responsywnej:
- dłuższy czas realizacji
- wyższy koszt stworzenia niż strony mobilnej
- konieczność testowania na wielu urządzeniach i różnych przeglądarkach
- trudność w pogodzeniu wszystkich użytkowników (jest to teoretycznie możliwe, ale jest to czaso – a tym samym – kosztochłonne)
- arbitralne decydowanie o tym, jakie elementy mają się pojawiać, a jakie nie w różnej wielkości (część elementów zmienia swój układ, np. z 3 kolumn tekstu robią się 2, ale czasami niektóre elementy zupełnie znikają w mniejszej rozdzielczości)
Źródło: enzo.pl - artykuł: Strona mobilna czy responsywna? Oto jest dylemat!
6 grudnia 2021
autor: Krzysztof Baran
E-commerce będzie rósł ok. 12% rok do roku.
e-commerce będzie rósł rok do roku średnio 12% rocznie. Już teraz jest zatrzęsienie wakatów w tym sektorze. Firmy ...
16 września 2021
autor: Krzysztof Baran
E-commerce: oto pięć zagranicznych rynków, na które powinni zwrócić uwagę polscy sprzedawcy. ...
Masz ambicję rozwinąć własną firmę w globalną markę internetową? Poznaj swoich przyszłych zagranicznych klientów ...
24 czerwca 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jak wybrać influencera do współpracy?
W dobie darmowego dostępu do szeregu różnorodnych danych liczbowych warto wiedzieć, o jakie statystyki pytać i jak ...
6 czerwca 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Jakie treści publikować na Facebooku?
Za tworzenie efektywnych treści na Facebooku odpowiada nie tylko ludzka kreatywność. Powodzenie naszej komunikacji zależy ...
29 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Dlaczego warto nadal inwestować w e-mail marketing?
E-mail marketing jest jedną z najczęściej wykorzystywanych form promocji. Dobrze przygotowane wiadomości mogą ...
23 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Content is king!
Czy da się ułatwić codzienną pracę nad przygotowywaniem treści? „Content is king” – wiadomo. Któż z osób, ...
18 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Siła i jakość Personal Branding
Silna marka osobista to prawdziwe wartości, szczera obietnica połączona z jej spełnieniem, odpowiadanie na potrzeby ...
1 Maja 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Potencjał sprzedażowy Instagrama
W tym momencie do potencjału sprzedażowego Instagrama nikogo nie trzeba przekonywać, mimo że praktycznie jeszcze rok temu ...
25 kwietnia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Centrum Danych pod wodą!
Microsoft uruchomił nowe centrum danych, zlokalizowane u wybrzeży archipelagu Orkadów, nieopodal Szkocji. Obiekt ma ...
16 kwietnia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Kilka mitów na temat bezpieczeństwa chmury.
Jeszcze kilka lat temu o chmurze głównie się mówiło, dzisiaj jest to jeden z czynników napędzających biznes. ...
2 kwietnia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Przenieś biznes do sieci!
E-commerce to olbrzymie wirtualne targowisko, na którym każdy - od detalisty po ogromne sieci handlowe - znajdzie ...
27 lutego 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Reklama na Instagramie
Jak wytłumaczyć to, że reklamy, które z każdej strony nas atakują – czy to w realu, czy w Internecie – ...
21 lutego 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
LinkedIn i profil firmowy
LinkedIn to największa biznesowa dzielnica świata – liczba jej „mieszkańców” w listopadzie 2018 r. przekroczyła ...
4 lutego 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
E-maile transakcyjne - działaj skuteczniej!
Mail transakcyjny jest podstawowym narzędziem umożliwiającym kontakt z klientem. Poprzez automatycznie generowane ...
29 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
W poszukiwaniu dobrej nazwy
Jak pozyskać ciekawą nazwę domeny, gdy wszystkie interesujące są już zajęte? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę?
25 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Newsletter dla content marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji marketingowej. Warto pamiętać, że jedynie ok. 4% ...
21 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Komputer kwantowy - czy będziemy go używać w przyszłości?
Nad komputerami kwantowymi pracują zarówno największe korporacje, jak i start-upy technologiczne. Większość dostawców ...
16 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Bezpieczeństwo IT w 2019 roku
W nadchodzących latach możemy się jeszcze większego profesjonalizmu i zaawansowania cyberprzestępców. Hakerzy na pewno ...
3 stycznia 2019
autor: Grzegorz Tokajuk
Generowanie sprzedaży, dzięki newsletterom
Newslettery wciąż są skuteczne, niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi mediami i już dawno zapewniły sobie ...
17 grudnia 2018
autor: Grzegorz Tokajuk
Zielone światło dla urządzeń mobilnych, czyli Mobile-First Index.
Firma Google stawia na Mobile-First Index w swojej wyszukiwarce. Mówiąc najprościej: wyższą pozycję zajmą ...