• slidebg1
  • slidebg2
  • slidebg3
  • slidebg4
  • slidebg5
  • slidebg6
HOME  •  BLOG
Data publikacji: 13  kwietnia  2016     Autor: Iwona Chojecka subskrybuj blog

Jak zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków? Praktyczne porady i przykłady działań sklepów internetowych.

Według badań 61% kupujących porzuca koszyk w e-sklepie i nie finalizuje zakupów. Jak zatem skutecznie zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków?

Według badań Triggered Messaging 61% kupujących porzuca koszyk w e-sklepie i nie finalizuje zakupów. Sklepy, które zrozumieją i usuną powody porzucenia koszyków, mogą więc podwoić swoje przychody. Aby odzyskać ten duży kawałek tortu, trzeba poznać powody porzucania koszyka. A jest ich sporo i kryją się za nimi różne motywacje kupujących. Jak zatem skutecznie zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków?
 

I.    Najlepsze lekarstwo
Jedną z najskuteczniejszych metod walki z porzuconymi koszykami to e-mail remarketing. Polega on na wykorzystaniu e-mailingu do interakcji z klientami, którzy odwiedzili stronę internetową sklepu, ale nie sfinalizowali transakcji (w tym wypadku porzuciły koszyk). Korzyści e-mail remarketingu płyną z szybkiego czasu reakcji, często w czasie rzeczywistym.

E-mail remarketing przyspiesza proces powrotu konsumenta na stronę i sfinalizowania transakcji, ponieważ klient otrzymuje spersonalizowany e-mail (dlatego prośba o adres e- mail jest niezbędna w pierwszych pytaniach w procesie zamówienia), który zachęca go do powrotu zaraz po tym jak opuścił on witrynę. Spersonalizowana wiadomość zostaje wysłana na osobistą skrzynkę pocztową klienta więc jest traktowana bardziej osobiście i z dużo większą uwagą niż inne formy reklamy.

Jak w pełni wykorzystać potencjał e-mail remarketingu i zawalczyć o klientów?
 

1. Kiedy?
Badanie dotyczące e-commerce przeprowadzone w USA przez firmę McAfee dowiodło, że średni czas pomiędzy pierwszą wizytą w sklepie internetowym a finalizacją transakcji (zakupem) to 19 godzin. Z drugiej strony, blisko 3/4 transakcji zostanie sfinalizowanych zanim minie 12 godzin od pierwszej wizyty. Dla kampanii e-mail remarketingowych oznacza to jedno: jeśli nie są przeprowadzone w przeciągu 24 godzin od porzucenia koszyka, ich efektywność drastycznie spada.

Możliwość wysłania e-maila w czasie rzeczywistym (zaraz po opuszczenia koszyka) znacznie zwiększa szansę na jego powrót i dokończenie zakupu, zanim całkowicie zrezygnuje lub zrobi to w konkurencyjnym sklepie.

Pierwsze 24 godziny są więc absolutnie kluczowe, aby nawiązać kontakt z konsumentem, zaprosić go ponownie do siebie i zachęcić do sfinalizowania zakupu.

Precyzyjnie zaplanowana kampania remarketingowa nie kończy się jednak na jednej wiadomości.


2. Ile i jak często?
Część klientów potrzebuje więcej czasu lub nawet kilku wizyt na stronie sklepu zanim podejmie decyzję zakupową. Dlatego warto wysłać kilka wiadomości rozłożonych w czasie. Nasza propozycja to wysłanie 3 e-maili w różnym odstępie:

Oczywiście możesz tworzyć e-maile według własnych potrzeb i innych wytycznych. Możesz również mieszć ze sobą różne elementy lub zamiast 3 różnych wiadomości, wysłać jedną. Pamiętaj jedynie, że warto ustalić maksymalną liczbę wysłania wiadomości do jednego klienta (proponujemy nie więcej niż 4-5 tak by klient nie czuł się osaczony) oraz czas po jakim wiadomości mają być wysyłane po sobie.

Możliwość wysłania e-maila w czasie rzeczywistym (zaraz po opuszczenia koszyka) znacznie zwiększa szansę na jego powrót i dokończenie zakupu, zanim całkowicie zrezygnuje lub zrobi to w konkurencyjnym sklepie.

3. Personalizowana treść
Każdy lubi czuć się wyjątkowy i zapamiętany. Treść oraz grafiki powinny być dostosowane do indywidualnego profilu odbiorcy np. należy używać imienia i nazwiska klienta oraz przedstawiać mu zdjęcia produktów, które pozostawił w koszyku. Pamiętaj, że aktywność klienta w sklepach internatowych jest rejestrowana, więc warto wykorzystać jak najwięcej informacji jakie posiadasz o kliencie. Stosując spersonalizowaną treść masz pewność, że dostarczasz w pełni targetowany content, który ułatwi proces zakupowy i natychmiast pozwoli odbiorcy skojarzyć ofertę e-sklepu.

Dlatego:

Każda wiadomość powinna jasno skupiać się na celu. Pamiętaj, że podstawowe zadanie remarketingu to sprawienie, aby klienci wrócili na stronę i dokończyli zakupy. Do tego wyraźnie służy Call to action (CTA) oraz elementy które mogą ułatwić podjęcie decyzji czyli np. rekomendacje innych osób, przypomnienie USP marki, wyeksponowanie znaków jakości czy certyfikatów bezpieczeństwa. Wykorzystaj je, aby dać swoim klientom dodatkowy argument do zakupu!
 

4. Automatyzacja
To niezwykle ważny element w skutecznym e-mail remarketingu. Właściwy system do wysyłania wiadomości remarketingowych sprawi, że:
•    Będziesz mógł wysyłać wiadomości w czasie rzeczywistym
•    Cały proces będzie skoordynowany z zachowaniem klientów. Inteligentny system nie
•    będzie uzależniony od tego z jakiego źródła klienci wchodzą na stronę
•    Będziesz mógł ustalić jaka jest maksymalna liczba wiadomości wysyłanych do klienta
•    Będziesz mógł ustalić co ile dni chcesz wysłać wiadomość do klienta
•   W kampanii wielostopniowej klienci, którzy w międzyczasie dokonali zakupu zostaną automatycznie wyłączani z dalszej korespondencji
 

II. Wzbudź zaufanie
Jednym z powodów, dla których koszyki są porzucane, jest brak zaufania klienta do sklepu internetowego. Powodem utraty zaufania może być niewystarczająca informacja w koszyku na temat rzetelnych danych, kosztów, dostawy lub brak linków do polityki prywatności lub zwrotów. Zamieszczanie dokładnych informacji o sprzedawcy wydaje się oczywiste, jednak często wiele elementów związanych z bezpieczeństwem zostaje zaniedbane.

Według badań przeprowadzonych przez ConversionVoodoo, okazuje się, że tylko 65% sklepów posiada informacje o szyfrowanych połączeniach podczas finalizacji zamówień.

Oto proste kroki, które sprawią, iż potencjalny nabywca może Ci bardziej zaufać:

  1. Korzystaj z certyfikatów SSL np. Unizeto Technologies
  2. Umieszczaj dokładne dane kontaktowe w widocznych miejscach
  3. W zależności od branży, dostosuj stronę „O nas”
  4. Zadbaj o szczegółowe opisy oraz dokładne zdjęcia produktów
  5. Udostępnij opinie i rekomendacje innych klientów – według raportu Ceneo „Zaufane Opinie 2012” liczne opinie innych internautów są jednym z najważniejszych czynników (70% ankietowanych), którym kierują się klienci przy wyborze sklepu internetowego.
  6. Przystąp do programów ochrony kupujących np. Trusted Shops, Zaufanie Opinie Ceneo
  7. Stosuj prosty formularz do reklamacji
  8. Udostępniaj linki do polityki prywatności i polityki zwrotów
     

III. Daleko jeszcze…?
Klienci bardzo doceniają informacje o kolejnych etapach procesu składania zamówienia. Zaproponuj w widocznych miejscu kroki jakie czekają kupujących w trakcie dokonywania zakupów i ponumeruj je. Dzięki temu, nie będą musieli się obawiać, że czeka ich jeszcze np. 6 stron formularza, zanim pomyślnie zakończą zakupy.

Dodatkowo, na etapie tego procesu warto zastosować elementy rywalizacji, czyli wciągnąć klienta w grę ze sklepem. Mogą one być w formie dodatkowych punktów lojalnościowych za złożone zamówienie. Pamiętaj jednak, że nie mogą odciągać klienta od celu, czyli zapłaty, tylko zachęcać do przechodzenia kolejnych etapów składania zamówienia. W ten sposób zwiększysz zaangażowanie konsumentów i stworzysz pozytywne doświadczenie zakupowe.
 

Dokładnie opisz czas oraz koszty dostawy
Niedoprecyzowane informacje o czasie dostawy oraz niejasne reguły wliczania kosztu transportu czy dodatkowych opłat potrafią bardzo skutecznie zniechęcić konsumenta do sfinalizowania zakupów. Jak temu zaradzić?

Ustalając koszty dostawy pamiętaj też, że wiele konsumentów oczekuje darmowej dostawy. Badania pokazują, że 20% konsumentów uważa, iż brak kosztów transportu to główny powód do zakupu u konkretnego sprzedawcy. Ponadto, około 55% klientów, jest w stanie zrezygnować z zakupu jeśli musi zapłacić za dostawę. Jeżeli jednak nie chcesz zupełnie wyeliminować kosztów dostawy pomyśl o pewnych udogodnieniach np. zagwarantuj darmową dostawę przy zakupach powyżej określonej kwoty lub w konkretne dni.

IV. Niech żyje wolność
Konsumenci lubią czuć, że mają w pewnym stopniu kontrolę nad procesem składania zamówienia. Chcą mieć możliwość wyboru najwygodniejszej dla nich formy płatności. Aby spełnić ich oczekiwania, powinieneś zapewnić mozliwośś zapłaty:
•   za pośrednictwem kilku systemów płatności internetowych
•    przelewem
•    gotówką przy odbiorze towaru
•   z użyciem różnych rodzajów kart kredytowych (rozważ także umieszczenie ich symboli na stronie).
 

V. Cierpliwość się opłaca!
Według najnowszych badań SeeWhy 47% konsumentów ponownie powraca na stronę sklepu internetowego, na której już raz byli i nie dokonali zakupu. Z kolei 53% konsumentów po opuszczeniu koszyka rezygnuje z zakupów w tym sklepie na 28 dni czego przyczyną może być pozostawienie koszyka „na później” (np. do otrzymania wypłaty). Dlatego minimalny, zalecany czas przechowywania koszyka to 60 dni.

Pamiętaj, że koszyki użytkowników zajmują niewiele zasobów i nie spowalniają znacznie działania strony, a przynoszą kilka korzyści:
•    Klient będzie mile zaskoczony co wpłynie na lepszy wizerunek sklepu
•    Klient będzie wiedział, że nie traktujesz go jako przypadkowego gościa w swoim sklepie, a jako cennego klienta, o którym pamiętasz i poczuje się doceniony
•    Klient zaoszczędzi czas potrzebny na ponowne odszukanie produktu więc chętniej i szybciej sfinalizuje zakup

Porzucony koszyk, nie oznacza od razu klęski. Niedokończone zamówienie może wynikać z różnych powodów. Ważne jest, by potraktować to jako możliwość nawiązania z klientem ponownego kontaktu oraz alarm ostrzegawczy o funkcjonalności koszyka (w przypadku dużej liczby porzuconych koszyków). Potraktuj porzucone koszyki jako doskonały punkt wyjścia do prezentacji klientowi Twoich największych zalet i zbudowania z nim długotrwałej relacji.

Ostatnia i jedna z ważniejszych porad to testowanie. Wystarczy, że samemu złożysz testowe zamówienie lub poprosisz o to rodzinę albo przyjaciół. Wtedy najszybciej dowiesz się jakie elementy koszyka wymagają ewentualnej poprawy i kiedy ktoś może go porzucić.


Źródło : www.ekomercyjnie.pl - artykuł: Jak zmniejszyć liczę porzuconych koszyków - praktyczne porady i przykłady działań sklepów internetowych

 



Dodaj komentarz

Imię: *
Treść: *
Przepisz kod z obrazka: *
  
* pola wymagane
1  sierpnia  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Zakupy online. Jak należy postępować, gdy paczka odbierana w Paczkomacie jest uszkodzona?
Coraz więcej konsumentów wybiera jako formę dostawy właśnie paczkomaty. Na co powinniśmy uważać?
31  Maja  2016
autor: Iwona Chojecka
Content, o który musi zadbać każdy e-commerce
Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko sprzedaż produktów, aktualizacja oferty czy kontakt z klientami.
13  kwietnia  2016
autor: Iwona Chojecka
Jak zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków? Praktyczne porady i przykłady działań ...
Według badań 61% kupujących porzuca koszyk w e-sklepie i nie finalizuje zakupów. Jak zatem skutecznie zmniejszyć ...
4  marca  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Zakupy online. Kiedy nie można odstąpić od umowy zawartej na odległość?
Kiedy sprzedawca może odmówić nam prawa do zwrotu towaru? Powszechnie stosowane prawo klienta do zwrotu towaru zakupionego ...
25  lutego  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Google Docs - edycja dokumentów za pomocą głosu
Google nie od dziś zaskakuje nas swoimi osiągnięciami. Obecnie bardzo trudno jest zaskoczyć userów czymś nowym ...
11  sierpnia  2015
autor: Grzegorz Mistewicz
Inwigilacja w Windows 10 w porównaniu do innych systemów operacyjnych oraz jak ...
12  Maja  2015
autor: Anna Nasiłowska
Hamaki Amazonas
Hamaki Amazonas można zamocować w ogrodach, tarasach a nawet w salonie. Można z nich korzystać wszędzie.
21  kwietnia  2015
autor: Anna Nasiłowska
Hamaki Ticket to the moon
Hamaki ticket to the moon można zabrać ze sobą w każdą podróż, wycieczkę.
9  kwietnia  2015
autor: Anna Nasiłowska
Hamaki Jobek
Hamaki jobek są wykonane z doskonałej jakości materiału. Idealne są do każdego domu, mieszkania i ogrodu.
25  marca  2015
autor: Anna Nasiłowska
Hamaki La siesta
Firma LA SIESTA specjalizuje się w projektowaniu, dystrybucji i sprzedaży hamaków z Ameryki Południowej oraz ...
18  marca  2015
autor: Anna Nasiłowska
Koala Hammock
Hamaki Koala można zamocować w ogrodach, tarasach a nawet w salonie. Można z nich korzystać wszędzie.
2  marca  2015
autor: Grzegorz Mistewicz
Automatyczna konwersja reklam w Adobe Flash na format HTML5 w Google Adwords
Google poinformowało, że będzie automatycznie konwertować większość reklam w Adobe Flash znajdujących się ...
13  lutego  2015
autor: Grzegorz Mistewicz
Nie bądź jak Twój stary! Skończ z przeciętnymi newsletterami - 6 porad
Przeciętne newslettery bombardują nas całymi dniami. Sprawdź co możesz zrobić aby uatrakcyjnić ten najpopularniejszy ...
13  lutego  2015
autor: Grzegorz Mistewicz
Już niedługo czeka nas przesiadka na protokół HTTP/2
Hypertext Transfer Protocol 2. Wady i zalety nowego protokołu.
5  lutego  2015
autor: Grzegorz Mistewicz
YouTube z możliwością wybrania ujęcia
Ekipa serwisu YouTube uruchomiła testy nowej funkcji popularnego serwisu, dzięki której możliwe jest oglądanie filmów ...
28  stycznia  2015
autor: Iwona Chojecka
Trendy w projektowaniu stron www 2014 ...czyli pamiętaj o prostocie.
Rok 2014 będzie kolejnym krokiem w kierunku wzmocnienia przejrzystości stron firmowych i podniesienia ich ...
16  stycznia  2015
autor: Iwona Chojecka
Co to jest SEO i SEM?
W marketingu internetowym wykorzystywane jest często słownictwo, z którym niekoniecznie zaznajomiony jest przeciętny ...
8  stycznia  2015
autor: Iwona Chojecka
Zwyczaje Polaków dotyczące korzystania ze smartfonów i tabletów
Instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC przeprowadził na zlecenie firmy Eniro Polska, właściciela Panoramy Firm, badanie ...
12  grudnia  2014
autor: Iwona Chojecka
8 na 10 Polaków kupi prezenty pod choinkę przez internet
Wyniki badań przeprowadzonych przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia potwierdzają istnienie trendu, że dzisiaj ...
8  grudnia  2014
autor: Iwona Chojecka
Umowa Allegro i InPost co to oznacza dla branży ecommerce?
Allegro i InPost podpisały strategiczną umowę o współpracy. Określana jest ona mianem „przełomowej ...
 
Copyright © 1999-2016 MOUTON.pl     All rights reserved  -  MOUTON.pl