• slidebg1
  • slidebg2
  • slidebg3
  • slidebg4
  • slidebg5
  • slidebg6
HOME  •  BLOG
Data publikacji: 8  grudnia  2014     Autor: Iwona Chojecka subskrybuj blog

Umowa Allegro i InPost co to oznacza dla branży ecommerce?

Allegro i InPost podpisały strategiczną umowę o współpracy. Określana jest ona mianem „przełomowej i rewolucyjnej”.

Allegro i InPost podpisały strategiczną umowę o współpracy. Określana jest ona mianem „przełomowej i rewolucyjnej”. Na pewno jest ona korzystna dla wszystkich sprzedawców w serwisie Allegro ale można zadać sobie pytanie czy należy stawiać znak równości między tym co dobre dla Allegro i tym co korzystne dla całej branży e-commerce. Przyjrzyjmy się co nowa umowa między InPostem i Allegro oznacza dla kupujących i sprzedających.


W ramach umowy sklepy sprzedające na Allegro będą mogły nadawać paczki i listy po preferencyjnych cenach. Dostawa Allegro Paczkomaty InPost do jednej z 1100 maszyn w całej Polsce nie przekroczy ceny 7,99 zł za przesyłkę, natomiast przesyłka Allegro Polecone InPost nie będzie droższa niż 3,94 zł za dostarczenie pod adres Kupującego. Warto zwrócić uwagę, że InPost gwarantuje klientom Allegro także darmowy zwrot wszystkich tych przesyłek. Wystarczy pobrać kod odbioru (dostępny w odpowiedniej zakładce Allegro) i zanieść produkt do Paczkomatu albo jednego z Punktów Obsługi Klienta (w przypadku listu). InPost chwali się, że obsługuję 30 tyś. sprzedających na Allegro i 5 tyś. sklepów internetowych. Każdy właściciel sklepu internetowego współpracujący z InPostem może odpowiedzieć sobie na pytanie czy jego warunki współpracy są równie atrakcyjne.


Paczki będą dostarczane do 1,1 tys. paczkomatów InPostu w 260 miastach następnego dnia roboczego po nadaniu. Natomiast list polecony trafi bezpośrednio do rąk odbiorcy w ciągu trzech dni od nadania, a w razie nieodebrania będzie czekał w jednym z 8,3 tys. punktów obsługi klienta InPost.

Rewolucją jest także to, że zwiększamy limit wagi listu poleconego do 1 kg. Dzięki tej ofercie liczymy, że część sklepów weźmie na siebie koszty wysyłki, co zdecydowanie poprawi ruch i poziom przychodów. Według naszych szacunków może to być od 50 do nawet 350 proc. – Rafał Brzoska, prezes Integer.pl, do którego należy InPost.


Dzięki zawartej umowie liczba użytkowników decydujących się na zakup za pośrednictwem serwisu Allegro wzrośnie co najmniej o 25% co przełoży się na około 4 mld zł obrotów rocznie więcej.

Na pewno na zawartej umowie skorzystają kupujący i sprzedawcy korzystający z Allegro. Niezależnie od tego czy sprzedawcy wezmą na siebie koszty wysyłki oferując darmową dostawę czy zapłacą ją kupujący (tak czy inaczej i tak zapłacą ją kupujący), koszty te będą zazwyczaj dużo niższe niż w przypadku wysyłki produktu kupionego w firmowym sklepie internetowym. Dzięki temu możliwe będzie zaoferowanie niższej ceny produktu.


Dodatkowym atutem umowy Allegro i InPostu jest darmowy zwrot, a warto przypomnieć, że zgodnie z nowymi przepisami unijnymi o ecommerce, które wchodzą w życie 25 grudnia, sklepy będę musiały pokryć koszty zwrotu. Sklepy internetowe korzystające z własnego kanału sprzedaży zazwyczaj będą miały wyższe koszty dostawy i dodatkowo będą musiały pokrywać koszty zwrotów. Allegro buduje sobie takimi działaniami przewagę konkurencyjną nad innymi kanałami sprzedaży internetowej. Co z punktu sprzedawców stawiających na własny kanał sprzedaży czyli sklep internetowy jest mniej korzystne. Takie jest prawo rynku, pytanie jak na to rynek zareaguje zwłaszcza firmy kurierskie i Poczta Polska. Pozostaje nam mieć nadzieję, że już niedługo będziemy mieli do czynienia z nowymi atrakcyjnymi ofertami skierowanymi do sprzedawców internetowych.


Źródło: www.komercyjnie.com - artykuł: Umowa Allegro i InPost co to oznacza dla branży ecommerce?



Dodaj komentarz

Imię: *
Treść: *
Przepisz kod z obrazka: *
  
* pola wymagane
1  sierpnia  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Zakupy online. Jak należy postępować, gdy paczka odbierana w Paczkomacie jest uszkodzona?
Coraz więcej konsumentów wybiera jako formę dostawy właśnie paczkomaty. Na co powinniśmy uważać?
31  Maja  2016
autor: Iwona Chojecka
Content, o który musi zadbać każdy e-commerce
Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko sprzedaż produktów, aktualizacja oferty czy kontakt z klientami.
13  kwietnia  2016
autor: Iwona Chojecka
Jak zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków? Praktyczne porady i przykłady działań ...
Według badań 61% kupujących porzuca koszyk w e-sklepie i nie finalizuje zakupów. Jak zatem skutecznie zmniejszyć ...
4  marca  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Zakupy online. Kiedy nie można odstąpić od umowy zawartej na odległość?
Kiedy sprzedawca może odmówić nam prawa do zwrotu towaru? Powszechnie stosowane prawo klienta do zwrotu towaru zakupionego ...
25  lutego  2016
autor: Grzegorz Mistewicz
Google Docs - edycja dokumentów za pomocą głosu
Google nie od dziś zaskakuje nas swoimi osiągnięciami. Obecnie bardzo trudno jest zaskoczyć userów czymś nowym ...
11  sierpnia  2015
autor: Grzegorz Mistewicz
Inwigilacja w Windows 10 w porównaniu do innych systemów operacyjnych oraz jak ...
12  Maja  2015
autor: Anna Nasiłowska
Hamaki Amazonas
Hamaki Amazonas można zamocować w ogrodach, tarasach a nawet w salonie. Można z nich korzystać wszędzie.
21  kwietnia  2015
autor: Anna Nasiłowska
Hamaki Ticket to the moon
Hamaki ticket to the moon można zabrać ze sobą w każdą podróż, wycieczkę.
9  kwietnia  2015
autor: Anna Nasiłowska
Hamaki Jobek
Hamaki jobek są wykonane z doskonałej jakości materiału. Idealne są do każdego domu, mieszkania i ogrodu.
25  marca  2015
autor: Anna Nasiłowska
Hamaki La siesta
Firma LA SIESTA specjalizuje się w projektowaniu, dystrybucji i sprzedaży hamaków z Ameryki Południowej oraz ...
18  marca  2015
autor: Anna Nasiłowska
Koala Hammock
Hamaki Koala można zamocować w ogrodach, tarasach a nawet w salonie. Można z nich korzystać wszędzie.
2  marca  2015
autor: Grzegorz Mistewicz
Automatyczna konwersja reklam w Adobe Flash na format HTML5 w Google Adwords
Google poinformowało, że będzie automatycznie konwertować większość reklam w Adobe Flash znajdujących się ...
13  lutego  2015
autor: Grzegorz Mistewicz
Nie bądź jak Twój stary! Skończ z przeciętnymi newsletterami - 6 porad
Przeciętne newslettery bombardują nas całymi dniami. Sprawdź co możesz zrobić aby uatrakcyjnić ten najpopularniejszy ...
13  lutego  2015
autor: Grzegorz Mistewicz
Już niedługo czeka nas przesiadka na protokół HTTP/2
Hypertext Transfer Protocol 2. Wady i zalety nowego protokołu.
5  lutego  2015
autor: Grzegorz Mistewicz
YouTube z możliwością wybrania ujęcia
Ekipa serwisu YouTube uruchomiła testy nowej funkcji popularnego serwisu, dzięki której możliwe jest oglądanie filmów ...
28  stycznia  2015
autor: Iwona Chojecka
Trendy w projektowaniu stron www 2014 ...czyli pamiętaj o prostocie.
Rok 2014 będzie kolejnym krokiem w kierunku wzmocnienia przejrzystości stron firmowych i podniesienia ich ...
16  stycznia  2015
autor: Iwona Chojecka
Co to jest SEO i SEM?
W marketingu internetowym wykorzystywane jest często słownictwo, z którym niekoniecznie zaznajomiony jest przeciętny ...
8  stycznia  2015
autor: Iwona Chojecka
Zwyczaje Polaków dotyczące korzystania ze smartfonów i tabletów
Instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC przeprowadził na zlecenie firmy Eniro Polska, właściciela Panoramy Firm, badanie ...
12  grudnia  2014
autor: Iwona Chojecka
8 na 10 Polaków kupi prezenty pod choinkę przez internet
Wyniki badań przeprowadzonych przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia potwierdzają istnienie trendu, że dzisiaj ...
8  grudnia  2014
autor: Iwona Chojecka
Umowa Allegro i InPost co to oznacza dla branży ecommerce?
Allegro i InPost podpisały strategiczną umowę o współpracy. Określana jest ona mianem „przełomowej ...
 
Copyright © 1999-2016 MOUTON.pl     All rights reserved  -  MOUTON.pl