• slidebg1
  • slidebg2
  • slidebg3
  • slidebg4
  • slidebg5
  • slidebg6
HOME  •  BLOG
Data publikacji: 16  stycznia  2015     Autor: Iwona Chojecka subskrybuj blog

Co to jest SEO i SEM?

W marketingu internetowym wykorzystywane jest często słownictwo, z którym niekoniecznie zaznajomiony jest przeciętny użytkownik internetu. Jednak pojęcia SEO czy SEM warto jest sobie przyswoić, co Poznanie pojęć SEO i SEM pozwoli na lepsze zrozumienie, na czym polega i z czym wiąże się osiągnięcie sukcesu w marketingu online.

SEO to skrót pochodzący od angielskiego Search Engine Optimization, czyli dosłownie optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych lub po prostu pozycjonowanie. W praktyce oznacza to zapewnienie wysokiej pozycji w tzw. organicznych wynikach wyszukiwania Google, najczęściej klikanych, na co składają się długotrwałe działania. Cel SEO to poprawienie oraz zwiększenie jakości ruchu na stronie internetowej. Co więc należy zrobić, aby dana strona www pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania Google? Podstawą są m.in. frazy kluczowe, jakie znajdują się w opisie witryny. Muszą być one dobrane ściśle pod względem przyszłego pozycjonowania strony , ponieważ to właśnie słowa kluczowe są następnie identyfikowane przez roboty indeksujące Google, które klasyfikują daną stronę www w wynikach wyszukiwania. Ponadto na poprawę wyników wyszukiwania strony wpływają m.in. optymalizacja nagłówków i używanie w nich słów kluczowych, nasycenie słowami kluczowymi treści strony, zagęszczenie występowania linków we wpisach, stworzenie mapy witryny, czy też optymalizacja witryny pod względem szybkości działania.
 

Kolejny termin, czyli SEM (z ang. Search Engine Marketing), oznacza dosłownie marketing w wyszukiwarkach i jest pojęciem znacznie szerszym. W jego skład wchodzą wymienione wcześniej SEO (pozycjonowanie), WSO (ang. Website Optimization, czyli optymalizacja strony internetowej) oraz PPC (ang. Pay Per Click, dosłownie płatność za kliknięcie; kampanie linków sponsorowanych).
SEM ma na celu jak najlepsze wypromowanie danej witryny w wynikach wyszukiwania, używając do tego fraz-kluczy (wyszukiwanie organiczne) z równoczesnym zastosowaniem kampanii linków sponsorowanych (płatnych), np. Google AdWords, która najczęściej daje szybkie rezultaty. SEM to również najbardziej elastyczna forma reklamy, dzięki której można np. szybko i efektywnie promować produkty okresowe.
Najczęściej najlepsze rezultaty na wypromowanie danej witryny daje połączenie pozycjonowania SEO i marketingu reklamowego SEM, co pomoże szybko zaistnieć w internecie, a jednocześnie być postrzeganym przez użytkowników bardziej naturalnie.

Źródło: www.w-factory.pl - artykuł: Co to jest SEO i SEM?



SEOSEM

Dodaj komentarz

Imię: *
Treść: *
Przepisz kod z obrazka: *
  
* pola wymagane
1  sierpnia  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Zakupy online. Jak należy postępować, gdy paczka odbierana w Paczkomacie jest uszkodzona?
Coraz więcej konsumentów wybiera jako formę dostawy właśnie paczkomaty. Na co powinniśmy uważać?
31  Maja  2016
autor: Iwona Chojecka
Content, o który musi zadbać każdy e-commerce
Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko sprzedaż produktów, aktualizacja oferty czy kontakt z klientami.
13  kwietnia  2016
autor: Iwona Chojecka
Jak zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków? Praktyczne porady i przykłady działań ...
Według badań 61% kupujących porzuca koszyk w e-sklepie i nie finalizuje zakupów. Jak zatem skutecznie zmniejszyć ...
4  marca  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Zakupy online. Kiedy nie można odstąpić od umowy zawartej na odległość?
Kiedy sprzedawca może odmówić nam prawa do zwrotu towaru? Powszechnie stosowane prawo klienta do zwrotu towaru zakupionego ...
25  lutego  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Google Docs - edycja dokumentów za pomocą głosu
Google nie od dziś zaskakuje nas swoimi osiągnięciami. Obecnie bardzo trudno jest zaskoczyć userów czymś nowym ...
11  sierpnia  2015
autor: Grzegorz Mistewicz
Inwigilacja w Windows 10 w porównaniu do innych systemów operacyjnych oraz jak ...
12  Maja  2015
autor: Anna Nasiłowska
Hamaki Amazonas
Hamaki Amazonas można zamocować w ogrodach, tarasach a nawet w salonie. Można z nich korzystać wszędzie.
21  kwietnia  2015
autor: Anna Nasiłowska
Hamaki Ticket to the moon
Hamaki ticket to the moon można zabrać ze sobą w każdą podróż, wycieczkę.
9  kwietnia  2015
autor: Anna Nasiłowska
Hamaki Jobek
Hamaki jobek są wykonane z doskonałej jakości materiału. Idealne są do każdego domu, mieszkania i ogrodu.
25  marca  2015
autor: Anna Nasiłowska
Hamaki La siesta
Firma LA SIESTA specjalizuje się w projektowaniu, dystrybucji i sprzedaży hamaków z Ameryki Południowej oraz ...
18  marca  2015
autor: Anna Nasiłowska
Koala Hammock
Hamaki Koala można zamocować w ogrodach, tarasach a nawet w salonie. Można z nich korzystać wszędzie.
2  marca  2015
autor: Grzegorz Mistewicz
Automatyczna konwersja reklam w Adobe Flash na format HTML5 w Google Adwords
Google poinformowało, że będzie automatycznie konwertować większość reklam w Adobe Flash znajdujących się ...
13  lutego  2015
autor: Grzegorz Mistewicz
Nie bądź jak Twój stary! Skończ z przeciętnymi newsletterami - 6 porad
Przeciętne newslettery bombardują nas całymi dniami. Sprawdź co możesz zrobić aby uatrakcyjnić ten najpopularniejszy ...
13  lutego  2015
autor: Grzegorz Mistewicz
Już niedługo czeka nas przesiadka na protokół HTTP/2
Hypertext Transfer Protocol 2. Wady i zalety nowego protokołu.
5  lutego  2015
autor: Grzegorz Mistewicz
YouTube z możliwością wybrania ujęcia
Ekipa serwisu YouTube uruchomiła testy nowej funkcji popularnego serwisu, dzięki której możliwe jest oglądanie filmów ...
28  stycznia  2015
autor: Iwona Chojecka
Trendy w projektowaniu stron www 2014 ...czyli pamiętaj o prostocie.
Rok 2014 będzie kolejnym krokiem w kierunku wzmocnienia przejrzystości stron firmowych i podniesienia ich ...
16  stycznia  2015
autor: Iwona Chojecka
Co to jest SEO i SEM?
W marketingu internetowym wykorzystywane jest często słownictwo, z którym niekoniecznie zaznajomiony jest przeciętny ...
8  stycznia  2015
autor: Iwona Chojecka
Zwyczaje Polaków dotyczące korzystania ze smartfonów i tabletów
Instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC przeprowadził na zlecenie firmy Eniro Polska, właściciela Panoramy Firm, badanie ...
12  grudnia  2014
autor: Iwona Chojecka
8 na 10 Polaków kupi prezenty pod choinkę przez internet
Wyniki badań przeprowadzonych przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia potwierdzają istnienie trendu, że dzisiaj ...
8  grudnia  2014
autor: Iwona Chojecka
Umowa Allegro i InPost co to oznacza dla branży ecommerce?
Allegro i InPost podpisały strategiczną umowę o współpracy. Określana jest ona mianem „przełomowej ...
 
Copyright © 1999-2016 MOUTON.pl     All rights reserved  -  MOUTON.pl